met 2 externe 30 volt 100W dc voedingen (trafotjes) nu vind ik dat deze trafo's behoorlijk wat rommel door de dc lijn heen sturen
met muziek draaien niet hoorbaar maar wil dit toch graag weg filteren, nu dacht ik eraan om 2 kleine kastjes te maken met dezelfde connectors als de trafo's
die ik dan op de dc lijnen kan aansluiten . heeft iemand of kan iemand voor mij een simpel schematje maken met de condensator waardes erbij ik wil het liefst op een zo breed mogelijk frequentie spectrum alles weg filteren . ik dacht er zelf aan om per kastje 3 non-polar condensators parallel achter elkaar aan te sluiten op de + en - lijn , 4.7 uf 0.1 uf en 0.01 uf .
zou dat werken en verder geen nadelige gevolgen hebben voor de stroom toevoer? of zijn er betere manieren om dit te doen? ik overwoog eerst om 2 mooie voedingen te kopen die ook wat stabieler zijn en meer power overhead hebben maar die zijn in 30 volt versie met die amperage's moeilijk te vinden of sterves duur. op termijn zou ik zelf 2 mooie voedingen willen maken maar eerst de dc filters eens proberen. ik heb eigenlek alleen ervaring met het modificeren van luidsprekers / wisselfilters en het vervangen van weerstanden/elco's/koppelcondensators enz. in versterkers, verder vind ik het zelf maken van interlinks een leuke hobby.
groeten,
smeed