aansluitproblemen dual cs506
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
palermaaudio
- Berichten: 169
- Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
- Locatie: Oberlangen
- Contacteer:
aansluitproblemen dual cs506
mijn dual platen speler met dn145e op ulm45 element geeft een heel zacht geluid. mijn sony met audiotechnica naald doet het wel goed op deze versterker. moet ik hier een extra phonotrap voor gebruiken? Mijn versterker heeft toch een ingebouwde phonotrap?
Re: aansluitproblemen dual cs506
Zou moeten werken met een gewoon MM element
Wel de Phono aansluiting gebruiken op je versterker.
Wel de Phono aansluiting gebruiken op je versterker.
-
palermaaudio
- Berichten: 169
- Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
- Locatie: Oberlangen
- Contacteer:
Re: aansluitproblemen dual cs506
dacht ik ook al. dan moet ik toch maar even kijken of er iets scheef zit in de platenspeler zelf.
Re: aansluitproblemen dual cs506
Bij Dual is de verbinding tussen de headshell en de arm berucht wegens slecht contact (op den duur). Contacten goed schoonmaken en evt. licht opschuren kan al genoeg zijn.
Re: aansluitproblemen dual cs506
+1John P schreef:Bij Dual is de verbinding tussen de headshell en de arm berucht wegens slecht contact (op den duur). Contacten goed schoonmaken en evt. licht opschuren kan al genoeg zijn.
-
palermaaudio
- Berichten: 169
- Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
- Locatie: Oberlangen
- Contacteer:
Re: aansluitproblemen dual cs506
Alle verbindingen in de tonearm waren gesoldeerd. Dit leek me geen probleem, dus eerst maar even element op een andere speler geprobeerd. Oke element in orde. Oude pc muis gezocht en de draden hiervan gebruikt om nieuwe draden door de tonearm te maken. Voila probleem opgelost. Waarschijnlijk toch door vochtige opslag, want dat is meerdere onderdelen van de speler aan te zien, oxidatie in de draden.
Mooie speler, nu gauw weer verder met mijn 76 versterker. (zie topic in versterkerforum)
Mooie speler, nu gauw weer verder met mijn 76 versterker. (zie topic in versterkerforum)
