Voeding Squeezbox Touch
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Voeding Squeezbox Touch
Wat zijn de mogelijkheden om de voeding van een sb te verbeteren. Zijn er forumleden die daar ervaring mee hebben!
Re: Voeding Squeezbox Touch
Een mooie 30 vac trafo en een regelbare voedingsprint zoals de LM317 (bijvoorbeeld regelbare voedingprint 1A Velleman)?
Re: Voeding Squeezbox Touch
Ik heb hem hier nog liggen (de Velleman), maar die werd voor de Squeezebox Classic wel erg heet, ben later overgestapt op de module van Guido Tent.DonSan schreef:Een mooie 30 vac trafo en een regelbare voedingsprint zoals de LM317 (bijvoorbeeld regelbare voedingprint 1A Velleman)?
De Classic en de Touch hebben wel een ander stroom verbruik, maar de module met de Guido Tent gebruik ik nu nog steeds voor de Touch.
Re: Voeding Squeezbox Touch
@Hannesie
Ga ik daar ook nog even naar kijken. Komt de SB ook weer mee naar Beetsterzwaag. Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een bron voor de demo van mijn ScanSpeak speakers.
Ga ik daar ook nog even naar kijken. Komt de SB ook weer mee naar Beetsterzwaag. Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een bron voor de demo van mijn ScanSpeak speakers.
Re: Voeding Squeezbox Touch
Als ik het goed heb begrepen neemt Rudy (Rumoh) hem mee, hij is na het horen vorig jaar overstag gegaan
.
Ik zat er nu juist aan te denken om een testje te doen om dan eventueel een verschil te kunnen horen tussen draadloos en bedraad.
Ik neem wel even contact op met hem, misschien past het in het programma.
Ik zat er nu juist aan te denken om een testje te doen om dan eventueel een verschil te kunnen horen tussen draadloos en bedraad.
Ik neem wel even contact op met hem, misschien past het in het programma.
Re: Voeding Squeezbox Touch
@Hannesie.
Is goed. Ik hoor wel wat er van komt. Stuur anders even een PB als je iets meer weet.
Is goed. Ik hoor wel wat er van komt. Stuur anders even een PB als je iets meer weet.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: Voeding Squeezbox Touch
Watch this space... mijn SB duet loopt nu nog op de standaardvoeding. Plan: 2 Salas shunt regulators voor de 3.3 en 1.2V...Zweitse schreef:Wat zijn de mogelijkheden om de voeding van een sb te verbeteren. Zijn er forumleden die daar ervaring mee hebben!
Re: Voeding Squeezbox Touch
Peter (Pjotr) de Jong heeft een paar jaar geleden een voedingkje ontworpen die veel is gebruikt voor HK-Dac's, Maar eigenlijk bedoeld was voor knijpdozen :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=10488
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=10488
Re: Voeding Squeezbox Touch
Nee hoor die was eerst gemaakt voor mijn M-Audio Superdacje en later op een pint gezet voor de HK-DAC. Voor de SB gaat ie het niet trekken, daarvoor levert ie te weinig stroom. Dat gaat niet werken. Voor de SB heb je een 5V @ 2A voor nodig.ray5150 schreef:Peter (Pjotr) de Jong heeft een paar jaar geleden een voedingkje ontworpen die veel is gebruikt voor HK-Dac's, Maar eigenlijk bedoeld was voor knijpdozen :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=10488
Re: Voeding Squeezbox Touch
Oh, sorry. ik dacht dat ik dat ergens had gelezen...
Voorzetje dan....723 met een powertor als een 2n3055 erachter ?
Weer eens wat anders dan een 317.
Voorzetje dan....723 met een powertor als een 2n3055 erachter ?
Weer eens wat anders dan een 317.
Re: Voeding Squeezbox Touch
Wat vinden de forumleden van de optie van Hannesie om de module van Tentlab te gebruiken!hannesie schreef:Ik heb hem hier nog liggen (de Velleman), maar die werd voor de Squeezebox Classic wel erg heet, ben later overgestapt op de module van Guido Tent.DonSan schreef:Een mooie 30 vac trafo en een regelbare voedingsprint zoals de LM317 (bijvoorbeeld regelbare voedingprint 1A Velleman)?
De Classic en de Touch hebben wel een ander stroom verbruik, maar de module met de Guido Tent gebruik ik nu nog steeds voor de Touch.
Zelf zag ik deze nog staan op de site van Circuits online.
http://www.circuitsonline.net/schakelin ... eding.html
Is dit mogelijk ook een goed optie.
Re: Voeding Squeezbox Touch
317 haalt Imax 1.5 Ampere... Volgens Pjotr is 2 A. benodigd.
Dan kun je beter een 350T pakken, haalt 3 A.
Dan kun je beter een 350T pakken, haalt 3 A.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Voeding Squeezbox Touch
??? volgens mij heeft de touch maar iets van 600mA nodig, zeker als je geen USB gebruikt.ray5150 schreef:317 haalt Imax 1.5 Ampere... Volgens Pjotr is 2 A. benodigd.
Ik zit zelf ook nog steeds met het idee te spelen een dergelijk voeding voor mijn touch te maken. Iemand ervaring met die placid voedingen van twistedpearaudio?
Scanspeakman
Re: Voeding Squeezbox Touch
De Placid HD moet 600mA kunnen leveren. Het maximum ligt rond de 800mA zonder heel veel gekke verbouwingen, maar dan moet je al wel wat extra koeling en steviger weerstanden gebruiken: http://www.diyaudio.com/forums/twisted- ... se-62.html
Re: Voeding Squeezbox Touch
Toch is de standaard voeding die bij de touch zit 3A. Dat zal toch niet voor niets zijn?
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Voeding Squeezbox Touch
Gewoon een lekker one-size-fits-all voedinkje van Chinese makelij. Had net zo goed 1a of 5a kunnen zijn.Arno schreef:Toch is de standaard voeding die bij de touch zit 3A. Dat zal toch niet voor niets zijn?
Scanspeakman
Re: Voeding Squeezbox Touch
Ik heb zojuist een voeding gebouwd op basis van een AMB Sigma 11 (http://www.amb.org/audio/sigma11/).
Meer dan genoeg power. Weinig warmteontwikkeling.
Geluidsbeeld is een stuk rustiger geworden. Vervanging van de standaard SB voeding is zeker aan te raden.
Groet,
Corné
Meer dan genoeg power. Weinig warmteontwikkeling.
Geluidsbeeld is een stuk rustiger geworden. Vervanging van de standaard SB voeding is zeker aan te raden.
Groet,
Corné
Re: Voeding Squeezbox Touch
Dit is alleen een printplaatje zie ik. Leveren deze de ook als complete kit, of moet je de onderdelen zelf bestellen.
Re: Voeding Squeezbox Touch
Je kunt de printplaat en een aantal "exotische" componenten bestellen via de webshop van AMB. De rest van de componenten kun je via Farnell verkrijgen. De bouw is voldoende beschreven op de website.
Corné
Corné
Re: Voeding Squeezbox Touch
Alleen de CRD's zijn wat lastig te krijgen. Ik heb er twee gebouwd, waarvan er nog eentje op de plank ligt. Ik ben zelf een voorstander van discrete schakelingen. Ik gebruik hem voor het voeden van de digitale sectie van een Buffalo 32s DAC (Die spdif signaal krijgt van een SB Touch
. Bij mij wordt hij alleen wel warm, ben benieuwd hoe warm hij wordt als hij ampères gaat leveren.
Re: Voeding Squeezbox Touch
Voor de touch bezitters , ik heb vorig weekend mijn clocks vervangen , zeker een upgrade.
http://www.squeezeboxupgrades.co.uk/sbt ... lock.shtml
p.s. haal niet de ribbons van de display los.. scheelt je wat ellende bij in elkaar zetten weer.
http://www.squeezeboxupgrades.co.uk/sbt ... lock.shtml
p.s. haal niet de ribbons van de display los.. scheelt je wat ellende bij in elkaar zetten weer.
Re: Voeding Squeezbox Touch
Ik ben voor mezelf de overweging aan het maken tussen:
- een clock mod van Fidelity Audio of een clock mod van Tentlabs toe te passen. Ik vraag me alleen af of de DAC van de SB dit wel waard is.
- iets met een Buffalo III te gaan doen (als er al aan te komen is) en deze I2S vanuit de SB aan te sturen.
- of maar gewoon wachten op de Wadia 121 (eveneens gebaseerd op ESS Sabre32), releasedatum onbekend.
Voor nu speelt het lekker en prutsen we maar wat aan met een aantal softmods.
Corné
- een clock mod van Fidelity Audio of een clock mod van Tentlabs toe te passen. Ik vraag me alleen af of de DAC van de SB dit wel waard is.
- iets met een Buffalo III te gaan doen (als er al aan te komen is) en deze I2S vanuit de SB aan te sturen.
- of maar gewoon wachten op de Wadia 121 (eveneens gebaseerd op ESS Sabre32), releasedatum onbekend.
Voor nu speelt het lekker en prutsen we maar wat aan met een aantal softmods.
Corné
Re: Voeding Squeezbox Touch
Misschien dat de nieuwe M-DAC van audiolab iets voor je is. Deze werkt ook met de ESS Sabre32 9018 chip.
http://www.audiolab.co.uk/M-DAC%20Series.aspx?lang=En
http://www.audiolab.co.uk/M-DAC%20Series.aspx?lang=En
