SEAS DIY kits

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

SEAS DIY kits

Bericht door mel »

Na al heel wat gelezen te hebben op dit forum kwam ik op de website van Seas volgende 2 ontwerpen tegen:

http://www.seas.no/index.php?option=com ... &Itemid=40

http://www.seas.no/index.php?option=com ... &Itemid=42

Heeft iemand ervaring met deze ontwerpen? De bouwtekeningen lijken me pico bello te zijn. De units die ze gebruiken zijn in elk geval niet van de goedkoopste :shock:

Bedankt voor de reactie

mvg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: SEAS DIY kits

Bericht door dre »

de thor kun je in ieder geval beluisteren boij speaker & co.

maar slecht is het zeker niet! :wink:
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Re: SEAS DIY kits

Bericht door mel »

dre schreef:
de thor kun je in ieder geval beluisteren boij speaker & co.

maar slecht is het zeker niet! :wink:
Bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SEAS DIY kits

Bericht door Zweitse »

Ga in ieder geval dit draadje volgen. Persoonlijk zou ik gaan voor de Odin MKIII, omdat deze iets verder doorloopt in het laag. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk. Ik zou in ieder geval wel eerst gaan luisteren om telleurstellingen te voorkomen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: SEAS DIY kits

Bericht door dre »

mijn keuze zou ook de odin zijn.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: SEAS DIY kits

Bericht door JvS »

Kloppen die specs wel? Klinkt zo tegenstrijdig dat dezelfde units in een kleinere BR kast lager doorlopen dan in een grote TL behuizing...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: SEAS DIY kits

Bericht door dre »

ik vond het laag van de thor erg matig.......
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SEAS DIY kits

Bericht door Zweitse »

Probeer daarom ook beide te beluisteren.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SEAS DIY kits

Bericht door Zweitse »

mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Re: SEAS DIY kits

Bericht door mel »

Zweitse schreef:
Ja dit topic heb ik helemaal doorgelezen
Bij speaker en co is de thor te beluisteren, de odin hebben ze niet geloof ik.
Als ik de reacties zo bekijk heeft de odin de voorkeur.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: SEAS DIY kits

Bericht door Lnsadnoh »

Hoi Mel,

Mooie speaker met veel detail.
Jeroen is destijds nog bij mij wezen luisteren en meten.
Je moet dit draadje nog eens doornemen, staat nog het e.e.a. in over het filter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5642
Daar staan verbeteringen in die ik toen niet meer had doorgevoerd voordat ik ze verkocht had.
Laag gingen ze hier prima en klonken mooi open, soms wat te schel (opbreken), zie luisterverslagen die ook in het draadje staan.
Leuk als je ze gaat bouwen en het geadviseerde filter van Jeroen erin dropt.
Wellicht het filter nog eens helemaal opnieuw aan laten meten.

Edit: die luisterverslagen zaten toch in dat andere draadje, de eerste Odin die ik toen gebouwd had.
Bij de tweede is Jeroen komen meten.
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Re: SEAS DIY kits

Bericht door mel »

Hondasnl schreef:
Hoi Mel,

Mooie speaker met veel detail.
Jeroen is destijds nog bij mij wezen luisteren en meten.
Je moet dit draadje nog eens doornemen, staat nog het e.e.a. in over het filter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5642
Daar staan verbeteringen in die ik toen niet meer had doorgevoerd voordat ik ze verkocht had.
Laag gingen ze hier prima en klonken mooi open, soms wat te schel (opbreken), zie luisterverslagen die ook in het draadje staan.
Leuk als je ze gaat bouwen en het geadviseerde filter van Jeroen erin dropt.
Wellicht het filter nog eens helemaal opnieuw aan laten meten.

Edit: die luisterverslagen zaten toch in dat andere draadje, de eerste Odin die ik toen gebouwd had.
Bij de tweede is Jeroen komen meten.

Vooral de manier dat jij je speakers afwerkt in massief hout is helemaal mijn ding, zo zou ik het waarschijnlijk ook doen.
Het is alleen nog uitzoeken welke ik ga maken, tis soms door de bos de bomen niet meer zien :roll:

groet
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Re: SEAS DIY kits

Bericht door mel »

Hondasnl schreef:
Hoi Mel,

Mooie speaker met veel detail.
Jeroen is destijds nog bij mij wezen luisteren en meten.
Je moet dit draadje nog eens doornemen, staat nog het e.e.a. in over het filter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5642
Daar staan verbeteringen in die ik toen niet meer had doorgevoerd voordat ik ze verkocht had.
Laag gingen ze hier prima en klonken mooi open, soms wat te schel (opbreken), zie luisterverslagen die ook in het draadje staan.
Leuk als je ze gaat bouwen en het geadviseerde filter van Jeroen erin dropt.
Wellicht het filter nog eens helemaal opnieuw aan laten meten.

Edit: die luisterverslagen zaten toch in dat andere draadje, de eerste Odin die ik toen gebouwd had.
Bij de tweede is Jeroen komen meten.
Als ik het goed heb bestaan de OakLoOdin MkIV en de odin uit dezelfde units en verschillende mensen die ze hebben beluisterd bij jou vonden allemaal de OakLoOdin MkIV beter? Hoe leg je dat uit? O:)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: SEAS DIY kits

Bericht door Lnsadnoh »

Hoi Mel,

Ja ze hebben exact dezelfde units, enkel in de oakloodin heb ik het nieuwe filter toegepast van Jeroen waarbij de woofers niet meer opbraken.
Er was nog een kleine verbetering na de meting, die had ik niet meer uitgevoerd, kort erna had ik ze verkocht.
Je moet het nog maar eens doorlezen.

Hier wat shortcuts van de hoofdpunten:

Nieuwe filter:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=175

Nieuwe filter:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=350

Luisteren:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=600

Meten en finetunen nieuwe filter:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=675
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Re: SEAS DIY kits

Bericht door mel »

Hoe maak jij die schuine kanten eigenlijk? Prachtig gedaan!!
Bijlagen
2.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: SEAS DIY kits

Bericht door Lnsadnoh »

Hoi Mel,

Nou je hebt gelijk de lelijkste foto gekozen :lol: .
Dat was een proefje.

Belangrijkste gereedschap ervoor is een bandschuurmachine.
Lange facetten mbv een schaafmachine of zelfs mbv een bovenfrees.
De puntfacetten aftekenen en met de bandschuurmachine naar de lijnen sturen / schuren en zorg er dan voor dat je steeds een stukje schuurt en hou hem stil dan anders wordt je vlak bol.
Beetje oefenen en je hebt het snel onder de knie.
Is echt niet moeilijk.
Hulpgereedschapjes, zoals geleiders aan je kast klemmen, toepassen maak het leven een stuk eenvoudiger en minder kans op uitschieten of fouten.
Bijlagen
DSC03519.jpg
DSC03521.jpg
DSC03524.jpg
DSC03528.jpg
DSC03529.jpg
DSC03530.jpg
DSC04190.jpg
DSC04192.jpg
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Re: SEAS DIY kits

Bericht door mel »

Prachtig toegelicht, bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”