Visaton FRS 8

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Visaton FRS 8

Bericht door Henkjan »

Die Visaton FRS8 heeft een redelijke reputatie (op duits breedbandforum veel fans in elk geval), en zie er op papier (nette curve enzo) goed uit. heeft iemand er wel eens een wat mee gebouwd? ik dacht er aan om deze in de auto in te zetten, ondersteund in het laag uiteraard. en (maar dat is wat langere termijn) met magn afscherming een TL-letje voor naast de PC
SARK

Bericht door SARK »

Ik heb nog twee van die units liggen thuis (de niet afgeschermde uitvoering), was ooit van plan om hier surrounds mee te gaan maken maar daar is nooit iets van gekomen :D
Ik heb wel een leuke link voor je, een back loaded hoorn.
Leuk voor op een koude winter avond.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Enceinte de type pavillon replié vers l'arrière avec un haut-parleur
VISATON FRS8. Le haut-parleur utilisé est tout petit (8 cm de diamètre extérieur).
La membrane utile mesure à peine 5 cm de diamètre.
C'est un haut parleur large bande, pas très sensible mais très linéaire.
Je me suis dit que je pouvais faire quelque chose avec lui.
weet je wat ik voor frans had op school?
SARK

Bericht door SARK »

Vast een hoger cijfer dan ik, mijn frans gaat niet verder dan het doen van een oneerbaar voorstel en het bestellen van een halve kilo bier :shock:
SARK

Bericht door SARK »

Maarehhh, online vertaalhulpje doet wonderen;

Ruimte van soort paviljoen dat naar achterkant met een luidspreker VISATON FRS8 wordt opgevouwen. De gebruikte luidspreker is helemaal klein (8 buitenlandse cm van doorsnede). Het nuttige vlies meet nauwelijks 5 cm van doorsnede. C'est hoge parleur brede reep, niet zeer gevoelig maar zeer lineair. Ik heb me gezegd dat ik iets met hem kon doen.

Even de boel ordenen en op de juiste manier interperteren, dan moet het wel lukken.
teacher

Bericht door teacher »

Ik heb er twee gebruikt in een gesloten rear-center.
Prima ding voor zijn geld.

Overigens doet mijn rear-center nu dienst als front-center, want die laatste krijgt as we speak een nieuwe mooie ribbontweet :)

Ik denk overigens dat je in de auto weinig aan die dingen hebt (of het moet rear-fill zijn oid). Ik denk dat je betere resultaten boekt met een 13-16,5 / 2,5 compo setje, samen met een subje.

t.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

teacher schreef:
Ik denk overigens dat je in de auto weinig aan die dingen hebt (of het moet rear-fill zijn oid). Ik denk dat je betere resultaten boekt met een 13-16,5 / 2,5 compo setje, samen met een subje.
wil vanwege styling geen compo (wil interieur ori houden), subje is al in aanbouw
teacher

Bericht door teacher »

Ok, maar een tweetertje valt toch wel weg te werken? Desnoods in een lucht rooster oid. Het geluid wordt er echt veel beter van ivm een coax in de deur. (je raadt het al, mijn auto is ook al onder handen genomen :) )

t.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

een coax zou ik idd nooit in de deur zetten.....

de ori plaatsen zitten in t dash, zo naast de raamstijl, dus nog wel een aardige plek. onder een roostertje, met net genoeg plek om de 8cm een beetje gericht neer te zetten (stukje MDF op maat maken) om de peaker richting bestuurder te richten.

compo is vrij zeker een mooiere oplossing (al was t maar vanwege de bundeling van de breedbander), heb ik ook in m'n andere auto :)
b2

Bericht door b2 »

De FRS8 is wel een plezant drivertje, en goedkoop om mee te experimenteren.
Het afstraalgedrag op hoge tonen is wel minder. Op hoge frequenties is er teveel bundeling van de hoge tonen.
Ik denk dat dit eigen is aan alle hoge tonen conus luidsprekers. En zeker voor een van dit formaat.
Misschien een leuk experiment om de hoorn te combineren met een superhoge tonen dome tweeter ofzo.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

De frs 8 klinkt erg leuk voor het geld, ik heb ze een keer bij een vriend van me in zijn daf ingebouwd klinkt erg mooi, het kan alleen niet zo verschrikkelijk hard. Als je weinig inbouw ruimte hebt kan je ze mischien op de voor of achterruit laten reflecteren?
richard

Bericht door richard »

Afbeelding
Deze heb ik in mijn dashboard zitten. Klinkt heel aardig, al denk ik ze nog te filteren met een grote condensator om de belastbaarheid wat te vergroten en hierbij ook wat laagondersteuning te doen.
teacher

Bericht door teacher »

ok, maar die vifa's zijn prijstechnisch niet echt te vergelijken met een frs8 van ehh... 10 euro.
richard

Bericht door richard »

teacher schreef:
ok, maar die vifa's zijn prijstechnisch niet echt te vergelijken met een frs8 van ehh... 10 euro.
Klopt, ze zijn wel wat duurder.
Als computerluidsprekertjes heb ik de Visaton SC8, in een gesloten spaanplaten kastje van zo'n 2 liter. Wel met een correctienetwerkje om het midden vlak te trekken. Klinkt stukken beter dan de plastic rommel die je in de computerwinkel koopt.
De SC8 is ook wat duurder dan de FRS8, maar stukken voordeliger dan de Vifa.
Plaats reactie