philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Hallo medeforumers,
ik wil graag mijn philips cd 753 gaan modificeren , nu heb ik hier op google al heel wat over op gezocht, maar nu is mijn vraag , wie op het forum heeft hier ervaring mee, en zou dit met mij willen delen?
ik zou graag foto's en beschrijvingen willen ontvangen van een complete modificatie.
heb ook andere topics gelezen over andere types speler uit deze serie en ook die van de marantz series, deze reacties zijn ook zeer welkom.
ik wil graag mijn philips cd 753 gaan modificeren , nu heb ik hier op google al heel wat over op gezocht, maar nu is mijn vraag , wie op het forum heeft hier ervaring mee, en zou dit met mij willen delen?
ik zou graag foto's en beschrijvingen willen ontvangen van een complete modificatie.
heb ook andere topics gelezen over andere types speler uit deze serie en ook die van de marantz series, deze reacties zijn ook zeer welkom.
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
http://lampizator.eu/lampizator/referen ... CD753.html
Ik heb er ook 1, maar dan gebruik ik de dig. uit naar de DAC, is dan wat makkelijker te doen.
Ik heb ook nog wel aardig wat loodbitumen toegevoegd op de bodem en kap.
Ik heb er ook 1, maar dan gebruik ik de dig. uit naar de DAC, is dan wat makkelijker te doen.
Ik heb ook nog wel aardig wat loodbitumen toegevoegd op de bodem en kap.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
De speler is erg leeg dus kan plaatwerk lekker trillen loodbitumen dus .hannesie schreef:http://lampizator.eu/lampizator/referen ... CD753.html
Ik heb er ook 1, maar dan gebruik ik de dig. uit naar de DAC, is dan wat makkelijker te doen.
Ik heb ook nog wel aardig wat loodbitumen toegevoegd op de bodem en kap.
De laser vraagt erg veel stroom pieken als die moet corrigeren , de rest werkt ook op het trafo'tje een zwaardere zou je dus kunnen overwegen .
Doen ze bij Hoer-wege heel vaak een zwaardere trafo vandaar ik daarmee kom .
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
zo heb je al een goed beeld, maar met foto's doelde ik eigenlijk op een reeds gedane modificatie, zodat ik kan zien wat ik allemaal moet gaan doen , aangezien omdat het voor mij de eerste keer is dat ik dit zal gaan doen
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Het lijkt mij niet zo moeilijk om een lege ruimte te voorzien van loodbitumen.
En dan de binnenkant van de kap, daar moet je alleen letten op de ruimte voor de lade die vrij moet blijven, anders gaat je lade niet meer goed open.
En dan de binnenkant van de kap, daar moet je alleen letten op de ruimte voor de lade die vrij moet blijven, anders gaat je lade niet meer goed open.
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Het aanbrengen van bitumen is voor mij het probleem niet, het gaat mij meer om de elektronische aanpassingen, zoals de condensatoren , verwijderen mutingtransistoren, aanpassingen aan de dac-chip en bypassen van delen op de print.
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Heb je de service manual al gevonden van deze spelert?
Kijk daar eerst eens in of je de onderdelen die jij nu noemt kan vinden.
Dat maakt het al een stuk makkelijker natuurlijk.
Kijk daar eerst eens in of je de onderdelen die jij nu noemt kan vinden.
Dat maakt het al een stuk makkelijker natuurlijk.
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Jaren geleden heb ik zo'n ding gemodificeerd, aparte voeding voor het analoge deel, koppelcondensatoren vervangen door MKP en de muting er uit. De kast beplakt met bitumen.
Alleen kwam er op een gegeven moment rook uit het laatje, door een verkeerde plaatsing van de extra trafo en een wat ongelukkig ingedraaid schroefje was de trafo uitgebrand met alle gevolgen van dien. Nog net op tijd de cd kunnen redden en het apparaat naar het balkon kunnen verhuizen.
In een van de laatste Audio&Techniek heeft wat over het modificeren van deze spelers gestaan.
Alleen kwam er op een gegeven moment rook uit het laatje, door een verkeerde plaatsing van de extra trafo en een wat ongelukkig ingedraaid schroefje was de trafo uitgebrand met alle gevolgen van dien. Nog net op tijd de cd kunnen redden en het apparaat naar het balkon kunnen verhuizen.
In een van de laatste Audio&Techniek heeft wat over het modificeren van deze spelers gestaan.
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Klinkt meer als een Gehaktificatie !richard schreef:Alleen kwam er op een gegeven moment rook uit het laatje, door een verkeerde plaatsing van de extra trafo en een wat ongelukkig ingedraaid schroefje was de trafo uitgebrand met alle gevolgen van dien.
Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!
Ik heb zelf de Marantz CD5000 gemodificeerd. Van binnen zijn beide spelers volledig identiek. Ik heb veel geleerd van het napluizen van de website van Lampizator: http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... z5000.html
Daarnaast heb ik de sporen van de 8705 spanningsregelaar gevold en elke gebruiker zijn eigen stabilisatie trap gegeven. Ik geloof dat ik in totaal 4 8705's in de speler heb zitten. Daarnaast inderdaad de mute transistoren eruit gehaald. Op internet zijn schema's van de CD5000 te vinden; die is exact hetzelfde.
Tot slot heb ik dit kitje van Lampizator gekocht: http://lampizator.eu/shop/viewitem.php?productid=216.Het geluidkwam helemaal tot leven met deze kit (in plaats van de opampjes). Een andere mogelijkheid is om rechtstreeks vanaf de DAC chip met een stel goede condensatoren naar je versterker te gaan (de DAC, dat overigens een exclusieve, maar erg goede is, is namelijk een voltage out). Je versterker moet er wel mee kunnen omgaan, maar met de mijne (klein buizenbakje) ging dat heel aardig. enige probleem was dat het volume wel erg ver open geschroefd moest worden... Ik geloof dat die bechrijving in het ouder broertje staat, die dezelfde DAC heeft: http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... a1549.html
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes! Ennuh, graag wat foto's plaatsen:-)
Daarnaast heb ik de sporen van de 8705 spanningsregelaar gevold en elke gebruiker zijn eigen stabilisatie trap gegeven. Ik geloof dat ik in totaal 4 8705's in de speler heb zitten. Daarnaast inderdaad de mute transistoren eruit gehaald. Op internet zijn schema's van de CD5000 te vinden; die is exact hetzelfde.
Tot slot heb ik dit kitje van Lampizator gekocht: http://lampizator.eu/shop/viewitem.php?productid=216.Het geluidkwam helemaal tot leven met deze kit (in plaats van de opampjes). Een andere mogelijkheid is om rechtstreeks vanaf de DAC chip met een stel goede condensatoren naar je versterker te gaan (de DAC, dat overigens een exclusieve, maar erg goede is, is namelijk een voltage out). Je versterker moet er wel mee kunnen omgaan, maar met de mijne (klein buizenbakje) ging dat heel aardig. enige probleem was dat het volume wel erg ver open geschroefd moest worden... Ik geloof dat die bechrijving in het ouder broertje staat, die dezelfde DAC heeft: http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... a1549.html
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes! Ennuh, graag wat foto's plaatsen:-)
