Zelfbouw met budget

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Zelfbouw met budget

Bericht door Luxjan »

Stel je wil jezelf een cadeau doen met een goed klinkende en goed uitziende speaker, en je hebt er een budget voor tot 4000€, wat zou je doen?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.

Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?

Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door ray5150 »

Waarom ga je niet eens kijken en luisteren bij zaken als http://www.speakerland.nl/ en http://www.speakerenco.nl/ ?
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door Luxjan »

Thx, Ik dacht idd bij Ruud langs te gaan binnen 2 weken.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door markbakk »

Voor dat geld moet je ze ook in je eigen huiskamer gaan beluisteren. Verkijk je overigens ook niet op het netjes (laten) afwerken van de kasten.
Gebruikersavatar
JeroenGRT
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 07 nov 2008, 23:16

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door JeroenGRT »

Luxjan schreef:
Stel je wil jezelf een cadeau doen met een goed klinkende en goed uitziende speaker, en je hebt er een budget voor tot 4000€, wat zou je doen?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.

Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?

Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Ik vindt de Vertigo Plus niet erg bijzonder, de gewone Vertigo is m.i. beter in balans. Zelf heb ik nu een Vertigo in een gesloten behuizing, aangevuld met 2 subwoofers van de Maxima. Dus met de Hypex DS4.0 en Scan Speak 23W...misschien is dat wat? Bouwtekeningen heb ik nog wel, staan ook wel in dit topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13869

Speakerland heeft ook enkele nieuwe modellen, dat ziet er veelbelovend uit.
Bijlagen
Scan Speak Vertigo met 23W subs
Scan Speak Vertigo met 23W subs
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door b_force »

Voor dat bedrag zou ik voor 1000 euro een mooie klassieke gitaar kopen, voor 1000 euro een geluidsset bouwen, voor 1000 euro mijn kamer akoestisch goed aanpakken, voor 100 euro een goede Whiskey kopen om van mijn muziek te genieten en de overige 900 euro naar een goed doel schenken :wink: 8) 8)
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door markbakk »

Met dat budget voor akoestisch aanpakken van je huiskamer ben ik het volledig eens. Wanneer je zelfs maar de helft van die vier mille te spenderen hebt, is het nog wijs om eerst de akoestiek aan te pakken en dan pas aan dure luidsprekers te denken. Anders wordt het geheel echt een Ferrari op fietsbanden.
Gebruikersavatar
dixie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 18 feb 2013, 12:11

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door dixie »

ray5150 schreef:
Waarom ga je niet eens kijken en luisteren bij zaken als http://www.speakerland.nl/ en http://www.speakerenco.nl/ ?
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.
+1 (zou ik persoonlijk ook doen). Of ietsje minder aan luidsprekers en een mooie (andere, betere) audioset aanschaffen.
Wat dacht je van de spullen van Johan Ketelaar (JK Acoustics). Hij ontwerpt en bouwt zelf. Hij weet nl. verrekte goed waar hij over praat.
Laatst gewijzigd door dixie op za 29 jun 2013, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door ds23man »

Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door markbakk »

ds23man schreef:
Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Is het al af dan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door ds23man »

markbakk schreef:
ds23man schreef:
Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Is het al af dan?
Zo goed als, alleen wat kleine afwerking dingetjes. Wat een genot, ruim voor de luisterdag klaar.......
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door Ivo »

Als dat het enige genot is?... :rofl:

Nee, is een heel mooi project, ben benieuwd straks.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
ruim voor de luisterdag klaar.......
dat klopt niet, je hoort tot laat in de avond ervoor nog bezig te zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
ds23man schreef:
ruim voor de luisterdag klaar.......
dat klopt niet, je hoort tot laat in de avond ervoor nog bezig te zijn :mrgreen:
Ik zeg niks... :-# :-& :mrgreen: :rofl:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door MechanicalAnimal »

ik heb inmiddels wat luidsprekers gehoord van Tony en dat past toch allemaal wel in mijn straatje hoor.


Ik weet niet wat zo'n Piu Musica moet gaat kosten als je hem zelf bouwt?

http://www.tg-acoustics.com/Piu%20Musica.html

Afbeelding

En in zijn Humblehomemadehifi-lijn is er ook, onder andere, nog de Orfeo natuurlijk:

http://www.humblehomemadehifi.nl/Orfeo.html

Afbeelding
Linker zuil
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door MechanicalAnimal »

Luxjan schreef:
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
echt niet.......ik laat mezelf erin begraven :rofl:
P1050834.JPG
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door rikpost »

MechanicalAnimal schreef:
Luxjan schreef:
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
echt niet.......ik laat mezelf erin begraven :rofl:
P1050834.JPG
Familiegraf dan :!: :rofl:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door MechanicalAnimal »

his and hers :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door rikpost »

Misschien is dit wat voor je ,bij speaker kits
speaker kits.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door MechanicalAnimal »

http://www.speakerkits.nl

wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door rikpost »

MechanicalAnimal schreef:
his and hers :mrgreen:
U is een romanticus :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door MechanicalAnimal »

:rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door Zweitse »

MechanicalAnimal schreef:
http://www.speakerkits.nl

wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
+1, zeer slechte site.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door FR_Aad »

Zweitse schreef:
MechanicalAnimal schreef:
http://www.speakerkits.nl

wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
+1, zeer slechte site.
De ontwerper cq hoster durft er wel zijn naam onder te zetten. :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Zelfbouw met budget

Bericht door Luxjan »

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de suggesties.
Op het laatste moment heb ik toch besloten om op dit moment zelf geen ls zelfbouw project te starten.
Daar mijn huidige ls verkocht zijn ben ik op een leuk setje gevallen wat me nu 2 fantastische momenten bezorgd. Ze hebben de welluidende naam Klipsch Palladium P37F.
Wat een fantastische speaker. Maar daar het geen zelfbouw is ga ik er niet over uit wijden.

Nog maals dank aan iedereen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”