goeiedag allemaal
ik ben dus niet zo goed in het zelf maken van een filter,
ik weet niet wanneer ik voor kies voor een weerstand/spoel/condensator.
na maken is echter niet zon probleem, maar ik wil zelf mijn diy project starten en dan zit ik dus met het probleem
dat ik zelf geen filter kan maken of ontwerpen is misschien een mooier woord.
dus nu dacht ik is een elektronische crossover geen oplossing en dat is dan dus meteen mijn vraag is dat een oplossing?
mvg patrick
slecht met filter maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: slecht met filter maken
Nou, hier loopt genoeg volk rond om je te helpen. Wordt het niet 100% DIY, maar een beetje 'with a little help'. Neem ons mee!
En nee, een elektronisch X-over is niet automatisch een oplossing, je zult nog steeds akoestische effecten moeten compenseren. Je kunt denken aan iets als MiniDSP. Werken veel mensen hier mee.
En nee, een elektronisch X-over is niet automatisch een oplossing, je zult nog steeds akoestische effecten moeten compenseren. Je kunt denken aan iets als MiniDSP. Werken veel mensen hier mee.
Re: slecht met filter maken
als het zover is zal ik jullie uiteraard daar in mee nemen.
nu eerst nog wat voorbereiding en dus mogelijke problemen proberen de kop in te drukken.
maar een elektronische X-over is dus niet de oplossing.
en met een mini-dsp moet ik wel een heel eind komen?
of is het dan eigenlijk als nog beter een filter te solderen?
zijn er mensen die bepaalde mini-dsp's aan raden?
mvg patrick
nu eerst nog wat voorbereiding en dus mogelijke problemen proberen de kop in te drukken.
maar een elektronische X-over is dus niet de oplossing.
en met een mini-dsp moet ik wel een heel eind komen?
of is het dan eigenlijk als nog beter een filter te solderen?
zijn er mensen die bepaalde mini-dsp's aan raden?
mvg patrick
