Visaton FRS 8
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Visaton FRS 8
Die Visaton FRS8 heeft een redelijke reputatie (op duits breedbandforum veel fans in elk geval), en zie er op papier (nette curve enzo) goed uit. heeft iemand er wel eens een wat mee gebouwd? ik dacht er aan om deze in de auto in te zetten, ondersteund in het laag uiteraard. en (maar dat is wat langere termijn) met magn afscherming een TL-letje voor naast de PC
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
weet je wat ik voor frans had op school?Enceinte de type pavillon replié vers l'arrière avec un haut-parleur
VISATON FRS8. Le haut-parleur utilisé est tout petit (8 cm de diamètre extérieur).
La membrane utile mesure à peine 5 cm de diamètre.
C'est un haut parleur large bande, pas très sensible mais très linéaire.
Je me suis dit que je pouvais faire quelque chose avec lui.
Maarehhh, online vertaalhulpje doet wonderen;
Ruimte van soort paviljoen dat naar achterkant met een luidspreker VISATON FRS8 wordt opgevouwen. De gebruikte luidspreker is helemaal klein (8 buitenlandse cm van doorsnede). Het nuttige vlies meet nauwelijks 5 cm van doorsnede. C'est hoge parleur brede reep, niet zeer gevoelig maar zeer lineair. Ik heb me gezegd dat ik iets met hem kon doen.
Even de boel ordenen en op de juiste manier interperteren, dan moet het wel lukken.
Ruimte van soort paviljoen dat naar achterkant met een luidspreker VISATON FRS8 wordt opgevouwen. De gebruikte luidspreker is helemaal klein (8 buitenlandse cm van doorsnede). Het nuttige vlies meet nauwelijks 5 cm van doorsnede. C'est hoge parleur brede reep, niet zeer gevoelig maar zeer lineair. Ik heb me gezegd dat ik iets met hem kon doen.
Even de boel ordenen en op de juiste manier interperteren, dan moet het wel lukken.
Ik heb er twee gebruikt in een gesloten rear-center.
Prima ding voor zijn geld.
Overigens doet mijn rear-center nu dienst als front-center, want die laatste krijgt as we speak een nieuwe mooie ribbontweet
Ik denk overigens dat je in de auto weinig aan die dingen hebt (of het moet rear-fill zijn oid). Ik denk dat je betere resultaten boekt met een 13-16,5 / 2,5 compo setje, samen met een subje.
t.
Prima ding voor zijn geld.
Overigens doet mijn rear-center nu dienst als front-center, want die laatste krijgt as we speak een nieuwe mooie ribbontweet
Ik denk overigens dat je in de auto weinig aan die dingen hebt (of het moet rear-fill zijn oid). Ik denk dat je betere resultaten boekt met een 13-16,5 / 2,5 compo setje, samen met een subje.
t.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
een coax zou ik idd nooit in de deur zetten.....
de ori plaatsen zitten in t dash, zo naast de raamstijl, dus nog wel een aardige plek. onder een roostertje, met net genoeg plek om de 8cm een beetje gericht neer te zetten (stukje MDF op maat maken) om de peaker richting bestuurder te richten.
compo is vrij zeker een mooiere oplossing (al was t maar vanwege de bundeling van de breedbander), heb ik ook in m'n andere auto
de ori plaatsen zitten in t dash, zo naast de raamstijl, dus nog wel een aardige plek. onder een roostertje, met net genoeg plek om de 8cm een beetje gericht neer te zetten (stukje MDF op maat maken) om de peaker richting bestuurder te richten.
compo is vrij zeker een mooiere oplossing (al was t maar vanwege de bundeling van de breedbander), heb ik ook in m'n andere auto
De FRS8 is wel een plezant drivertje, en goedkoop om mee te experimenteren.
Het afstraalgedrag op hoge tonen is wel minder. Op hoge frequenties is er teveel bundeling van de hoge tonen.
Ik denk dat dit eigen is aan alle hoge tonen conus luidsprekers. En zeker voor een van dit formaat.
Misschien een leuk experiment om de hoorn te combineren met een superhoge tonen dome tweeter ofzo.
Het afstraalgedrag op hoge tonen is wel minder. Op hoge frequenties is er teveel bundeling van de hoge tonen.
Ik denk dat dit eigen is aan alle hoge tonen conus luidsprekers. En zeker voor een van dit formaat.
Misschien een leuk experiment om de hoorn te combineren met een superhoge tonen dome tweeter ofzo.
Klopt, ze zijn wel wat duurder.teacher schreef:ok, maar die vifa's zijn prijstechnisch niet echt te vergelijken met een frs8 van ehh... 10 euro.
Als computerluidsprekertjes heb ik de Visaton SC8, in een gesloten spaanplaten kastje van zo'n 2 liter. Wel met een correctienetwerkje om het midden vlak te trekken. Klinkt stukken beter dan de plastic rommel die je in de computerwinkel koopt.
De SC8 is ook wat duurder dan de FRS8, maar stukken voordeliger dan de Vifa.