Hallo allemaal, ik heb een vraagje m.b.t. het volgende.
De afstand tussen met pre-amp en de verste box is ca. 8 meter. Nu kan ik voor twee opstellingen kiezen voor wat betreft de eindversterker.
1) tussen de boxen in waardoor ik een signaalkabel nodig heb van ca. 7 meter en kortere speakerkabels.
2) bij de pre-amp waardoor ik een zeer korte signaalkabel nodig heb, maar wel een speakerkabel van 9 meter voor de verste box.
Ik moet gebruik maken van ongebalanceerde RCA kabels.
Welke opstelling zou jullie voorkeur hebben ?
Kabellengte
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Kabellengte
Bij een gebalancerde aansuiting zou ik de versterker verder weg plaatsen en dus voor de korte speaker kabels gaan.
Met ongebalanceerd kan het ook maar dan ben je afhankelijk van de in en uitgang impedantie van je voor en eind trap.
Is de eind trap laag dan kan het goed gaan.
Is deze hoog dan niet doen.
Met ongebalanceerd kan het ook maar dan ben je afhankelijk van de in en uitgang impedantie van je voor en eind trap.
Is de eind trap laag dan kan het goed gaan.
Is deze hoog dan niet doen.
Re: Kabellengte
Je voorversterker heeft toch gebalanceerde uitgangen ?
De Hypexen zijn zo om te bouwen naar gebalanceerde inputs.
De bedoeling van monoblokken is om ze zo dicht mogelijk bij de speakers te zetten.
De Hypexen zijn zo om te bouwen naar gebalanceerde inputs.
De bedoeling van monoblokken is om ze zo dicht mogelijk bij de speakers te zetten.
-
dirklammers
- Berichten: 424
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55
Re: Kabellengte
Klopt en de Hypex monoblokken zijn daarop ook aangesloten en die staan inderdaad naast de boxen. Maar mijn "Knuisje" staat sinds gisteren te spelen en die is dubbel-mono opgebouwd in 1 kast.Je voorversterker heeft toch gebalanceerde uitgangen ?
Deze versterker wordt dus aangestuurd via de RCA uitgangen van de pre-amp en vandaar dus mijn vraag ..
