Als het even uitkomt...

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mikeyg1183

Als het even uitkomt...

Bericht door mikeyg1183 »

Dan stel ik mij voor!

Mijn naam is Michael, woon in Den Haag en ben nu een tijdje bezig met het bedenken van een goed concept voor mijn ouders.

Zij willen graag beter geluid uit hun televisie hebben en dat heb ik vertaald in een soundbar bouwen voor onder hun lcd scherm die aan een paal hangt aan het plafond.

Met google sketch-up heb ik oa dit in elkaar geflanst met als basis 2,5" peerless breedbanders en een nader uit te zoeken woofer. De soundbar zal natuurlijk aktief moeten zijn en passief gefilterd aangezien een dsp nog te duur is.

Het lastige aan dit project is om een 2.1 versterker te vinden of bouwen, ik heb gemerkt dat dit weinig gemaakt wordt!
Dat terwijl je voor de pc toch heel veel 2.1 setjes kan vinden!

Vanuit dat idee ben ik het mij dus wat simpeler gaan maken: op marktplaats opzoek naar een 2.1 setje voor de onderdelen :D

Het zal waarschijnlijk een logitech setje worden, helemaal makkelijk is het natuurlijk om ook de speakertjes te gebruiken, en misschien doe ik dat ook voor de (sub) woofer, maar voor de breedbanders zal ik de peerless 2,5" kopen aangezien ik heel erg tevreden ben over de kwaliteit van de ze kleine duiveltjes.

Verder ben ik nog een komplete newb dus ik doe het rustig aan en suggesties zijn meer dan welkom!

hier een plaatje van het idee (in het midden zit een cd-sleuf en een lcd scherm, maar dat is slechts toekomst muziek 8)
Bijlagen
Hier een voorbeeld van de soundbar.
Hier een voorbeeld van de soundbar.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Als het even uitkomt...

Bericht door Henkjan »

Ha die Michael, welkom!

gaaf eerste project 8)
mikeyg1183

Dank je wel HenkJan!

Het vele rondsurfen heeft er toe geleid dat ik nu het idee heb als mijn eerste project slaagt, dat ik dan heel trots mag zijn, want veel mensen zijn (zeer) sceptisch over dit princiepe; het horizontaal plaatsen van speakers; er wordt veelal gepraat over problemen als 'combfiltering' -> wat dus storing is van twee geluidssignalen wat leidt tot een beperktere verspreiding van het geproduceerde geluid. Om dit te voorkomen/op te heffen/van te profiteren zou er dus een dsp ingezet moeten worden, wat nog steeds niet gaat gebeuren :twisted:

Maargoed, verder gepraat en gefilosofeer in het draadje waar er ruimte voor is ;)

(edit: GertJan=HenkJan)
Laatst gewijzigd door mikeyg1183 op zo 10 feb 2013, 2:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Gertjan ? :?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

:goeie: :mrgreen:
ray5150 schreef:
Gertjan ? :?
mikeyg1183

Oeps.... 8-[ ben nog geen moment online of ik bega al een blunder....

Sorry!!!
... dank voor de correctie!
SuperR

Bericht door SuperR »

Is dit iets voor je? Wel leuker/leerzamer dan een logitech setje open schroeven.
http://www.ebay.com/itm/2-1CH-LM1875-25 ... 3cc3244933
Trafotje erbij
http://dickbest.nl/index.php?_a=viewPro ... ctId=10177

Ik weet niet welke woofer je in gedachte hebt, maar ik zou een 5 of 6 inch dingetje pakken, Anders wordt de soundbar erg diep/lelijk
http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&id=58
En dan twee van deze dingen voor je mid en high
http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&id=46

Voor 200 euro krijg je denk ik wel wat leuks in elkaar geklust;
Drivers 100 euro
Versterker (ebay kit+dickbest trafo) 50
Wat hout, lijm, (grond)verf 50
mikeyg1183

:shock: Jij bent echt een held SuperR ! Ik ben namelijk heeeel lang opzoek geweest naar een 2.1 versterkertje en met die reden ben op een gegeven moment het idee een beetje gaan opgeven... Maar jij hebt hem gewoon ff gevonden...

Dank Je Wel! :goeie:

Ik was inderdaad van plan een 5 of 6 inch woofer te gebruiken, liever een 6 inch, want groter is altijd beter als het gaat om basweergave heb ik begrepen. groter wil ik ook niet, maar een volwassen geluid is wel het doel. Het moet geen zelfbouw boombox worden, maar een horizontaal geplaatste actieve 2.1 speaker.

Nu kan ik weer verder met bestellen en samenstellen! (ipv. treurig een logitech slopen :lol: )

En dáárom zijn fora nou zo goed!
SuperR

Bericht door SuperR »

mikeyg1183 schreef:
:shock: Jij bent echt een held SuperR !
Toffe kerel die Michael.
Plaats reactie