hallo hallo!

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pim!

hallo hallo!

Bericht door Pim! »

ik zal mezelf ook even voorstellen. Mijn naam is Pim, ben fysiotherapeut en woon in Nijmegen. Vorig jaar voor mezelf begonnen en vanwege de behoefte aan wat startkapitaal wat materiële zaken verkocht (Densen Beat, Totem Mite)

Nu weer zin/tijd om weer meer met audio bezig te gaan, en het leek me een goed moment om het zelf gaan bouwen van speakers/versterker eens te gaan proberen!

Plan is te beginnen met een simpele breedband speaker, en wellicht een phono versterkertje zodat ik weer een platenspeler kan aanschaffen. En dan... Geen idee! Eerst maar eens kijken hoe leuk ik het ga vinden :wink:

Heb alvast aardig gespeurd hier op het forum. Volgens mij kan ik een hoop gaan leren hier, en wat betreft de sfeer zit het volgens mij ook wel goed!
RobertD
Contacteer:

Re: hallo hallo!

Bericht door RobertD »

Nou, welkom Pim, ook hallo!

Ben benieuwd waar je interesse vooral naar uit gaat. Breedbanders zijn in elk geval heel leuk om mee te spelen.
Forumlid BasFocal uit Nijmegen heeft een paar leuke Visaton breedbanders te koop staan, hier op het forum. Lekker dichtbij dus.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Hallo Pim, welkom!
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Het zelfbouw virus komt deze kant op , steeds meer uit Nijmegen die op het forum komen .

Wat RobertD al aan gaf heb ik een setje B200 te koop .
Gebruik google visaton B200 kom je heel veel ontwerpen tegen , en vaak ook nog hoe je die exact na kan bouwen met filter om het hoog wat te temperen .

Een ideale zeer goede driver om vanalles te proberen maar niet als je van kleine boxjes houd .
De kleinste die ik ken is al snel 15-20 liter en heeft subwoofer ondersteuning nodig over het algemeen eerder 50-100 liter om echt fullrange te kunnen.

ben fysiotherapeut en woon in Nijmegen. Vorig jaar voor mezelf begonnen
Moeilijke tijd om als fysiotherapeut voor jezelf te beginnen .
Pim!

Bericht door Pim! »

he leuk, reacties!

een tijd geleden wilde ik al eens wat gaan proberen, dus wat spulletjes gekocht om de CT 242 te gaan bouwen. Een setje FRS8 drivertjes heb ik dus liggen, maar was benieuwd of daar ook andere ontwerpjes voor zijn. Via google kwam ik hier terecht (projectje van meiborg). Lang geleden mezelf al geregistreerd, dus het was even een kwestie van mijn inloggegevens opspeuren.

Tof dat er meteen hulp/materiaal wordt aangeboden, maar laat ik eerst maar eens zien hoe ik dit (goedkope) projectje er vanaf breng :wink:

Wat betreft zelfbouw hebben speakers mijn eerste interesse. Ooit ook MTS autotechniek gedaan met veel (leuke) electro lesjes. Geen idee of die kennis nog naar boven komt als ik me ooit waag aan het bouwen (en een beetje snappen) van een versterkertje, maar leuk om te proberen denk ik.

@bas focal m180; inderdaad lastige tijd als fysio. mag desondanks niet klagen gelukkig!
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

aha!! een collega op het forum, en dan nog wel een startende in de 1e lijn :D

Welkom op dit forum, het zal je technische zijde belichten ipv de meer fysiologische zullen we maar zeggen hahaha

Die totems ga je straks niet meer missen, er zwerven talloze mooie ontwerpen hier rond die alles hebben wat de totems niet hebben (tenminste, de kleinere totems dan, met hun waanzinnige excusrsie hahaha)

Jan
meiborg

Bericht door meiborg »

Hoi Pim,

Welkom natuurlijk! Ik kan je natuurlijk alleen maar aanraden mijn ontwerpje te bouwen: makkelijk, goedkoop, geen filter nodig. Een erg leuk setje om gewoon eens te kijken of houtbewerken en een beetje knutselen je bevalt, als dat snor zit dan komen de moeilijkere projecten van zelf (zo ben ik ook begonnen en tjezus, ik zit er tot over mijn nek in haha).

Mvg Reinder
Pim!

Bericht door Pim! »

zou heel mooi zijn als ik mijn Totems niet ga missen! Was al erg tevreden over die speakertjes. Ben benieuwd hoe het gaat lopen met deze nieuwe hobby. Even lekker de fysiologie loslaten inderdaad :wink:

En stiekem ben ik nu al een beetje aan het kijken voor het volgende projectje... oh oh!
Pim!

Bericht door Pim! »

2012-10-14 12.28.07.jpg
kwam ook nog een foto tegen van een zelf gebouwd audio meubel. staat nu in de opslag, maar zal in de toekomst waarschijnlijk weer gebruikt gaan worden. 3 lagen mdf, middelste met gaten en gevuld met schelpen/zilver zand. ben dus niet super groen als het om houtbewerken gaat, maar kan nog genoeg leren!
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

Fraai meubel hoor
mvg
audioot
Pim!

Bericht door Pim! »

audioot schreef:
Fraai meubel hoor