sony ta-f300 amplifier vraag

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
zwolschemaloten
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 15:31
Locatie: zwolle

sony ta-f300 amplifier vraag

Bericht door zwolschemaloten »

gister een versterkert opgehaald (kreeg 'm voor 5 euro mee...geen buil aan te vangen, zou alleen een beetje kraken bij het aanraken van de tulpjes.)

enfin, men zegt (lees: op internet zie ik veel) dat je gewoon de soldeerpunten van de tulpjes na moet kijken. ga ik later wel doen, zolang je er vnanaf blijft doen ze 't primaa! maar de versterker eens op internet opgezocht, en niet heel veel resultaten gekregen...

maar weten jullie iets over de 'sony TA-F300' ? en kunnen jullie een kleine waarde schatting geven?
snap dat dit niet de duurdere hifi of DIY shit is, maar wie weet, dat er nog meer leken op mijn kennisniveau zitten! :lol:


specs zeggen niet bijzonder veel, schijnt zelfs meer vervorming te hebben dan mijn (oude) sansui barrel (rz 3000)?
Bijlagen
Sony_TA-F300.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: sony ta-f300 amplifier vraag

Bericht door ray5150 »

Tja, niet het goedkoopste, maar ook niet de duurste serie. middenklasser dus. denk dat die rond de FL 700,- zal gekost hebben
Tweede helft jaren '80. zo uit mijn hoofd... :D

Kun je nog wel een paar jaar plezier van hebben.

naaktfoto :
platka.jpg
Ik heb hier de service manual, maar die is bijna 12 MB. mocht je willen hebben, stuur dan even een PB met een prive email adres.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: sony ta-f300 amplifier vraag

Bericht door sjons »

ray5150 schreef:
denk dat die rond de FL 700,- zal gekost hebben
Ik denk minder, heb zelf een 500, en die heb ik toen gekocht voor 450 gulden...
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Re: sony ta-f300 amplifier vraag

Bericht door hovingtim »

Maar toch niet kapot te krijgen, in mn begin jaren van mn dj-set had ik 2 van deze versterkers voor de tops staan (met weinig geld veel herrie maken momentje) Toch vaak vol open gestaan zonder problemen. Heb zo een half jaar gedraait!
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: sony ta-f300 amplifier vraag

Bericht door blueznl »

Heb hier nog een familielid ervan staan, de TA-F220, welke mij lang en trouw gediend heeft. Vond het geluid wel meevallen. Heb het ding nog op zolder staan, een kanaal viel af en toe uit, maar ik ben er nog nooit aan toegekomen het ding uit elkaar te halen en eens te zien wat eraan stuk is...
Plaats reactie