slecht met filter maken

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
patrick.S
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 19:29

slecht met filter maken

Bericht door patrick.S »

goeiedag allemaal

ik ben dus niet zo goed in het zelf maken van een filter,
ik weet niet wanneer ik voor kies voor een weerstand/spoel/condensator.

na maken is echter niet zon probleem, maar ik wil zelf mijn diy project starten en dan zit ik dus met het probleem
dat ik zelf geen filter kan maken of ontwerpen is misschien een mooier woord.

dus nu dacht ik is een elektronische crossover geen oplossing en dat is dan dus meteen mijn vraag is dat een oplossing?

mvg patrick
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: slecht met filter maken

Bericht door markbakk »

Nou, hier loopt genoeg volk rond om je te helpen. Wordt het niet 100% DIY, maar een beetje 'with a little help'. Neem ons mee!
En nee, een elektronisch X-over is niet automatisch een oplossing, je zult nog steeds akoestische effecten moeten compenseren. Je kunt denken aan iets als MiniDSP. Werken veel mensen hier mee.
patrick.S
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 19:29

Re: slecht met filter maken

Bericht door patrick.S »

als het zover is zal ik jullie uiteraard daar in mee nemen.
nu eerst nog wat voorbereiding en dus mogelijke problemen proberen de kop in te drukken.

maar een elektronische X-over is dus niet de oplossing.
en met een mini-dsp moet ik wel een heel eind komen?
of is het dan eigenlijk als nog beter een filter te solderen?
zijn er mensen die bepaalde mini-dsp's aan raden?

mvg patrick
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: slecht met filter maken

Bericht door markbakk »

Deze bijvoorbeeld voor een tweeweg.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”