Zelfbouw met budget
Moderator: Beheerdersteam
Zelfbouw met budget
Stel je wil jezelf een cadeau doen met een goed klinkende en goed uitziende speaker, en je hebt er een budget voor tot 4000€, wat zou je doen?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.
Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.
Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Re: Zelfbouw met budget
Waarom ga je niet eens kijken en luisteren bij zaken als http://www.speakerland.nl/ en http://www.speakerenco.nl/ ?
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.
Re: Zelfbouw met budget
Voor dat geld moet je ze ook in je eigen huiskamer gaan beluisteren. Verkijk je overigens ook niet op het netjes (laten) afwerken van de kasten.
Re: Zelfbouw met budget
Ik vindt de Vertigo Plus niet erg bijzonder, de gewone Vertigo is m.i. beter in balans. Zelf heb ik nu een Vertigo in een gesloten behuizing, aangevuld met 2 subwoofers van de Maxima. Dus met de Hypex DS4.0 en Scan Speak 23W...misschien is dat wat? Bouwtekeningen heb ik nog wel, staan ook wel in dit topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=13869Luxjan schreef:Stel je wil jezelf een cadeau doen met een goed klinkende en goed uitziende speaker, en je hebt er een budget voor tot 4000€, wat zou je doen?
Ondergetekende is niet onhandig, maar zelf een ontwerp maken zit er niet in, en het houtwerk zelf zagen ook niet. In elkaar steken geen probleem via plan.
Ik zat dus te denken aan de Vertigo plus, maar zijn er nog andere speakers die minstens zo goed klinken in de zelfbouwwereld?
Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Speakerland heeft ook enkele nieuwe modellen, dat ziet er veelbelovend uit.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Zelfbouw met budget
Voor dat bedrag zou ik voor 1000 euro een mooie klassieke gitaar kopen, voor 1000 euro een geluidsset bouwen, voor 1000 euro mijn kamer akoestisch goed aanpakken, voor 100 euro een goede Whiskey kopen om van mijn muziek te genieten en de overige 900 euro naar een goed doel schenken

Re: Zelfbouw met budget
Met dat budget voor akoestisch aanpakken van je huiskamer ben ik het volledig eens. Wanneer je zelfs maar de helft van die vier mille te spenderen hebt, is het nog wijs om eerst de akoestiek aan te pakken en dan pas aan dure luidsprekers te denken. Anders wordt het geheel echt een Ferrari op fietsbanden.
Re: Zelfbouw met budget
+1 (zou ik persoonlijk ook doen). Of ietsje minder aan luidsprekers en een mooie (andere, betere) audioset aanschaffen.ray5150 schreef:Waarom ga je niet eens kijken en luisteren bij zaken als http://www.speakerland.nl/ en http://www.speakerenco.nl/ ?
Zij hebben complete modellen in de zaak staan, en kunnen bouwpakketten leveren met een gezaagd houtpakket.
Wat dacht je van de spullen van Johan Ketelaar (JK Acoustics). Hij ontwerpt en bouwt zelf. Hij weet nl. verrekte goed waar hij over praat.
Laatst gewijzigd door dixie op za 29 jun 2013, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zelfbouw met budget
Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Re: Zelfbouw met budget
Is het al af dan?ds23man schreef:Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Zelfbouw met budget
Zo goed als, alleen wat kleine afwerking dingetjes. Wat een genot, ruim voor de luisterdag klaar.......markbakk schreef:Is het al af dan?ds23man schreef:Mmmm, volgens mij is mijn Ultrazooom systeem al dat bedrag te boven gegaan.......
Re: Zelfbouw met budget
Als dat het enige genot is?...
Nee, is een heel mooi project, ben benieuwd straks.
Nee, is een heel mooi project, ben benieuwd straks.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Zelfbouw met budget
dat klopt niet, je hoort tot laat in de avond ervoor nog bezig te zijnds23man schreef:ruim voor de luisterdag klaar.......
Re: Zelfbouw met budget
Ik zeg niks...Henkjan schreef:dat klopt niet, je hoort tot laat in de avond ervoor nog bezig te zijnds23man schreef:ruim voor de luisterdag klaar.......
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Zelfbouw met budget
ik heb inmiddels wat luidsprekers gehoord van Tony en dat past toch allemaal wel in mijn straatje hoor.
Ik weet niet wat zo'n Piu Musica moet gaat kosten als je hem zelf bouwt?
http://www.tg-acoustics.com/Piu%20Musica.html

En in zijn Humblehomemadehifi-lijn is er ook, onder andere, nog de Orfeo natuurlijk:
http://www.humblehomemadehifi.nl/Orfeo.html

Linker zuil
Ik weet niet wat zo'n Piu Musica moet gaat kosten als je hem zelf bouwt?
http://www.tg-acoustics.com/Piu%20Musica.html

En in zijn Humblehomemadehifi-lijn is er ook, onder andere, nog de Orfeo natuurlijk:
http://www.humblehomemadehifi.nl/Orfeo.html

Linker zuil
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Zelfbouw met budget
echt niet.......ik laat mezelf erin begravenLuxjan schreef:Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
Re: Zelfbouw met budget
Familiegraf danMechanicalAnimal schreef:echt niet.......ik laat mezelf erin begravenLuxjan schreef:Verder vraag ik me af wat de zelfbouwer doet met zijn ls als hij aan een nieuw project begint?
Of anders geformuleerd, zijn er mensen die afstand zouden gaan doen van hun, met veel liefde gebouwde speaker?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Zelfbouw met budget
http://www.speakerkits.nl
wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Zelfbouw met budget
+1, zeer slechte site.MechanicalAnimal schreef:http://www.speakerkits.nl
wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
Re: Zelfbouw met budget
De ontwerper cq hoster durft er wel zijn naam onder te zetten.Zweitse schreef:+1, zeer slechte site.MechanicalAnimal schreef:http://www.speakerkits.nl
wat een kudsite overigens...rechts in beeld een sneak naar die Nizams en je krijgt via de link alleen een enorme foto..om nog maar niet te spreken over de uitfrezing van de tweeter, hoop dat dit een demo is.
Re: Zelfbouw met budget
Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor de suggesties.
Op het laatste moment heb ik toch besloten om op dit moment zelf geen ls zelfbouw project te starten.
Daar mijn huidige ls verkocht zijn ben ik op een leuk setje gevallen wat me nu 2 fantastische momenten bezorgd. Ze hebben de welluidende naam Klipsch Palladium P37F.
Wat een fantastische speaker. Maar daar het geen zelfbouw is ga ik er niet over uit wijden.
Nog maals dank aan iedereen.
Op het laatste moment heb ik toch besloten om op dit moment zelf geen ls zelfbouw project te starten.
Daar mijn huidige ls verkocht zijn ben ik op een leuk setje gevallen wat me nu 2 fantastische momenten bezorgd. Ze hebben de welluidende naam Klipsch Palladium P37F.
Wat een fantastische speaker. Maar daar het geen zelfbouw is ga ik er niet over uit wijden.
Nog maals dank aan iedereen.

