Mijn naam is Michael, woon in Den Haag en ben nu een tijdje bezig met het bedenken van een goed concept voor mijn ouders.
Zij willen graag beter geluid uit hun televisie hebben en dat heb ik vertaald in een soundbar bouwen voor onder hun lcd scherm die aan een paal hangt aan het plafond.
Met google sketch-up heb ik oa dit in elkaar geflanst met als basis 2,5" peerless breedbanders en een nader uit te zoeken woofer. De soundbar zal natuurlijk aktief moeten zijn en passief gefilterd aangezien een dsp nog te duur is.
Het lastige aan dit project is om een 2.1 versterker te vinden of bouwen, ik heb gemerkt dat dit weinig gemaakt wordt!
Dat terwijl je voor de pc toch heel veel 2.1 setjes kan vinden!
Vanuit dat idee ben ik het mij dus wat simpeler gaan maken: op marktplaats opzoek naar een 2.1 setje voor de onderdelen
Het zal waarschijnlijk een logitech setje worden, helemaal makkelijk is het natuurlijk om ook de speakertjes te gebruiken, en misschien doe ik dat ook voor de (sub) woofer, maar voor de breedbanders zal ik de peerless 2,5" kopen aangezien ik heel erg tevreden ben over de kwaliteit van de ze kleine duiveltjes.
Verder ben ik nog een komplete newb dus ik doe het rustig aan en suggesties zijn meer dan welkom!
hier een plaatje van het idee (in het midden zit een cd-sleuf en een lcd scherm, maar dat is slechts toekomst muziek