philips cd 753 mod's hulp gevraagd!

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
janjaimy

philips cd 753 mod's hulp gevraagd!

Bericht door janjaimy »

Hallo medeforumers,

ik wil graag mijn philips cd 753 gaan modificeren , nu heb ik hier op google al heel wat over op gezocht, maar nu is mijn vraag , wie op het forum heeft hier ervaring mee, en zou dit met mij willen delen?

ik zou graag foto's en beschrijvingen willen ontvangen van een complete modificatie.

heb ook andere topics gelezen over andere types speler uit deze serie en ook die van de marantz series, deze reacties zijn ook zeer welkom.
dre

Re: philips cd 753 mod's hulp gevraagd!

Bericht door dre »

plaats een wat linkjes,dan kunnen we eens kijken. :wink:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

http://lampizator.eu/lampizator/referen ... CD753.html

Ik heb er ook 1, maar dan gebruik ik de dig. uit naar de DAC, is dan wat makkelijker te doen.
Ik heb ook nog wel aardig wat loodbitumen toegevoegd op de bodem en kap.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

hannesie schreef:
http://lampizator.eu/lampizator/referen ... CD753.html

Ik heb er ook 1, maar dan gebruik ik de dig. uit naar de DAC, is dan wat makkelijker te doen.
Ik heb ook nog wel aardig wat loodbitumen toegevoegd op de bodem en kap.
De speler is erg leeg dus kan plaatwerk lekker trillen loodbitumen dus .

De laser vraagt erg veel stroom pieken als die moet corrigeren , de rest werkt ook op het trafo'tje een zwaardere zou je dus kunnen overwegen .
Doen ze bij Hoer-wege heel vaak een zwaardere trafo vandaar ik daarmee kom .
janjaimy

Bericht door janjaimy »

zo heb je al een goed beeld, maar met foto's doelde ik eigenlijk op een reeds gedane modificatie, zodat ik kan zien wat ik allemaal moet gaan doen , aangezien omdat het voor mij de eerste keer is dat ik dit zal gaan doen
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Het lijkt mij niet zo moeilijk om een lege ruimte te voorzien van loodbitumen.
En dan de binnenkant van de kap, daar moet je alleen letten op de ruimte voor de lade die vrij moet blijven, anders gaat je lade niet meer goed open.
IMG_5448.jpg
janjaimy

Bericht door janjaimy »

Het aanbrengen van bitumen is voor mij het probleem niet, het gaat mij meer om de elektronische aanpassingen, zoals de condensatoren , verwijderen mutingtransistoren, aanpassingen aan de dac-chip en bypassen van delen op de print.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Heb je de service manual al gevonden van deze spelert?
Kijk daar eerst eens in of je de onderdelen die jij nu noemt kan vinden.
Dat maakt het al een stuk makkelijker natuurlijk.
richard

Bericht door richard »

Jaren geleden heb ik zo'n ding gemodificeerd, aparte voeding voor het analoge deel, koppelcondensatoren vervangen door MKP en de muting er uit. De kast beplakt met bitumen.

Alleen kwam er op een gegeven moment rook uit het laatje, door een verkeerde plaatsing van de extra trafo en een wat ongelukkig ingedraaid schroefje was de trafo uitgebrand met alle gevolgen van dien. Nog net op tijd de cd kunnen redden en het apparaat naar het balkon kunnen verhuizen.

In een van de laatste Audio&Techniek heeft wat over het modificeren van deze spelers gestaan.
ray5150

Bericht door ray5150 »

richard schreef:
Alleen kwam er op een gegeven moment rook uit het laatje, door een verkeerde plaatsing van de extra trafo en een wat ongelukkig ingedraaid schroefje was de trafo uitgebrand met alle gevolgen van dien.
Klinkt meer als een Gehaktificatie ! :rofl:
Bart-Jan

Bericht door Bart-Jan »

Ik heb zelf de Marantz CD5000 gemodificeerd. Van binnen zijn beide spelers volledig identiek. Ik heb veel geleerd van het napluizen van de website van Lampizator: http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... z5000.html

Daarnaast heb ik de sporen van de 8705 spanningsregelaar gevold en elke gebruiker zijn eigen stabilisatie trap gegeven. Ik geloof dat ik in totaal 4 8705's in de speler heb zitten. Daarnaast inderdaad de mute transistoren eruit gehaald. Op internet zijn schema's van de CD5000 te vinden; die is exact hetzelfde.

Tot slot heb ik dit kitje van Lampizator gekocht: http://lampizator.eu/shop/viewitem.php?productid=216.Het geluidkwam helemaal tot leven met deze kit (in plaats van de opampjes). Een andere mogelijkheid is om rechtstreeks vanaf de DAC chip met een stel goede condensatoren naar je versterker te gaan (de DAC, dat overigens een exclusieve, maar erg goede is, is namelijk een voltage out). Je versterker moet er wel mee kunnen omgaan, maar met de mijne (klein buizenbakje) ging dat heel aardig. enige probleem was dat het volume wel erg ver open geschroefd moest worden... Ik geloof dat die bechrijving in het ouder broertje staat, die dezelfde DAC heeft: http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFEREN ... a1549.html

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes! Ennuh, graag wat foto's plaatsen:-)
Plaats reactie