Aluminium stralen?
Moderator: Beheerdersteam
Aluminium stralen?
Beste mede bouwers,
Ik zit te denken om mijn aluminium behuizing te laten stralen.
Heeft iemand ervaring met bedrijven die dit doen in de regio Utrecht?
En wat zijn ongeveer de kosten om iets te laten stralen?
Xander.
Ik zit te denken om mijn aluminium behuizing te laten stralen.
Heeft iemand ervaring met bedrijven die dit doen in de regio Utrecht?
En wat zijn ongeveer de kosten om iets te laten stralen?
Xander.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Aluminium stralen?
Ik kan je zelf niet helpen, maar ik weet dat TubeHead dit wel eens doet, wellicht dat je hem een PB kunt sturen. Succes!
Re: Aluminium stralen?
Dank u!Barry2001 schreef:Ik kan je zelf niet helpen, maar ik weet dat TubeHead dit wel eens doet, wellicht dat je hem een PB kunt sturen. Succes!
Ga ik gelijk doen:)!
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Aluminium stralen?
waarschijnlijk heeft ieder goed las bedrijf wel een mogelijkheid om te glasparelen, zal weinig kosten
Re: Aluminium stralen?
Ik zat te denken om de voor en achterkant mat uit te voeren en de boven en zijkanten in kleur te spuiten.
Er zitten een paar kleine krassen op, die ben ik na het stralen dan ook kwijt(ze zijn niet al te diep).
Het spuit toch ook makkelijker als het gestraald is?
Heb met Tubehead gemailed, hij gaat even kijken als hij het op zijn werk kan doen, dit omdat mijn chassis
niet al te klein is
.
Xander.
Er zitten een paar kleine krassen op, die ben ik na het stralen dan ook kwijt(ze zijn niet al te diep).
Het spuit toch ook makkelijker als het gestraald is?
Heb met Tubehead gemailed, hij gaat even kijken als hij het op zijn werk kan doen, dit omdat mijn chassis
niet al te klein is
Xander.
Re: Aluminium stralen?
Glasparel stralen is zo fijn dat het toch aanbeveling verdient krasjes er eerst uit te polijsten. Het is idd een goede voorbewerking voor het spuiten. Wil je het met alu helemaal goed doen zet er dan ook een etsende "wash" primer op.
Voor spuiten is stralen eigenlijk niet nodig, nat schuren met korrel 800 is dan ook prima. Ik schuur dan met water en een flinke hoeveelheid afwasmiddel, dan loopt het niet dicht en is het gelijk goed vetvrij (als je er daarna niet meer met je vingers aanzit).
Voor spuiten is stralen eigenlijk niet nodig, nat schuren met korrel 800 is dan ook prima. Ik schuur dan met water en een flinke hoeveelheid afwasmiddel, dan loopt het niet dicht en is het gelijk goed vetvrij (als je er daarna niet meer met je vingers aanzit).
Re: Aluminium stralen?
Mocht ik alles nat schuren met korrel 800, ben ik dan ook de krassen kwijt?Pjotr schreef:Glasparel stralen is zo fijn dat het toch aanbeveling verdient krasjes er eerst uit te polijsten. Het is idd een goede voorbewerking voor het spuiten. Wil je het met alu helemaal goed doen zet er dan ook een etsende "wash" primer op.
Voor spuiten is stralen eigenlijk niet nodig, nat schuren met korrel 800 is dan ook prima. Ik schuur dan met water en een flinke hoeveelheid afwasmiddel, dan loopt het niet dicht en is het gelijk goed vetvrij (als je er daarna niet meer met je vingers aanzit).
En moet ik dan nog steeds een etsende "wash"primer gebruiken?
xander
Re: Aluminium stralen?
Hangt van de diepte van de krassen af, anders eerst met 400 schuren. En als het echt diepe krassen zijn kun je ze beter eerst vullen met (polyester) autoplamuur. Glasstralen doe je eigenlijk alleen bij fijn freeswerk als er kleine niet te bereikbare hoekjes in zitten.
Washprimer heb je eigenlijk sowieso nodig voor een optimale hechting. Je kunt wel andere gebruiken maar dat zit minder vast dan en wordt het minder krasbestendig.
Washprimer heb je eigenlijk sowieso nodig voor een optimale hechting. Je kunt wel andere gebruiken maar dat zit minder vast dan en wordt het minder krasbestendig.
Re: Aluminium stralen?
@pjotr
Ok........eerst nat schuren met korrel 800 en afwasmiddel. Kijken hoe het alu. eruit ziet.
Als de krassen nog steeds zichtbaar zijn opnieuw schuren met korrel 400.
Eventueel opnieuw schuren met korrel 800, washprimer erop en spuiten maar
.
Welke washprimer en verf gebruik jij altijd?
Ok........eerst nat schuren met korrel 800 en afwasmiddel. Kijken hoe het alu. eruit ziet.
Als de krassen nog steeds zichtbaar zijn opnieuw schuren met korrel 400.
Eventueel opnieuw schuren met korrel 800, washprimer erop en spuiten maar
Welke washprimer en verf gebruik jij altijd?
Re: Aluminium stralen?
Gewoon die bij een goede verfhandel verkrijgbaar is, laatste was van Sikkens. Voor de lak gebruik de ik spuitbussen van Motip (maar die van de Hema is ook erg goed).
Er is ook een 2K washprimer maar dat is wel heel lang geleden dat ik die gebruikte, was toen meen ik van Sigma.
Er is ook een 2K washprimer maar dat is wel heel lang geleden dat ik die gebruikte, was toen meen ik van Sigma.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 19 jan 2011, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aluminium stralen?
Uitstekend beeldmateriaal als je de slaap niet kan vatten.595ss schreef:
Re: Aluminium stralen?
LOL.....maar het filmpje laat wel zien wat je allemaal wel zelf kan doen met aluminiumrichard schreef:Uitstekend beeldmateriaal als je de slaap niet kan vatten.595ss schreef:
Kost even tijd maar de eind resultaat mag er wezen!!
Xander
-
weetikveel!
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 19:52
Re: Aluminium stralen?
Pas wel op voor krassen op gestraald aluminium. Een kras zal direct glimmen en valt daardoor extra op. Dit is echt een nadeel en spreek uit ervaring.
