mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door bartsegers »

Als totale leek op het gebied van mini-pc's wil ik hier eens een balletje opgooien.

Elk jaar met carnaval slepen we een zwaar mobiel geluidssysteem mee.
Elk jaar een succes!

Echter, enige nadeel is dat we elke keer gebruik maken van een mp3 spelertje, of autoradio.

beide hebben hun beperkingen.
Denk aan het zoeken in de MP3's of voeding etc.

Het idee om een kleine PC te maken met simpel (touch ?? screen) is vorig jaar geboren.
Hoe haalbaar is dit, met een beperkt budget natuurlijk.

Er is 12v aanwezig, van een zware accu.
de uitgang zal rechstreeks naar een zware autoversterker gaan.
Verder hebben we helemaal niets van PC materiaal.

(kom ik bij een goedkope tablet uit??)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door Kappa7 »

Veel itx bordjes met een Atom N2800 werken met een simpele 12V aansluiting.
dat moet toch wel te doen zijn.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door hannesie »

Het probleem is dan dat je vaak voor de bediening weer een draadloos netwerkje e.d. moet op bouwen.

Ik denk dat ik eerder zou kiezen voor een soort Ipad Touch achtige MP3 player of goedkoop tablet met een SD kaartje.
De koptelefoon uitgang naar versterker, en dan heb je wel een touchscreen voor het bedienen, en afhankelijk van de uitvoering 32 tot 64 Gb of meer.
Eventueel dan voeden via USB.
Het lijkt mij dat je dan veel flexibeler kunt wisselen met de nummers die je wilt afspelen.
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door maikbike »

iedereen zijn eigen telefoon met bleutooth gebruiken ? kan een ieder die zijn muziek af wil spelen alles vinden.
http://www.logitech.com/nl-nl/product/w ... er-adapter
Ding heeft 5v nodig...

en als je het bedraad wilt hebben, er is toch wel iemand met een ipod oid ?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door bartsegers »

We willen in ieder geval niet andermans spullen gebruiken.
Het is tenslotte carnaval, en garantie dat er iets kapot gaat krijg je er gratis bij.

(moet eigenlijk zo hufterproof mogelijk zijn)

Dus zo weinig mogelijk losse rommel/kabels etc wat uit het wagentje steken.
Denk toch dat we uiteindelijk op een oude tablet uitkomen, die we dan op een slimme manier moeten vastmaken.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door nxs77 »

Ik heb de afgelopen keer een plankje gemaakt met een ipod dock, een oude iphone en een tripath versterkertje. Dat alles op 12v en toen maar lawaai maken. De wagen was op afstand al goed te horen. Dit alles was low budget. Idee mischien?
Llewy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 30 mei 2011, 22:00

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door Llewy »

Wij gebruiken inderdaad een oude iPad.. Beperking hier is wel de opslagruimte dus ik zou op zoek gaan naar een simpele tablet met MicroSD kaartje!

Pak wel een beetje een snelle, door 64GB aan muziek scrollen kan nog wel eens traag worden..
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door bartsegers »

er is nooit meer dan 3-4 gb aan muziek wat we meenemen.

Op zoek naar een afgedankte tablet dus :!:
(die zullen toch wel een fatsoenlijk output signaal hebben voor een autoversterker denk ik)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door ray5150 »

Ik heb hier thuis een Yarvik tablet, die heeft gewoon een koptelefoon aansluiting.
Naar ik aanneem heb je ook wel iets van een voorversterker / EQ ?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door bartsegers »

Normaliter hadden we dat niet nodig.

de subsonic van de autoversterker is het belangrijkste.
De MP3 spelers die we meestal meenamen hadden gewoon de eq op neutraal.
Daarna ging er toch een 3-400 watt overheen en naar een 15" en 1".
Dit jaar een nog iets krachtigere versterker, voor net wat meer controle als het echt poephard staat.

Versterker dit jaar is er ook eentje met wat filters.
Bijlagen
rom2.jpg
rom2-2.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door Henkjan »

een Raspberry Pi misschien?
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door grimoire »

Voor 80-100 dollar heb je al een 7" quad core tablet thuisgestuurd uit china, prima voor zulke doeleinden lijkt me en ook nog wel betaalbaar?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door bartsegers »

Het gaat hoogstwaarschijnlijk een goedkope tablet worden inderdaad.
Er is gewoon geen tijd verder om veel te gaan sleutelen helaas.

Er is nog tijd gelukkig :lol: om china af te speuren.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Zeg Hannes, wat zit jij nog met die framboos te prutsen dan? :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door hannesie »

Je moet wel eens wat doen met je tijd, en dit (digitaal rommelen) is een aardig tijdverdrijf. :rofl:
Daarnaast heb ik geen Carnaval hits op mijn Server staan, en doe ik het met de bediening via een Tablet, daar passen geen 1000 CD op. :oops:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door Pjotr »

Weet ik ook wel Hans :D Vraag mij ook af of er spelers zijn voor zo'n tablet die Flac aankunnen. Alhoewel, het zit in de pijplijn: http://penguinlovesmusic.de/?s=android

Voor Bart is MP3 al voldoende ;)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door hannesie »

Mijn Samsung speelt wel flac via BubbleUpnp en mijn server als device en de luidsprekertjes of koptelefoon, ik meen dat het kan met/vanaf Android 4.1.

Dat van die Ipeng, ik gebruik de Touch eigenlijk niet meer en misschien kan ik hem koppelen aan die Cubieboard.
Ik ga eens zoeken. :D

Dit ding speelt ook flac, € 43,--
http://www.lightinthebox.com/nl/yeahpad ... tely_buy_3
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door bartsegers »

Het hele tablet gebeuren gaat het toch niet worden.

Vorige week een hele goedkope tablet (noname lightinthebox model) gehad om eens mee te spelen.

Alles heel fancy, maar TRAAAAG, ongelofelijk.
Meerdere malen vastgelopen na afspelen van een playlist met 600 nummers. (misschien ook teveel ik weet het niet)

We houden maar een goede stabiele MP4 speler achter de hand dit jaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: mediaspeler (MP3) voor draagbare toepassing

Bericht door nxs77 »

Ipod....
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”