Eindelijk ook maar even voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
C.debruijn

Eindelijk ook maar even voorstellen

Bericht door C.debruijn »

Goedemiddag allen,

Na al 2 jaar een inlog te hebben op dit forum. En ook al 2 jaar lang met veel plezier mee te lezen zal ik dan eindelijk ook een berichten gaan plaatsen. En waar beter te beginnen als jezelf voor te stellen.

De naam is Christian de Bruijn, 25 jaar jong, samenwonend in Zaandam met mijn bezwangerde vriendin. Verslaafd aan audio sinds ik mijn eerste setje Tannoy speakers kreeg die van mijn vader waren geweest zo´n 12 jaar geleden.

Mijn set heb ik inmiddels opgebouwd tot (een bij elkaar geraapt zooitje):

Versterker :
-Denon AVR 2309

Bronnen:
- Denon DVD-1800BD (bluray)
- Marantz CD-48
- Popcorn Hour C200

Speakers:
- Fronts Hepta Boston TwoTwelve
- Center Monitor Audio Radius R180HD
- Rears Kef Koda 7
- Sub Klipsch KSW-12

Nu begin ik mijn setje een beetje zat te worden. Het klinkt allemaal heel leuk, maar ik heb het idee dat het zoveel beter kan. Ik zit er dan ook over na te denken om terug te gaan naar stereo. Maar ook hier ben ik niet zeker over.

Ik heb nog nooit zelf speakers gebouwd dus zal jullie hulp hard nodig hebben. Wel heb ik de beschikking via mijn schoonvader over een CNC freesmachine! :rock:
Ik ben ook al bij Speaker en Co in Haarlem langs geweest. Mooi spul hadden ze staan en ik denk dat ik als eerst een simpele speaker wil bouwen om het gevoel een beetje te krijgen (welke ik misschien later als rears kan gebruiken).

Ik luister voornamelijk naar progressieve rock. En films kijk ik ook graag. Ik heb dus nog geen idee waar ik naar opzoek ben maar daar hoop ik via dit forum achter te komen (en door mijn eigen ervaringen).

Dus tips voor een leuke eerste speaker om mee te beginnen (die wel een beetje kan concurreren met de Hepta's die ik nu heb staan) zijn zeer welkom!

Groeten,

Christian
ray5150

Re: Eindelijk ook maar even voorstellen

Bericht door ray5150 »

Welkom, Christian. ik wens je veel lees-en-bouw plezier toe.

Misschien kun je een linkje plaatsen naar die Hepta's ? dan kan er een beetje vergeleken worden.
Ook is het altijd handig om aan te geven hoeveel geld je er aan kwijt wilt. :wink:
C.debruijn

Re: Eindelijk ook maar even voorstellen

Bericht door C.debruijn »

ray5150 schreef:
Welkom, Christian. ik wens je veel lees-en-bouw plezier toe.

Misschien kun je een linkje plaatsen naar die Hepta's ? dan kan er een beetje vergeleken worden.
Ook is het altijd handig om aan te geven hoeveel geld je er aan kwijt wilt. :wink:
Bedankt!

En budget staat nog volledig open, ik heb namelijk nog niet zo goed in beeld hoeveel geld het moet gaan kosten om aan mijn wensen te voldoen. Laten we het er op houden dat ik voor het eerste setje wat ik wil gaan bouwen iets van 100/150 per speaker kwijt wil.

Helaas is er heel weinig over deze speaker terug te vinden. Ik kan je vertellen dat er geen Audax drivers inzitten. Maar hele goedkope dingen (heb ze er een keer uit gehaald om ze op te zoeken...stelde niet veel voor). Het is een 2.5 weg. Nieuwprijs destijds rond de 400/500 per speaker.
Plaats reactie