kef cadenza SP1024 gekregen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Via via ben ik aan een setje "kef cadenza sp1024" geraakt.
Eerst was de bedoeling om ze in het schooltje waar ik werk te gebruiken bij bv schoolfeestjes ed.
Nu vraag ik mij af als deze iets van waarde zouden hebben, anders zou ik ze eventueel verkopen of ruilen tegen een set die beter voor het doel past.
Kortom, wat zijn de mogelijkheden van deze speakers?

Alvast bedankt!
[img]https://farm3.staticflickr.com/2898/141 ... 11e4_s.jpg[/img]
[img]https://farm6.staticflickr.com/5237/141 ... 60a1_s.jpg[/img]
[img]https://farm3.staticflickr.com/2899/140 ... b029_s.jpg[/img]
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Ik moet zeggen, we hebben ze gebruikt voor een kinderfuif op school en deze klonken bijzonder goed (+/-50 kinderen), alsook voor speech etc :goedzo:

Nu moet ik wel zeggen dat ik ze wat fragiel vind. Het zit in mijn achterhoofd om de kasten wat robuuster te maken, lees: nieuwe kasten, nieuwe moderne terminal, bekleed met tapijt en een grill er voor. Zou dit een doenbaar idee zijn of zeggen jullie "spijtig van het geld".
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door Walt »

Lijkt me zonde van deze mooie KEF speakers, kijk eens op bax-shop, newline of conrad voor relatief goedkope speakers perfect voor dit soort uitvoeringen, bijv:

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1407020/Discoboxen
http://www.new-line.nl/nl/pa-disco-luid ... 0_5446.htm
http://www.bax-shop.nl/passieve-fullran ... ucten.html

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ray5150 »

Zie ik daar de beroemde B139 woofert ?

Foto's kunnen trouwens gewoon hier geplaatst worden, dat flikker is niet vooruit te branden...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door Olaf Analogue »

Die B139 is een BD139. Dit is een passieve resonator voor de B200 SP1022 woofer.
Dus uiteindelijk gaat het hier om een twee weg systeem.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

die kast is zo mooi niet meer hoor, goed bekrast etc.:) Wanneer ik de fronten er af nam lag er veel verstorven rubber in. Ik heb geen idee waar het vandaan kwam.
Het zijn wel interessante luidprekers die getoond worden, maar het grote probleem is dat er momenteel geen budget meer voor is.
Ik heb wel nog wat hout staan, zou het goedkoper kunnen uitkomen om zelf nieuwe "cheap & easy" kasten speakers te bouwen?
Wat zou ik kunnen doen met deze kef's, meer foto's kunnen altijd genomen worden.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door Olaf Analogue »

Je zou ze met het bouwen van nieuwe kasten het uiterlijk van de KEF Calinda mee kunnen geven.
Zelfde kast inhoud maar het oogt wat moderner.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=5&t=7980
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door SARK »

Walt schreef:
Lijkt me zonde van deze mooie KEF speakers
+1

Ik heb ook het idee dat je deze luidsprekers niet te vaak voor buitenfeestjes moet gebruiken, ze krijgen dan te veel op hun donder en daar zijn ze juist niet voor gemaakt :shock: Ook doet mijn KEF-hart een beetje pijn om te lezen wat je er mee doet .... verkoop ze anders aan een liefhebber en koop voor dat geld luidsprekers die voor PA zijn ontworpen :idea:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door beijert »

Gewoon even op marktplaats zetten, liefhebbers genoeg. Kan je direct verder kijken naar wat anders.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

SARK schreef:
Lijkt me zonde van deze mooie KEF speakers
.... verkoop ze anders aan een liefhebber en koop voor dat geld luidsprekers die voor PA zijn ontworpen :idea:
Dit was mijn (onbeantwoorde) vraag uit mijn 1ste post :)

Versta me niet verkeerd, ikzelf heb deze luidsprekers (naar mijn weten) niet mishandeld. Deze hebben gewoon wat achtergrondmuziek gespeeld op het schoolfuist en 1x 2 uurtjes voor een kinderfuif (3 tot 10 jaar ofzo, dus erg luid gingen ze niet).

Wat zou dit kunnen opbrengen, ik kan van ieder detail foto's nemen, ze zijn in gebruikte staat ...

Het spijtige is dat ik in België woon en volgens mij is de markt hier kleiner dan bij jullie.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Laat het mij zo zeggen, is 150€ te hoog gegrepen?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door Olaf Analogue »

Ja
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Ik had mij hierop gebaseerd:http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Wat is realistisch?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door SARK »

Wat heb jij er voor moeten betalen :?:

ps.
Hou er ook rekening mee dat de persoon (gezien het aantal versterkers en luidsprekers die hij in de verkoop heeft staan :shock: ) hoogstwaarschijnlijk een handelaar(tje) is ... hier tref je hobbyisten :idea:

ps.ps.
Ik heb ook geen idee in wat voor staat jouw kasten en units zijn, dat scheelt ook aanzienlijk.

Voor de rest zou ik zeggen ... plaats de kasten voor € 100,- op Marktplaats en kijk of je response krijgt.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Ik heb er een sixpack jupiler voor betaald :)
We hebben ze in principe gekregen voor het "goede doel",
maar blijkbaar zijn er betere alternatieven voor dat doel :)
Ik hoef zeker het onderste van de kan niet, maar het zou tof zijn moest ik ze kunnen "ruilen".
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door SARK »

Je kunt ook in je advertentie melden dat je ze wil inruilen voor PA-luidspreker(tje)s. Dan hou je de beurs gewoon gesloten.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

In de advertentie heb ik niet gesproken over pa luidsprekers. Ik kijk liever zelf eerst eens rond zodat ik niet "verplicht" ben om een type te nemen.
Ze staan reeds 4 uurtjes op 2dehands en heb na 47 pageviews al 4 boden (maximum 70€)
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

De teller staat op 125€ ... faire prijs? Heb ze sedert vandaag eens op marktplaats gezet ook.
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... mympSeller
Moest er eventueel noorderburen geïnteresseerd zijn kan ik ze vanuit Sluis opsturen om verzendingskosten te drukken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ray5150 »

Lijkt mij een hele aardige prijs, normaal gesproken doen dat soort kasten niet meer dan een euro of 40, 50.
Vergeet niet dat ze rond de 40 jaar oud zijn, er staat nu eenmaal geen Quad op.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Bedankt voor de info, hopelijk is het een serieuze koper en geen funbieder.
1 iemand zond wel een email dat hij ze wilde ophalen voor 100€.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Luidsprekers zijn vandaag opgehaald. Heb 100€ in the pocket.
Nu op naar stap 2: kijken voor nieuwe luidsprekers die geschikt zijn voor de situatie.

Nu heb ik wel een "noob" vraagje.
Mijn versterker heeft volgend uitgangsvermogen:
stereo: 2 x 60 Wrms / 4 ohm
stereo: 2 x 50 Wrms / 8 ohm


Hoge cijfers zijn dit niet maar met die Kef's op de kinderfuif deed het wel z'n ding.
Nu heb ik nog een "noob"vraagje: de Wrms cijfers van de versterker zijn een stuk lager dan de Wrms cijfers van de onderstaande luidsprekers.
Kan ik het geproduceerde geluid vergelijken met het geluid van speakers met een gelijkaardige Wrms?
Ik zou hogere nemen om later "eventueel" nog de versterker te kunnen upgraden.

luidsprekers op het oog:
  • Devine Trono 10
    RMS belastbaarheid in Watt: 100 - 199 Watt
    Piekbelasting in Watt: 500 - 749 Watt
    Maximale SPL: 110 dB - 119 dB
    Nominale impedantie: 8 Ohm
  • Devine Trono 12
    RMS belastbaarheid in Watt: 200 - 349 Watt
    Piekbelasting in Watt: 750 - 999 Watt
    Maximale SPL: 120 dB - 129 dB
    Nominale impedantie: 8 Ohm
  • Behringer b1220
    Professional 2-Way Full-Range Speaker system with 12i High-Power Woofer and
    Titanium HF Driver, 200 W (RMS)400 W (pink noise), nominal impedance: 8 Ohms,
    50 Hz - 18 kHz frequency response (-10 dB) Switchable bi-amping mode,Trapezoidal
    cabinet for perfect cluster formation, Professional Speakon® connectors on sturdy
    steel panel
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ray5150 »

Die kastjes ontlopen elkaar niet zo heel veel. tis toch allemaal budget spul.
Mijn keuze zou de Behringer zijn, is toch iets vertrouwder qua merknaam dan dat Devine.
Da's gewoon ingekocht spul waar een merkje op geplakt is, kan ook Dap of Skytech zijn.

Het lijkt me wel verstandig om een wat zwaardere versterker te nemen, met name met een te lichte versterker is de kans groot dat je de kastjes opblaast.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door Olaf Analogue »

ook ik zou dan voor de Behringer gaan, inderdaad omdat je dan weet wat je krijgt maar ook omdat daarvan het rendement iets hoger is waardoor je ook wat minder vermogen nodig hebt.
ArcösS
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 12:55
Locatie: Gullegem

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door ArcösS »

Is daar een eenvoudige verklaring voor, dat je met een lichte versterker "zwaardere" speakers kan opblazen?
De versterker heeft wel "clipping" lampjes.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: kef cadenza SP1024 gekregen

Bericht door Kappa7 »

Ja door dat de versterker aan het maximum vermogen zit gaat er vervorming optreden en daar kunnen met name tweeters niet echt tegen.
Plaats reactie