Ben tijdje geïnteresseerd in een DAC, maar van paar dat ik heb gehoord, Audio Note schrok me het meest.
Mij vraag is dus, is het mogelijk om NOS DAC te bouwen, maar dan veel goedkoper dan AN? Er zijn wel commerciële DAC's, zoals MDHT Labs uit Taiwan, maar wat zijn de mogelijke alternatieven en kosten ervan?
Dank
NOS DAC bouwen dat klinkt als AN
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: NOS DAC bouwen dat klinkt als AN
Er zijn ook bouwpakketten van AN te krijgen.
Een mogelijk startpunt voor je :
http://www.acoustic-dimension.com/audio ... AC-2.1.htm
http://www.audionotekits.com/index.html
Prijzen, ja, reken op een kleine 1000 euro....
Een mogelijk startpunt voor je :
http://www.acoustic-dimension.com/audio ... AC-2.1.htm
http://www.audionotekits.com/index.html
Prijzen, ja, reken op een kleine 1000 euro....
Re: NOS DAC bouwen dat klinkt als AN
Is afhankelijk van jou vaardigheden. Kies een AN dac, regel het schema, zoek de zelfde onderdelen en bouw hem na. Zoals ik het onderstaand schema beoordeel kom je met € 300,- een heel eind. Je kunt ook een Diy NOS Dac van jou keuze op ebay kopen. En deze voorzien van een buizen uitgangstrap, ook via ebay te krijgen. Voeding erbij. Beetje spelen met verschillende merken en typen onderdelen en klaar is kees.
Re: NOS DAC bouwen dat klinkt als AN
NOS DAC???
Kijk hier eens
Misschien is het wat voor je.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=12441
Kijk hier eens
Misschien is het wat voor je.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=12441
Re: NOS DAC bouwen dat klinkt als AN
Enorm dank allemaal, het zit er na uit dat ik me verder in moet verdiepen, om de juiste keuze te kunnen maken. Het zal mij eerste project worden
, daarom wil ik budget aan de matige kant houden, zeg 500-750 max, om te kijken of dit echt gaat werken, want ik hoop smaak te ga pakken, maar dan binnen gezond verstand, als zoiets bestaat.
@ray5150
Denk dat dit een van de "makkelijkste" wegen kunnen zijn om als eerst ga proberen te bouwen, maar zoals je zelf aan heb gegeven, prijskaartje is ook duidelijk gevoelig. Zelf, heb ik na 4.1 geluisterd en vond het echt mooi klinken.
Dank voor de links.
@koifarm
Ik ga na AN schema zoeken, ken iemand die wellicht mee kan helpen, maar schema van jou zit er in ieder geval gunstig uit. Enige wat ik daar kan herkenen, zijn de omvormer gedeelte, bekende TDA1541 chip, tja, steeds in gebruik, niet te geloven. Ken ik toevallig ook, want een vriend van me had een Marantz CD12 DA12 combo en het klonk ook super mooi.
@kappa7
Dank, heb ik ook gelezen/gezien, zit er goed uit, maar denk dat zoiets best ingewikkeld gaat worden, tenminste voor mij dan, maar bedank dat je dit tot mij attentie heb gebracht.
Goed weekend allemaal.
@ray5150
Denk dat dit een van de "makkelijkste" wegen kunnen zijn om als eerst ga proberen te bouwen, maar zoals je zelf aan heb gegeven, prijskaartje is ook duidelijk gevoelig. Zelf, heb ik na 4.1 geluisterd en vond het echt mooi klinken.
Dank voor de links.
@koifarm
Ik ga na AN schema zoeken, ken iemand die wellicht mee kan helpen, maar schema van jou zit er in ieder geval gunstig uit. Enige wat ik daar kan herkenen, zijn de omvormer gedeelte, bekende TDA1541 chip, tja, steeds in gebruik, niet te geloven. Ken ik toevallig ook, want een vriend van me had een Marantz CD12 DA12 combo en het klonk ook super mooi.
@kappa7
Dank, heb ik ook gelezen/gezien, zit er goed uit, maar denk dat zoiets best ingewikkeld gaat worden, tenminste voor mij dan, maar bedank dat je dit tot mij attentie heb gebracht.
Goed weekend allemaal.
Re: NOS DAC bouwen dat klinkt als AN
Ik heb paar van voedingen met laag output liggen, waar ik denk niets aan heb, zijn nooit gebruikt en gemaakt door Deens firma, naam DACT CT102 http://dact.com/html/power_supplies.html , weet niet of iemand interesse zou hebben?
