is opgelost

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
janjaimy

is opgelost

Bericht door janjaimy »

is opgelost
Laatst gewijzigd door janjaimy op za 03 sep 2011, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronkel

Re: pass Zen , kan dit werken zonder tegenkoppeling

Bericht door Ronkel »

Ik zou andere speakers regelen, of eens spelen met de opstelling. Gebrek aan ruimtelijkheid heeft niets met een versterker te maken... tenzij er echt dingen heel erg fout zijn.
janjaimy

Bericht door janjaimy »

qua speakers weet ik het niet , het zijn coaxials met een 100 db rendement, veel makkelijker kan de versterker het niet krijgen toch.
markbakk

Bericht door markbakk »

Die Zen lijkt mij een mooi experimenteerding, gezien alle variaties die Pass zelf al omschrijft. Het is wel cruciaal dat je bij het experimenteren ook kunt meten aan de eindtrap. Maar met 'coaxiale luidsprekers met 100dB rendement' sluit ik niet uit dat je ook eens goed daarnaar moet kijken. :sure:
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Heb je al eens een andere eindversterker geprobeerd?
Ik bedoel is dat wel de reden waarom je nog iets in het geluidsbeeld mist?

Bij mij zelf kwam de grootste verbetering toen ik met een andere voorversterker ging spelen.
Beter werd het toen ik ook nog eens met de bekabeling aan de gang ging.
Mogelijk is het dus wel je eindversterker maar ik zou eerst eens kijken voor je gaat solderen of dit wel de bottelnek is.

Groetjes George
janjaimy

Bericht door janjaimy »

nee nog niet geprobeerd, maar ik heb hiervoor op deze speakers een buizenversterkers gehad , gebouwd zonder tegenkoppeling, dit speelde prachtig open , met mooie brede diepe soundstage.

ik heb nu dus de voor en eindtrap van pass , en mis ik toch wel deze dingen in het geluidsbeeld.

nu heb ik in de bouwbeschrijving zitten lezen , en kwam ik dat tegenkoppel gebeuren ook tegen, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van om aanpassingen en of eventueel op fouten in de bouw van de verstekerker te controleren in vergelijking tot het schema
markbakk

Bericht door markbakk »

janjaimy schreef:
...een buizenversterkers gehad , gebouwd zonder tegenkoppeling...
Je hebt tegenkoppeling en tegenkoppeling. Pass bouwt volgens mij al z'n Zen-versies met enige vorm van tegenkoppeling. Gezien de complexe belasting van een luidspreker is dat ook niet onverstandig.
nu heb ik in de bouwbeschrijving zitten lezen , en kwam ik dat tegenkoppel gebeuren ook tegen, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van
Los van of je versterker goed in elkaar zit: lekker laten zitten, lijkt me. Of verstand regelen en meetspullen aanschaffen.
Mr Tube

Bericht door Mr Tube »

De Zen kan niet werken zonder tegenkoppeling, heeft ook weinig met ruimtelijkheid te maken.

kan iets met de FET's aan de hand zijn.... heb ik ook al eens gehad, ze doen het wel maar klinken niet (vermoedelijk door ESD gedegenereerd) Fets hadden na doormeten ook behoorlijke afwijkingen.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Re: is opgelost

Bericht door Marp »

Nog een topic wat net zo goed naar de prullenbak kan. :?

*** DRINGEND VERZOEK ***
Graag geen posts wissen. Anderen kunnen er ook nog iets aan hebben, en wees eerlijk: een forum vol onvolledige berichten is onaantrekkelijk en als naslagwerk weinig waardevol.
Plaats reactie