Na al 2 jaar een inlog te hebben op dit forum. En ook al 2 jaar lang met veel plezier mee te lezen zal ik dan eindelijk ook een berichten gaan plaatsen. En waar beter te beginnen als jezelf voor te stellen.
De naam is Christian de Bruijn, 25 jaar jong, samenwonend in Zaandam met mijn bezwangerde vriendin. Verslaafd aan audio sinds ik mijn eerste setje Tannoy speakers kreeg die van mijn vader waren geweest zo´n 12 jaar geleden.
Mijn set heb ik inmiddels opgebouwd tot (een bij elkaar geraapt zooitje):
Versterker :
-Denon AVR 2309
Bronnen:
- Denon DVD-1800BD (bluray)
- Marantz CD-48
- Popcorn Hour C200
Speakers:
- Fronts Hepta Boston TwoTwelve
- Center Monitor Audio Radius R180HD
- Rears Kef Koda 7
- Sub Klipsch KSW-12
Nu begin ik mijn setje een beetje zat te worden. Het klinkt allemaal heel leuk, maar ik heb het idee dat het zoveel beter kan. Ik zit er dan ook over na te denken om terug te gaan naar stereo. Maar ook hier ben ik niet zeker over.
Ik heb nog nooit zelf speakers gebouwd dus zal jullie hulp hard nodig hebben. Wel heb ik de beschikking via mijn schoonvader over een CNC freesmachine!
Ik ben ook al bij Speaker en Co in Haarlem langs geweest. Mooi spul hadden ze staan en ik denk dat ik als eerst een simpele speaker wil bouwen om het gevoel een beetje te krijgen (welke ik misschien later als rears kan gebruiken).
Ik luister voornamelijk naar progressieve rock. En films kijk ik ook graag. Ik heb dus nog geen idee waar ik naar opzoek ben maar daar hoop ik via dit forum achter te komen (en door mijn eigen ervaringen).
Dus tips voor een leuke eerste speaker om mee te beginnen (die wel een beetje kan concurreren met de Hepta's die ik nu heb staan) zijn zeer welkom!
Groeten,
Christian