Stereo board, mono gebruiken (btl?)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
kerwin
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 0:25

Stereo board, mono gebruiken (btl?)

Bericht door kerwin »

Ik ben voor een projectje bezig met het versterken van een enkele speaker.
Tot mijn beschikking heb ik deze Muse M-50.
De specificaties van de TPA3123D2 geven aan dat deze gebruikt kan worden in een bridge-tied-load opstelling.

Ik heb nu twee manieren in mijn hoofd dat ik een speaker kan aansluiten.

1. het stereosignaal op lijnniveau naar mono brengen en gewoon maar een speaker output gebruiken.
Maar ik weet niet of versterkers het fijn vinden als ze maar aan een kant belast worden.

2. de btl manier proberen, maar moet ik dan ook nog het lijnsignaal al mono aanvoeren?

Ik hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen. O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Stereo board, mono gebruiken (btl?)

Bericht door Ah!buis »

Zo te zien is het een stereoversterker met twee eindversterkers elk in brug.Niks te kiezen.Voor mono dan gewoon een kant gebruiken.Andere kant geen in en geen uit.
Anne

Ook even (mis)gebruik maken van de gelegenheid dat het hier lukt.
Waarom weet ik niet maar er gaat hier voor mij iets mis.
Bijna overal wil antwoorden of citeren niet,ik krijg een wit scherm,het loopt niet door.PM werkt niet net zo min als naar de moderator.
Het enige wat goed gaat is inloggen en het "!" rechts boven.
Met IE of Firefox geeft hetzelfde.
Op andere fora geen probleem (Elektor,DIYaudio)
Hellup 8-[ .
Plaats reactie