Welke condensatoren?

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gydotron
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53

Welke condensatoren?

Bericht door Gydotron »

Ik speel met een stel Apogee Scintilla's die volgende maand voorzien worden van nieuwe membranen (kan je zelf doen). Nu wil ik graag de filtercomponenten ook vervangen en ik heb erg goede ervaring met de Audyn Plus caps en ook de Mundorf Supreme. De Silver in Oil ook maar verschrikkelijk duur! Nu zit er in het hoogdoorlaatfilter van met laag en midden zomaar eens eventjes 240µF per kanaal. Als ik dat met Audyn Plus Caps doe blijft het nog steeds een fortuin. Wat zijn volgens jullie mooie en betaalbare alternatieven. In de orginele Scintilla gebruikt men per kanaal 24x 10 µF. Ik dacht eerder aan 11x 22µF te gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de suggesties.
Nog even praktisch, ik had een budget van een 350 a 450 Euro in mijn achterhoofd voor deze cap's.

MVG Guido
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

heb je de cap test van Tony Gee al gelezen?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Informeer eens bij Benny van Aquablue.
Mocht je daar wat vinden, dan kan ik het wel voor je meenemen. (onderhandel wel een beetje over de prijs :wink: )
Ik werk vlakbij zijn winkel in Antwerpen en ik zou ook nog steeds eens langskomen bij je.
Gydotron
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53

Bericht door Gydotron »

Ik ken de test van T Gee. Maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit. Ik bedoel dat daar het gamma eerder beperkt is. Ik zal de Hoby Hifi magazines er eens op raadplegen.
Betreft Aqua Blue, wel dat is mijn winkel niet. Ik bedoel dat de uitbater mijn inziens veel te opdringerig is. Zijn ideeën zijn de enige en juiste weg. Dan betreft zijn prijzen, hij is inderdaad niet duur, maar ga niet voort op zijn internetprijzen want daar houd hij zich niet aan. Ik woon dan wel vrij dicht bij deze zaak, maar ik koop veel liever in het Nederland en Duitsland.

MVG Guido

Bart, steeds welkom, de koffie staat altijd klaar, en de scoop ook!
Gebruikersavatar
buizesmurf
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door buizesmurf »

Kijk eens op www.plus-elektronik.de Misschien een combinatie verschillende cap's, of mischien een eventuele powerbuy met andere zelfbouwers.Met verschillende wil ik bedoelen dat je binnen je budget zoveel cap's neemt die je uiteindelik wil aan gevuld met goedkopere en dat je achteraf deze "mindere"weer upgrade als de financieen het toelaat.Trouwens misschien nog zo geen slecht alternatief met al die feestdagen in het verschiet.Is eens iets anders een cap als pakje. :idea: :shock: :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
heb je de cap test van Tony Gee al gelezen?
Jeb een goedkopere cap bypaasen met een kleine dure bv 0.01 uF
maakt in serie met een tweeter echt een oplossing :!: :!:

Tony heeft echt mooie speakers ontworpen...
luidsprekeric
Berichten: 6
Lid geworden op: za 15 jan 2005, 8:51
Locatie: KINROOI (B-limburg )

Bericht door luidsprekeric »

Ik heb zeer goede resultaten met condensatoren die iedere handelaar kan bestellen die wasmachines verkoopt en hersteld.
Ook kan je terecht bij http://www.onderdelenhuis.be
Dit zijn MKP condensatoren 450 volt,50/ 60 Hz.
Ik gebruik ze voor de bas - en mid sectie.Ze zijn minder geschikt voor het hoog.
Deze zijn zeer betaalbaar,en je hebt ze tot 60 microfarad.
Groetjes,
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Henkjan schreef:
heb je de cap test van Tony Gee al gelezen?
Ik vind de rapportcijfers erg overtrokken. Alsof een cap de speaker maakt of breekt.
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Gydotron schreef:
Betreft Aqua Blue, wel dat is mijn winkel niet. ... Dan betreft zijn prijzen, hij is inderdaad niet duur, maar ga niet voort op zijn internetprijzen want daar houd hij zich niet aan.
dejavu :wink:

Btw ik meen me te herinneren dat ASC niet zo duur was als je buiten het audiowereldje zoekt..
http://www.ascapacitor.com/
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”