Opgelost: Audiogram 3 ombouwen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Opgelost: Audiogram 3 ombouwen
Weet iemand hier voldoende van het schema/printlayout van een Yamaha Audiogram 3 (USB-interface) om me te kunnen vertellen hoe ik de (altijd ingeschakelde) 'direct monitoring' kan uitschakelen? Het blokschema dat op internet rondzwerft laat vermoeden dat het prima kan, maar waar ik precies moet zijn op de print...
Alvast dank voor het meedenken!
[Edit] Avondje anderhalf uur uit elkaar schroeven, staren naar het printje, meten en uiteindelijk het mesje op de printbaan gezet. Dat bleek afdoende. Mocht iemand nog om mijn oplossing verlegen zitten...
Mark
Alvast dank voor het meedenken!
[Edit] Avondje anderhalf uur uit elkaar schroeven, staren naar het printje, meten en uiteindelijk het mesje op de printbaan gezet. Dat bleek afdoende. Mocht iemand nog om mijn oplossing verlegen zitten...
Mark
-
roberto ey
Re: Opgelost: Audiogram 3 ombouwen
Hoi Mark
ik zou het heel graag willen kunnen schakelen omdat in sommige gevallen (als mn macbook niet aanstaan) het heel fijn is dat die audio direct wordt doorgegeven, maar als ik in cubase met effecten speel wil ik m heel graag uit.
ik neem aan dat jouw methode onomkeerbaar is
.
ben toch wel erg benieuwd, heb je een foto of een tekening van hoe je t hebt gedaan?.
groet
Robert
ik zou het heel graag willen kunnen schakelen omdat in sommige gevallen (als mn macbook niet aanstaan) het heel fijn is dat die audio direct wordt doorgegeven, maar als ik in cubase met effecten speel wil ik m heel graag uit.
ik neem aan dat jouw methode onomkeerbaar is
ben toch wel erg benieuwd, heb je een foto of een tekening van hoe je t hebt gedaan?.
groet
Robert
Hij heeft een baan op de print doorgesneden, als je dan daarover een schakelaar monteerd dan heb je presies wat jij wilt. lijkt mij dan wel te doen. In beide gevallen denk ik dat je nu naar garantie kan fluiten maar dat wisten jullie denk wel.
Zal 'm eerdaags even openschroeven en een plaatje maken. Schakelaartje kan wel denk ik, maar je moet wel een beetje kunnen solderen (SMD-print).roberto ey schreef:ben toch wel erg benieuwd, heb je een foto of een tekening van hoe je t hebt gedaan
Ik zou het gewoon proberenIn beide gevallen denk ik dat je nu naar garantie kan fluiten maar dat wisten jullie denk wel.
De Audiogram 3 moest toch open omdat ik de microfooningang maar naar één kanaal wilde sturen (dual channel meten is toch wel aantrekkelijk...), dus hieronder een kort verslag van de mod.
En de volgende keer bij het uitzoeken van een interface een beetje beter opletten misschien.
Allereerst het uitschakelen van de direct-monitorfunctie. Die wil je niet hebben bij meten, de loopback wordt dan opgeteld bij het uitgangssignaal en verstoort dat. Twee printbaantjes doorkrassen et voilà: Eerst het spoortje dat loopt van de '0' van TP301 naar de 2e '3' van C303 doorkrassen...
...dan het spoortje dat van R304 naar C306 loopt doorkrassen...
Tot slot nog de microfooningang, die moest alléén naar links of rechts. Dat bleek eenvoudiger, namelijk een draadbrugje aan de bovenkant.
Een schakelaartje plaatsen voor direct monitoring kán dus wel, maar je moet wel secuur gaan braden aan SMD-weerstandjes.
Wel, voor iedereen die met een Audiogram 3 en ARTA wil gaan meten... het kan dus!
En de volgende keer bij het uitzoeken van een interface een beetje beter opletten misschien.
Allereerst het uitschakelen van de direct-monitorfunctie. Die wil je niet hebben bij meten, de loopback wordt dan opgeteld bij het uitgangssignaal en verstoort dat. Twee printbaantjes doorkrassen et voilà: Eerst het spoortje dat loopt van de '0' van TP301 naar de 2e '3' van C303 doorkrassen...
...dan het spoortje dat van R304 naar C306 loopt doorkrassen...
Tot slot nog de microfooningang, die moest alléén naar links of rechts. Dat bleek eenvoudiger, namelijk een draadbrugje aan de bovenkant.
Een schakelaartje plaatsen voor direct monitoring kán dus wel, maar je moet wel secuur gaan braden aan SMD-weerstandjes.
Wel, voor iedereen die met een Audiogram 3 en ARTA wil gaan meten... het kan dus!
geheel offtopic:
hoe heb je die foto's gemaakt, met die bizarre vervorming in het beeld?
Er is een laag diafragma gebruikt, hierdoor wordt de macro opname wazig in de hoeken. Omdat de camera niet helemaal recht gehouden is. Is een gedeelte van de print verder weg als het andere gedeelte. Hierdoor de onscherpte.daniel schreef:geheel offtopic:
ik heb het nog niet zo extreem gezien, en dan met name die vervorming (onscherpte is logisch). Die lijkt ook niet symmetrisch te zijn.cobaltjeh schreef:Er is een laag diafragma gebruikt, hierdoor wordt de macro opname wazig in de hoeken. Omdat de camera niet helemaal recht gehouden is. Is een gedeelte van de print verder weg als het andere gedeelte. Hierdoor de onscherpte.daniel schreef:geheel offtopic:
Maar dat doet verder eigenlijk helemaal niet ter zake in dit draadje
Ik ga er geen foto van maken, maar ik heb het vergrootglas van mijn onvolprezen Victorinox voor het objectiefje van m'n inmiddels best bejaarde Canon IXUS gehouden. De macrostand bleek namelijk totaal ontoereikend. Wel een beetje LOMO- of pinholegevoel, niet?