Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Ik zat even te struinen en kwam op dit artikel op hifi.nl: http://www.hifi.nl/artikel/2494/HiFi.nl ... anced.html
Ik heb nu op mijn RelaiXed een aftakking naar SE en daar komt een kabel met chinch aansluiting op, maar ik moet mijn eigen audio-creative kabels nog in elkaar draaien, dus dit zou nog een optie zijn als het niet uit maakt/beter is? Mooie is dan dat ik de XLR uitgang wel gebruik, en de chinch uitgang voor evt. een subwoofer of bi-ampen beschibbaar houd.
Wat denken jullie?
En als we toch bezig zijn, heeft iemand ervaring met ferrietkralen: http://www.hifi.nl/artikel/2423/Tip!-Ferrietkralen.html ??
Ik heb nu op mijn RelaiXed een aftakking naar SE en daar komt een kabel met chinch aansluiting op, maar ik moet mijn eigen audio-creative kabels nog in elkaar draaien, dus dit zou nog een optie zijn als het niet uit maakt/beter is? Mooie is dan dat ik de XLR uitgang wel gebruik, en de chinch uitgang voor evt. een subwoofer of bi-ampen beschibbaar houd.
Wat denken jullie?
En als we toch bezig zijn, heeft iemand ervaring met ferrietkralen: http://www.hifi.nl/artikel/2423/Tip!-Ferrietkralen.html ??
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Niemand met ervaring of een mening hier over?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Ben hier al gestopt met lezen:
"Dat laatste is ook mogelijk wanneer die ingang daadwerkelijk als dubbele differentiaalversterker is uitgevoerd".
Klok,klepel en ander geleuter.....
"Dat laatste is ook mogelijk wanneer die ingang daadwerkelijk als dubbele differentiaalversterker is uitgevoerd".
Klok,klepel en ander geleuter.....
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Ok, interessant verhaal dus, maar weinig inhoud/onderbouwing....??
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Volgens mij bedoelen ze gewoon dit :
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Jij hebt gespiektray5150 schreef:Volgens mij bedoelen ze gewoon dit :
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
En Hypex adviseert dit al jaren.......
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Ok, dus wel degelijk zinvol...
Ben nu bezig met mijn audio creative kabels, misschien toch ook een versie van deze er bij maken...
Ben nu bezig met mijn audio creative kabels, misschien toch ook een versie van deze er bij maken...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Gebalanceerd werken heeft alleen praktisch zien bij lange afstanden, zeg langer dan 10 meter.
Thuis zadel je jezelf alleen onnodig op met grote, dure onhandige kabels en er moet wat meer elektronica bij.
De truc zit hem alleen in het feit dat je op je groundings goed moet letten.
(hoewel dat met gebalanceerd ook goed fout kan gaan)
Feit dat Hypex dat standaard gebruikt is dan ook meer een leuk verkooppraatje IMO.
En ligt meer in de theorie dan in de praktijk.
(tenzij je het voor professioneel doeleinden gebruikt)
Het verbaast me overigens tot op de dag van vandaag dat gitaren niet gebalanceerd zijn.
Dat zou een hoop ellende schelen namelijk
Concluderend, thuis niet echt zinvol, tenzij je er rustiger van gaat slapen (of gewoon gaaf vind staan)
Dan moet je het ook vooral niet laten!
Thuis zadel je jezelf alleen onnodig op met grote, dure onhandige kabels en er moet wat meer elektronica bij.
De truc zit hem alleen in het feit dat je op je groundings goed moet letten.
(hoewel dat met gebalanceerd ook goed fout kan gaan)
Feit dat Hypex dat standaard gebruikt is dan ook meer een leuk verkooppraatje IMO.
En ligt meer in de theorie dan in de praktijk.
(tenzij je het voor professioneel doeleinden gebruikt)
Het verbaast me overigens tot op de dag van vandaag dat gitaren niet gebalanceerd zijn.
Dat zou een hoop ellende schelen namelijk
Concluderend, thuis niet echt zinvol, tenzij je er rustiger van gaat slapen (of gewoon gaaf vind staan)
Dan moet je het ook vooral niet laten!
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Dat zijn ook hele primitieve dingenb_force schreef:Het verbaast me overigens tot op de dag van vandaag dat gitaren niet gebalanceerd zijn.
Dat zou een hoop ellende schelen namelijk
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Een pick-up is zo ongeveer per definitie gebalanceerd!!!Pjotr schreef:Dat zijn ook hele primitieve dingenb_force schreef:Het verbaast me overigens tot op de dag van vandaag dat gitaren niet gebalanceerd zijn.
Dat zou een hoop ellende schelen namelijk
De pick-ups zijn ook niet gebalanceerd opgebouwd en de effect potmeterjes/schakelaars ook niet. Verbaasd mij dus niks
In feite gewoon een trafo.
Mooier kun je het niet krijgen?
De reden zal wel weer (zoals gewoonlijk) in historie, geld en uiteindelijk cultuur liggen.
Re: Semibalanced... maakt het uit? En ferrietkralen dan...?
Het idee was om een se uitgang op de RelaiXed er bij te maken voor een subje oid, en dan de balanced te gebruiken voor de main amp. Maar bedenk me net dat ik het ook kan omdraaien... De sub kabel met xlr's uitvoeren en de main amp se pakken. Doe het nu ook zo en dit klinkt uitstekend, ik ben niet zo bang voor storing hier in..
