Welke condensatoren?
Moderator: Beheerdersteam
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 104
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53
Welke condensatoren?
Ik speel met een stel Apogee Scintilla's die volgende maand voorzien worden van nieuwe membranen (kan je zelf doen). Nu wil ik graag de filtercomponenten ook vervangen en ik heb erg goede ervaring met de Audyn Plus caps en ook de Mundorf Supreme. De Silver in Oil ook maar verschrikkelijk duur! Nu zit er in het hoogdoorlaatfilter van met laag en midden zomaar eens eventjes 240µF per kanaal. Als ik dat met Audyn Plus Caps doe blijft het nog steeds een fortuin. Wat zijn volgens jullie mooie en betaalbare alternatieven. In de orginele Scintilla gebruikt men per kanaal 24x 10 µF. Ik dacht eerder aan 11x 22µF te gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de suggesties.
Nog even praktisch, ik had een budget van een 350 a 450 Euro in mijn achterhoofd voor deze cap's.
MVG Guido
Ik ben benieuwd naar de suggesties.
Nog even praktisch, ik had een budget van een 350 a 450 Euro in mijn achterhoofd voor deze cap's.
MVG Guido
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 104
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 13:53
Ik ken de test van T Gee. Maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit. Ik bedoel dat daar het gamma eerder beperkt is. Ik zal de Hoby Hifi magazines er eens op raadplegen.
Betreft Aqua Blue, wel dat is mijn winkel niet. Ik bedoel dat de uitbater mijn inziens veel te opdringerig is. Zijn ideeën zijn de enige en juiste weg. Dan betreft zijn prijzen, hij is inderdaad niet duur, maar ga niet voort op zijn internetprijzen want daar houd hij zich niet aan. Ik woon dan wel vrij dicht bij deze zaak, maar ik koop veel liever in het Nederland en Duitsland.
MVG Guido
Bart, steeds welkom, de koffie staat altijd klaar, en de scoop ook!
Betreft Aqua Blue, wel dat is mijn winkel niet. Ik bedoel dat de uitbater mijn inziens veel te opdringerig is. Zijn ideeën zijn de enige en juiste weg. Dan betreft zijn prijzen, hij is inderdaad niet duur, maar ga niet voort op zijn internetprijzen want daar houd hij zich niet aan. Ik woon dan wel vrij dicht bij deze zaak, maar ik koop veel liever in het Nederland en Duitsland.
MVG Guido
Bart, steeds welkom, de koffie staat altijd klaar, en de scoop ook!
- buizesmurf
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 18:38
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Kijk eens op www.plus-elektronik.de Misschien een combinatie verschillende cap's, of mischien een eventuele powerbuy met andere zelfbouwers.Met verschillende wil ik bedoelen dat je binnen je budget zoveel cap's neemt die je uiteindelik wil aan gevuld met goedkopere en dat je achteraf deze "mindere"weer upgrade als de financieen het toelaat.Trouwens misschien nog zo geen slecht alternatief met al die feestdagen in het verschiet.Is eens iets anders een cap als pakje.

Jeb een goedkopere cap bypaasen met een kleine dure bv 0.01 uFHenkjan schreef:heb je de cap test van Tony Gee al gelezen?
maakt in serie met een tweeter echt een oplossing
Tony heeft echt mooie speakers ontworpen...
-
luidsprekeric
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 15 jan 2005, 8:51
- Locatie: KINROOI (B-limburg )
Ik heb zeer goede resultaten met condensatoren die iedere handelaar kan bestellen die wasmachines verkoopt en hersteld.
Ook kan je terecht bij http://www.onderdelenhuis.be
Dit zijn MKP condensatoren 450 volt,50/ 60 Hz.
Ik gebruik ze voor de bas - en mid sectie.Ze zijn minder geschikt voor het hoog.
Deze zijn zeer betaalbaar,en je hebt ze tot 60 microfarad.
Groetjes,
Ook kan je terecht bij http://www.onderdelenhuis.be
Dit zijn MKP condensatoren 450 volt,50/ 60 Hz.
Ik gebruik ze voor de bas - en mid sectie.Ze zijn minder geschikt voor het hoog.
Deze zijn zeer betaalbaar,en je hebt ze tot 60 microfarad.
Groetjes,
Ik vind de rapportcijfers erg overtrokken. Alsof een cap de speaker maakt of breekt.Henkjan schreef:heb je de cap test van Tony Gee al gelezen?
-
Duck Twacy
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
dejavuGydotron schreef:Betreft Aqua Blue, wel dat is mijn winkel niet. ... Dan betreft zijn prijzen, hij is inderdaad niet duur, maar ga niet voort op zijn internetprijzen want daar houd hij zich niet aan.
Btw ik meen me te herinneren dat ASC niet zo duur was als je buiten het audiowereldje zoekt..
http://www.ascapacitor.com/
