Dag allemaal,
Ik heb sinds kort een Lenco 75 volledig gereviseerd en een nieuw jasje gegeven.
De kast is opgebouwd met meerdere lagen multiplex en daarna gefineerd in amerikaans noten.
Nu heb ik echter wel een brom op mijn luidsprekers (50Hz mijn gedacht).
Als ik de aarding aansluit aan de versterker verminderd die een klein beetje maar niet veel.
De netaarding is niet aangesloten zoals bij de originele.Het links en rechts signaal staat gewoon door op de kabel naar de tulpstekkers met afscherming.(signaal en massa)Ik heb dan nog de massa van de toonarm (2 dunne draadjes)en die zijn verbonden met de enkele draad die de draaitafel uitkomt en normaal met de versterker moet worden verbonden.De ijzeren bovenplaat is dus niet geaard.
Heeft er iemand suggesties ivm de aardingen zodat die brom verdwijnt?
Bedankt alvast op voorhand
Groetjes
Beireke
Brom op platenspeler
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Brom op platenspeler
Ik heb bij mijn Lenco de ijzeren plaat van de draaitafel verbonden met de massa aansluiting van mijn phono-versterker.
Die plaat moet in elk geval ergens verbonden worden met massa.
Heb je foto's van het binnenwerk?
Wat voor Arm zit er op jouw Lenco? Is dat de arm van de L75 S ?
Die plaat moet in elk geval ergens verbonden worden met massa.
Heb je foto's van het binnenwerk?
Wat voor Arm zit er op jouw Lenco? Is dat de arm van de L75 S ?
Re: Brom op platenspeler
Hallo
Dit was inderdaad de originele arm lenco S16
Ik dacht toch ook dat de plaat met iets moest verbonden worden.
Op de onderplaat staat alvast een symbool van aarding.....
Ik ga alvast eens proberen om de aardingsdraad te verbinden met de plaat ipv met de G (middelste draad op foto)van de toonarm.Spijtig heb ik nou daar net geen foto van als hij nog origineel was.Ik heb hem ook niet op mijn versterker getest.Het leek mij allemaal simpel maar ja.....
De plaat zal dan misschien inderdaad aan de massa moeten komen van de versterker.(is nu ook toch via het schroefje?)
Ik ga alvast wat proberen met die aardingen en hopelijk is dan de inschakelklik ook verdwenen.
Want voor de rest is deze volledig origineel.
Bedankt alvast!
Groetjes
Beire
Dit was inderdaad de originele arm lenco S16
Ik dacht toch ook dat de plaat met iets moest verbonden worden.
Op de onderplaat staat alvast een symbool van aarding.....
Ik ga alvast eens proberen om de aardingsdraad te verbinden met de plaat ipv met de G (middelste draad op foto)van de toonarm.Spijtig heb ik nou daar net geen foto van als hij nog origineel was.Ik heb hem ook niet op mijn versterker getest.Het leek mij allemaal simpel maar ja.....
De plaat zal dan misschien inderdaad aan de massa moeten komen van de versterker.(is nu ook toch via het schroefje?)
Ik ga alvast wat proberen met die aardingen en hopelijk is dan de inschakelklik ook verdwenen.
Want voor de rest is deze volledig origineel.
Bedankt alvast!
Groetjes
Beire
Re: Brom op platenspeler
Alle metalen delen aan elkaar hangen via een ster aardpunt.
Van af daar naar de versterker.
Van af daar naar de versterker.
