je versterker bordje heeft een voeding aan boord, die maakt van wisselspanning naar gelijkspanning.
daar zorgen de brugcel en de elko's voor.
Die brugcel ging ik sowieso niet gebruiken, de elko's misschien wel, hoewel ik 4700 µF wat krap vind.
Het is dus niet zo dat als je er 24 VDC op zet, dat het boardje er zelf 2 x 24 VDC van maakt.
Uiteraard niet.
Voor de duidelijkheid, de beoogde Mean Well PSU is 48 Volt (én die is +/- 8 Volt regelbaar !)
De elko's zouden dan (net zoals ze doen met de gelijkgerichte spanning die normaliter van de brugcel komt) het in 2 helften van 24 Volt opdelen.
Want er is maar 1 brugcel, die (van de pakweg 20-0-20 V AC van een trafo) de hele 40 Volt gelijk richt.
De 0 van de trafo doet volgens mij dan ook niks nuttigs meer t.a.v. de balans, dat doen (dacht ik) die 2 elko's.
Ik heb toch wel vaker eindtrapvoedingen gezien waarbij de trafo niet eens een 0 heeft.
Toch?
Maar ik kan me voorstellen dat het wat riskant is voor de electronica om zo'n 'zwevende 0' te hebben, die slechts in toom wordt gehouden door 2 elko's (want daar komt het toch op neer?)
En ik zag net dat 2 PSU's van 24V bij 6A (opgegeven) minder kosten dan die Mean Well, maar ik dacht dat die Mean Well misschien wat strakker op z'n spanning blijft, een betere voeding is, en best ruim regelbaar.
Verder vind ik dat bij een PWM versterker ook een PWM voeding hoort, maar da's persoonlijk.
Het plan dat ontstond bij het zien van het versterkerprintje is een goedkope, lichte, kleine, krachtige eindversterker.
...echt heel erg zelfbouw is het misschien niet, op deze manier...
Mijn vraag is dus: Kan het écht niet??