Om maar te beginnen: ik heb last van ruis. Hardnekkige ruis, welteverstaan. Zeer storend wanneer ik voor de verandering de luidsprekers eens niet hard heb staan.
In de afbeelding die ik als bijlage heb toegevoegd zijn een aantal configuraties en de bijhorende ruis te zien. Het eerste schema laat zien hoe ik alles normaal aansluit. Er treedt hier ruis op bij de midwoofers en subwoofers. Als ik, zoals te zien in het tweede schema, de kabel tussen de DCX en de NAD 214 (A) loshaal is de ruis helemaal weg. Ook als ik zoals in het derde schema de NAD 214 (A) uitschakel is de ruis helemaal weg. De derde oplossing om de ruis helemaal weg te krijgen, weergegeven in het vierde schema, is door alle kanalen te muten met de DCX.
Ik heb geprobeerd de ruis te verhelpen door de kabels van de NAD 214 (A) vrij te maken van de overige kabels om uit te sluiten dat er een slecht geisoleerde kabel bij zit. Ook heb ik zoals in het vijfde schema weergegeven is de NAD 214 (A) aangesloten op het stopcontact van de NAD 214 (B), maar dit mocht niet baten. Vervolgens heb ik, zoals weergegeven in het zesde schema, geprobeerd om de kabels van de DCX naar de NAD 214 (A) en NAD 214 (B) los te maken en de kabel die naar B ging op A aan te sluiten. Maar helaas, ook dit hielp niet.
Wie kan mij nog uit de brand helpen?
Vreemde ruis in Devastating Precision
Moderator: Beheerdersteam
Re: Vreemde ruis in Devastating Precision
Ik denk dat je het dan verder terug in de keten moet zoeken.
En dan zou ik als volgd te werk gaan.
Hoe zit het met de ruis als je NAD T763 loshaald en de ingang naar de dcx kort sluit.
Is de ruis dan weg nog een stapje naar voor.
Hoe is het met de ruis als je de PC lishaald en de ingang vandeT763 kort sluit?
Ik vermoed namelijk dat de ruis wel eens uit je PC zou kunnen komen.
Groetjes George
Hoe zit het met de ruis als je NAD T763 loshaald en de ingang naar de dcx kort sluit.
Groetjes George
Dankje voor je reactie! Ga zo eens een andere geluidsbron aansluiten want ik had ook al een beetje het idee dat het leek alsof er wat geratel uit de speakers kwam als ik muziek aan het laden was. Zou t dus best kunnen zijn.Kappa7 schreef:Ik denk dat je het dan verder terug in de keten moet zoeken.
Groetjes George
Het ligt helaas niet aan de pc. Als ik muziek speel vanaf mijn iPod en de pc staat niet aan heb ik met die ene versterker ingeschakeld nog steeds last van ruis. Een mogelijke oplossing is de ruizende versterker tijdelijk niet te gebruiken en beiden midwoofers op de andere NAD 214 aan te sluiten. Momenteel hebben beide midwoofers een eigen NAD 214 in bridge-mode.
Als ik de ingangen van de DCX loskoppel (dus, kabel tussen de pre-out van de T763 en de input van de DCX) is de ruis hoorbaar minder aanwezig. Er is nog steeds een heel licht geruis hoorbaar maar dat komt voornamelijk uit de tweeters. Dat moet ik nog oplossen door er wat weerstanden voor te zetten. Maar wat ik zo vreemd blijf vinden: als ik die ene NAD 214 aanzet die slechts één midwoofer aanstuurt begint het hele systeem te ruizen.
Als ik de ingangen van de DCX loskoppel (dus, kabel tussen de pre-out van de T763 en de input van de DCX) is de ruis hoorbaar minder aanwezig. Er is nog steeds een heel licht geruis hoorbaar maar dat komt voornamelijk uit de tweeters. Dat moet ik nog oplossen door er wat weerstanden voor te zetten. Maar wat ik zo vreemd blijf vinden: als ik die ene NAD 214 aanzet die slechts één midwoofer aanstuurt begint het hele systeem te ruizen.
Heb je al geprobeerd de ruisende NAD direct met iets als je ipod aan een speaker te knopen om te kijken of hij dan ook ruist? Zijn de eindversterkers trouwens gebalanceerd aangesloten of niet-gebalanceerd?
Als ik alleen de NAD 214 aanzet komt er geen ruis uit de midwoofer. Echter, als ik de DCX aanzet en daarna enkel de NAD 214 komt er wel ruis uit de midwoofer. Het probleem moet dus of in de DCX of in de NAD 214 zitten. De rest stond namelijk niet aan. Het lijkt erop alsof de NAD 214 een ruis de DCX instuurt waarna de DCX het (volgens de ingestelde regels) weer doorstuurt naar mijn andere versterkers.