aansluitproblemen dual cs506

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

aansluitproblemen dual cs506

Bericht door palermaaudio »

mijn dual platen speler met dn145e op ulm45 element geeft een heel zacht geluid. mijn sony met audiotechnica naald doet het wel goed op deze versterker. moet ik hier een extra phonotrap voor gebruiken? Mijn versterker heeft toch een ingebouwde phonotrap?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: aansluitproblemen dual cs506

Bericht door Kappa7 »

Zou moeten werken met een gewoon MM element
Wel de Phono aansluiting gebruiken op je versterker.
Sjony versterkert.png
Sjony versterkert.png (16.49 KiB) 279 keer bekeken
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: aansluitproblemen dual cs506

Bericht door palermaaudio »

dacht ik ook al. dan moet ik toch maar even kijken of er iets scheef zit in de platenspeler zelf.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: aansluitproblemen dual cs506

Bericht door John P »

Bij Dual is de verbinding tussen de headshell en de arm berucht wegens slecht contact (op den duur). Contacten goed schoonmaken en evt. licht opschuren kan al genoeg zijn.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: aansluitproblemen dual cs506

Bericht door SARK »

John P schreef:
Bij Dual is de verbinding tussen de headshell en de arm berucht wegens slecht contact (op den duur). Contacten goed schoonmaken en evt. licht opschuren kan al genoeg zijn.
+1
palermaaudio
Berichten: 169
Lid geworden op: za 12 nov 2011, 21:54
Locatie: Oberlangen
Contacteer:

Re: aansluitproblemen dual cs506

Bericht door palermaaudio »

Alle verbindingen in de tonearm waren gesoldeerd. Dit leek me geen probleem, dus eerst maar even element op een andere speler geprobeerd. Oke element in orde. Oude pc muis gezocht en de draden hiervan gebruikt om nieuwe draden door de tonearm te maken. Voila probleem opgelost. Waarschijnlijk toch door vochtige opslag, want dat is meerdere onderdelen van de speler aan te zien, oxidatie in de draden.
Mooie speler, nu gauw weer verder met mijn 76 versterker. (zie topic in versterkerforum)
Plaats reactie