Voeding Squeezbox Touch

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

Wat zijn de mogelijkheden om de voeding van een sb te verbeteren. Zijn er forumleden die daar ervaring mee hebben!
DonSan
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:59

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door DonSan »

Een mooie 30 vac trafo en een regelbare voedingsprint zoals de LM317 (bijvoorbeeld regelbare voedingprint 1A Velleman)?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

Bedankt, ga ik zeker even bekijken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door hannesie »

DonSan schreef:
Een mooie 30 vac trafo en een regelbare voedingsprint zoals de LM317 (bijvoorbeeld regelbare voedingprint 1A Velleman)?
Ik heb hem hier nog liggen (de Velleman), maar die werd voor de Squeezebox Classic wel erg heet, ben later overgestapt op de module van Guido Tent.

De Classic en de Touch hebben wel een ander stroom verbruik, maar de module met de Guido Tent gebruik ik nu nog steeds voor de Touch.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

@Hannesie

Ga ik daar ook nog even naar kijken. Komt de SB ook weer mee naar Beetsterzwaag. Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een bron voor de demo van mijn ScanSpeak speakers.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door hannesie »

Als ik het goed heb begrepen neemt Rudy (Rumoh) hem mee, hij is na het horen vorig jaar overstag gegaan :D .

Ik zat er nu juist aan te denken om een testje te doen om dan eventueel een verschil te kunnen horen tussen draadloos en bedraad.
Ik neem wel even contact op met hem, misschien past het in het programma.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

@Hannesie.

Is goed. Ik hoor wel wat er van komt. Stuur anders even een PB als je iets meer weet.
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door studiostevus »

Zweitse schreef:
Wat zijn de mogelijkheden om de voeding van een sb te verbeteren. Zijn er forumleden die daar ervaring mee hebben!
Watch this space... mijn SB duet loopt nu nog op de standaardvoeding. Plan: 2 Salas shunt regulators voor de 3.3 en 1.2V...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door ray5150 »

Peter (Pjotr) de Jong heeft een paar jaar geleden een voedingkje ontworpen die veel is gebruikt voor HK-Dac's, Maar eigenlijk bedoeld was voor knijpdozen :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=10488
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Peter (Pjotr) de Jong heeft een paar jaar geleden een voedingkje ontworpen die veel is gebruikt voor HK-Dac's, Maar eigenlijk bedoeld was voor knijpdozen :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=10488
Nee hoor die was eerst gemaakt voor mijn M-Audio Superdacje en later op een pint gezet voor de HK-DAC. Voor de SB gaat ie het niet trekken, daarvoor levert ie te weinig stroom. Dat gaat niet werken. Voor de SB heb je een 5V @ 2A voor nodig.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door ray5150 »

Oh, sorry. ik dacht dat ik dat ergens had gelezen... :oops:

Voorzetje dan....723 met een powertor als een 2n3055 erachter ?
Weer eens wat anders dan een 317. :-s
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
DonSan schreef:
Een mooie 30 vac trafo en een regelbare voedingsprint zoals de LM317 (bijvoorbeeld regelbare voedingprint 1A Velleman)?
Ik heb hem hier nog liggen (de Velleman), maar die werd voor de Squeezebox Classic wel erg heet, ben later overgestapt op de module van Guido Tent.

De Classic en de Touch hebben wel een ander stroom verbruik, maar de module met de Guido Tent gebruik ik nu nog steeds voor de Touch.
Wat vinden de forumleden van de optie van Hannesie om de module van Tentlab te gebruiken!
Zelf zag ik deze nog staan op de site van Circuits online.
http://www.circuitsonline.net/schakelin ... eding.html
Is dit mogelijk ook een goed optie.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door ray5150 »

317 haalt Imax 1.5 Ampere... Volgens Pjotr is 2 A. benodigd.
Dan kun je beter een 350T pakken, haalt 3 A.
LM350.pdf
(121.9 KiB) 58 keer gedownload
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

Zijn die ook ergens als kitje tekoop!
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door scanspeakman »

ray5150 schreef:
317 haalt Imax 1.5 Ampere... Volgens Pjotr is 2 A. benodigd.
??? volgens mij heeft de touch maar iets van 600mA nodig, zeker als je geen USB gebruikt.

Ik zit zelf ook nog steeds met het idee te spelen een dergelijk voeding voor mijn touch te maken. Iemand ervaring met die placid voedingen van twistedpearaudio?

Scanspeakman
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Leon »

De Placid HD moet 600mA kunnen leveren. Het maximum ligt rond de 800mA zonder heel veel gekke verbouwingen, maar dan moet je al wel wat extra koeling en steviger weerstanden gebruiken: http://www.diyaudio.com/forums/twisted- ... se-62.html
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Arno »

Toch is de standaard voeding die bij de touch zit 3A. Dat zal toch niet voor niets zijn?
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door scanspeakman »

Arno schreef:
Toch is de standaard voeding die bij de touch zit 3A. Dat zal toch niet voor niets zijn?
Gewoon een lekker one-size-fits-all voedinkje van Chinese makelij. Had net zo goed 1a of 5a kunnen zijn.

Scanspeakman
kneeke
Berichten: 6
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 20:20

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door kneeke »

Ik heb zojuist een voeding gebouwd op basis van een AMB Sigma 11 (http://www.amb.org/audio/sigma11/).
Meer dan genoeg power. Weinig warmteontwikkeling.

Geluidsbeeld is een stuk rustiger geworden. Vervanging van de standaard SB voeding is zeker aan te raden.

Groet,

Corné
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

Dit is alleen een printplaatje zie ik. Leveren deze de ook als complete kit, of moet je de onderdelen zelf bestellen.
kneeke
Berichten: 6
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 20:20

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door kneeke »

Je kunt de printplaat en een aantal "exotische" componenten bestellen via de webshop van AMB. De rest van de componenten kun je via Farnell verkrijgen. De bouw is voldoende beschreven op de website.

Corné
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Fokko »

Alleen de CRD's zijn wat lastig te krijgen. Ik heb er twee gebouwd, waarvan er nog eentje op de plank ligt. Ik ben zelf een voorstander van discrete schakelingen. Ik gebruik hem voor het voeden van de digitale sectie van een Buffalo 32s DAC (Die spdif signaal krijgt van een SB Touch ;-). Bij mij wordt hij alleen wel warm, ben benieuwd hoe warm hij wordt als hij ampères gaat leveren.
bvermazen
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 21:29
Locatie: Hoogkarspel

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door bvermazen »

Voor de touch bezitters , ik heb vorig weekend mijn clocks vervangen , zeker een upgrade.

http://www.squeezeboxupgrades.co.uk/sbt ... lock.shtml

p.s. haal niet de ribbons van de display los.. scheelt je wat ellende bij in elkaar zetten weer.
kneeke
Berichten: 6
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 20:20

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door kneeke »

Ik ben voor mezelf de overweging aan het maken tussen:
- een clock mod van Fidelity Audio of een clock mod van Tentlabs toe te passen. Ik vraag me alleen af of de DAC van de SB dit wel waard is.
- iets met een Buffalo III te gaan doen (als er al aan te komen is) en deze I2S vanuit de SB aan te sturen.
- of maar gewoon wachten op de Wadia 121 (eveneens gebaseerd op ESS Sabre32), releasedatum onbekend.

Voor nu speelt het lekker en prutsen we maar wat aan met een aantal softmods.

Corné
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Voeding Squeezbox Touch

Bericht door Zweitse »

Misschien dat de nieuwe M-DAC van audiolab iets voor je is. Deze werkt ook met de ESS Sabre32 9018 chip.

http://www.audiolab.co.uk/M-DAC%20Series.aspx?lang=En
Plaats reactie