[censuur] Drivers kapot?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

[censuur] Drivers kapot?

Bericht door Jan-Willem »

M'n moeder heeft 2 drivers van mij op elkaar gezet :evil: :evil:
Zijn deze drivers nu kapot, inwendig? vanaf de buitenkant is niks te zien.
Ik ben hardstikke boos.
Het waren niet zulke dure drivers maar toch, ik zeg altijd blijf er vanaf.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

luisteren en je weet alles :?
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

wat?? tweet, mid, woofer, subwoofer
hoe ?? dus kijken ze elkaar aan ? weg van elkaar ? beide de zelfde kant op ??

kom vertel !

en sluit ze niet meteen aan effe laten weer laten op lijnen
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

ome subtilieco schreef:
wat?? tweet, mid, woofer, subwoofer
hoe ?? dus kijken ze elkaar aan ? weg van elkaar ? beide de zelfde kant op ??

kom vertel !

en sluit ze niet meteen aan effe laten weer laten op lijnen
2 woofers, met de spoel van de ene woofer op het papier van de andere woofer :(
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Oei, voortaan zelf je kamer opruimen :mrgreen:

Maar als het papier niet kapot is zal de schade wel mee vallen. Even aansluiten en horen of je krassende en raspende geluiden hoort.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

richard schreef:
Oei, voortaan zelf je kamer opruimen :mrgreen:

Maar als het papier niet kapot is zal de schade wel mee vallen. Even aansluiten en horen of je krassende en raspende geluiden hoort.
Zit al 10 minuten te luisteren, het valt gelukkig mee :) Ik hoor alleen bij 107 hertz wat raspen, lijkt net alsof een draadje tegen de achterzijde van de conus aankomt. Ik hoop dat dit het is, heb namelijk heel snel de woofer in een kast gezet, en de draden langs de buitenzijde van de woofer naar 'buiten' gelegd.
edit: sorry voor topic titel
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

toch niet de westra's hopleijk :shock:
daar gaat je projectje
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

bartsegers schreef:
toch niet de westra's hopleijk
daar gaat je projectje
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Jan-Willem schreef:
bartsegers schreef:
toch niet de westra's hopleijk
daar gaat je projectje
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Fout, fout fout! Als een moeder aanbied om op haar kosten nieuwe (betere?) speakers aan te schaffen dan moet je dat gelijk aannemen!
Morgen gelijk shoppen want overmorgen is ze het weer vergeten!

't Is toch wat die moeders... Mijn moeder had indertijd de vreemde gewoonte mijn lievelingsschoenen op een bepaald moment stomweg zonder te vragen weg te gooien. Traumatisch. Nou ja, laten we het er maar niet meer over hebben...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Leeuwarden schreef:
Jan-Willem schreef:
bartsegers schreef:
toch niet de westra's hopleijk
daar gaat je projectje
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Fout, fout fout! Als een moeder aanbied om op haar kosten nieuwe (betere?) speakers aan te schaffen dan moet je dat gelijk aannemen!
Morgen gelijk shoppen want overmorgen is ze het weer vergeten!

'
Helemaal mee eens.
Kom op, wat is je nieuwe budget? Dan kunnen we je ineens wat mooie tips geven. :D
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

rho schreef:
Leeuwarden schreef:
Jan-Willem schreef:
Jep, een van de westra's :cry:, maar het valt allemaal gelukkig mee, heb hem nu al zo'n half uur allemaal testtonen laten spelen, en alleen nu bij de 100-127 hertz ongeveer kraakt ie af en toe. Ik heb wel het idee dat het steeds minder word. De conus is nog helemaal goed. M'n moeder heeft al aangeboden dat ik nieuwe speakers mag halen, op haar kosten :D (mogen duurder zijn dan die westra's :) ) Maar ik maak dit project gewoon af (al zal het nog wel ff duren)
Daarna ga ik duurdere units kopen, dit is toch een 'probeer' projectje. :wink:
Fout, fout fout! Als een moeder aanbied om op haar kosten nieuwe (betere?) speakers aan te schaffen dan moet je dat gelijk aannemen!
Morgen gelijk shoppen want overmorgen is ze het weer vergeten!

'
Helemaal mee eens.
Kom op, wat is je nieuwe budget? Dan kunnen we je ineens wat mooie tips geven. :D
Ik zei dat er 1 speaker kapot was, van 100 euro, maar omdat ik 4 speakers nodig was, had ik niks maar aan die 4. Nu heb ik dus 400 euro, voor 4 speakers. Ik zit ook over te denken om er 2 te nemen en dan dus 200 per speaker te hebben. Ik had overigens deze speakers gekocht voor 80 euro, het waren Westra's KW-200-1324. 4x + 2x tweeter uit de fb 969 serie van philips, en 2x het filter uit die serie.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Jan-Willem,
Je moet gewoon tegen je vader, moeder, opa, oma etc (dus ook je kleine zusjes) vertellen welke mooie speaker, die je op de diydag hoorde, graag wilt bouwen. Je zet nu eerst vlug het huidige idee in elkaar; "zo wat ben je daar goed in" en in juni haal je je diploma toch op? Daarna heb je zeeen van tijd en ergens een bovenfrees lenen lukt vast wel. Maar geen tijd gehad om te werken afgelopen maanden voor de centen he oma (opa, pa ma zusjes):wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Is dat dan €400 voor 2 of 4 laag-mids of is dat voor 4 of 2 laag-mid + tweeter combinaties? In het laatste geval zou ik zeker voor 2 stuks gaan ipv 4. Ik bouw meestal ook in die prijsklasse (komt bij mij wel wat extra budget voor filteronderdelen, dure speaker-aansluitngen etc bij) en ben daar tot nu toe heel erg tevreden over. Een laag-mid van €100 kan een hele mooie zijn. Voor €100 moet je absoluut een heel erg goeie tweeter kunne vinden.
Dat ziet er dus goed uit voor je! :D
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Jan-Willem schreef:
Ik zei dat er 1 speaker kapot was, van 100 euro, ... Ik had overigens deze speakers gekocht voor 80 euro,
Lekkere zoon ben jij.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Nee hoor Richard. Het klopt wel. Hij rekent het denkwerk en administratiekosten ook mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

en je moeder lapt 400 euro???

Moest ik eens mee aankomen.

die westra is misschien gewoon nog te bestellen :?
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

richard schreef:
Jan-Willem schreef:
Ik zei dat er 1 speaker kapot was, van 100 euro, ... Ik had overigens deze speakers gekocht voor 80 euro,
Lekkere zoon ben jij.
Dat heb ik later ook wel verteld, dat ze goedkoper waren, alleen ik was op dat moment zo boos, ik wou dat ze zich een beetje schuldig voelde. :oops:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Dat heb ik later ook wel verteld, dat ze goedkoper waren, alleen ik was op dat moment zo boos, ik wou dat ze zich een beetje schuldig voelde.
Oei, oei, oei, laat haar 't maar niet horen anders ga je zonder avondeten en met je blote billen naar bed vanavond [-X

Met vriendelijke groet,

Sander Sander
http://www.hardwareanalysis.com
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

SSassen schreef:
met je blote billen naar bed vanavond [-X
Of erger, met je blote voeten!
Plaats reactie