Vraagje Logitech Harmony

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Rade

Vraagje Logitech Harmony

Bericht door Rade »

Hallo,

Ik overweeg om de Logitech Harmony (of een andere type) aan te schaffen.
Nu vraag ik mij af of hij ook functies zoals het instellen van zenders op de TV over kan nemen?
Ofwel: zijn (bijna) alle functies beschikbaar die mijn afstandsbediening van mijn Philips TV ook heeft? Dit geldt ook voor de afstandsbediening van de HDD recorder van Panasonic (zoals Guide+ aansturing etc.....)

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Groeten,

Erwin
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Vraagje Logitech Harmony

Bericht door b_force »

Nu zie ik links een aantal Scan-speak drivers in je avatar en vraag je naar logitech.

haha, komt enigszins verwarrend over :mrgreen: :lol:
Rade

Bericht door Rade »

Dus mensen met Scan Speak mogen zich niet met Logitech bemoeien?.......... :D

Neem aan dat jij als doorgewinterd forum lid wel door hebt dat de Logitech Harmony geen 5.1 computer surround set is die het op moet nemen tegen mijn Mini Refs. :wink:
Laatst gewijzigd door Rade op wo 05 jan 2011, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Rade schreef:
Dus mensen met Scan Speak mogen zich niet met Logitech bemoeien?.......... :D
Nee :lol: :lol:

Maar wat betreft de afstandbediening.
Als het goed is moet je ze helemaal volledig kunnen programmeren.
Er zijn volgens mij wel voorbeelden te vinden waar je nagenoeg alles kunt overnemen.
Het hangt een beetje van je type TV etc af.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb er een: hij doet het allemaal....Zelfs mijn teac vrds 25 sx (een gem, niet echt iets wat veel verkocht is) deed ie al meteen. Service is echt top notch. Als je een apparaat hebt wat het niet doet (zoals mijn plasma, toen net nieuw) gaan ze hem speciaal voor jouw maken, net zolang tot je tevreden bent.

Kun je zonder zorgen kopen lijkt me.

Jan
Forza

Bericht door Forza »

Je zal maar heeeeeel weinig apparaten tegenkomen die niet direct werken. En zoals Wowly zegt zal Logitech een apparaat toevoegen mocht die niet werken. Het enige kleine minpuntje dat ik ben tegengekomen is dat wanneer je een voorkeuze knop gebruikt (DVD kijken / TV kijken), dan duurt het even voordat hij alles heeft verwerkt, dus elk apparaat heeft verteld wat die moet doen. Voor de rest is het een perfect apparaat!
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Welke types hebben jullie?
Arno

Bericht door Arno »

b_force schreef:
Welke types hebben jullie?
Dat is een goeie vraag van Bart.

Ik heb de Harmony 555. Ik ben erg tevreden over de basisfuncties van het ding. Druk ik bijvoorbeeld op "tv kijken", dan zet ie alle apparaten aan die daar voor nodig zijn en die apparaten worden dan ook meteen juist ingesteld.

Echter als ik bijvoorbeeld het volume van de subwooferoutput van mijn reciever wil veranderen, dan moet ik door 27 pagina's bladeren op dat kleine schermpje (op de originele ab van de reciever is dat twee keer op een knop drukken).
Ik weet dus niet of dat bij andere modellen anders is.
Forza

Bericht door Forza »

Ik heb ervaring met de Harmony One, dit heb ik nu 3 à 4 keer bij klanten "geinstalleerd" en elke keer is het perfect verlopen, hij kende alle apparaten en deed het zoals verwacht. De installaties bij die klanten waren redelijk uitgebreid met AV-Receiver, bluray/dvd speler, digitale tv, etc. Maar werkte elke keer dus perfect.
Arno schreef:
Echter als ik bijvoorbeeld het volume van de subwooferoutput van mijn reciever wil veranderen, dan moet ik door 27 pagina's bladeren op dat kleine schermpje (op de originele ab van de reciever is dat twee keer op een knop drukken).
Ik weet dus niet of dat bij andere modellen anders is.
Dat geldt voor alle modellen, ze hebben de meest gebruikte knoppen op de AB zitten, maar zoiets specifieks zetten ze er (logischerwijs) niet op.
Arno

Bericht door Arno »

Forza schreef:
Dat geldt voor alle modellen, ze hebben de meest gebruikte knoppen op de AB zitten, maar zoiets specifieks zetten ze er (logischerwijs) niet op.
Ik hoorde ook eens over een universele ab die gewoon een touchscreen is, waarop je dan de knoppen van de originele ab te zien krijgt?
Forza

Bericht door Forza »

Dat is de 1100 van logitech, maar ook bij dat model moet je meerdere pagina's doorbladeren om elke knop te kunnen bedienen. Doordat het scherm een stuk groter is kunnen er natuurlijk meer knoppen op gezet worden, maar dan nog niet alles tegelijk. De Harmony One heeft 6 knoppen (uit m'n hoofd) per keer op het scherm staan, van de 1100 weet ik niet hoeveel er tegelijk op kunnen staan.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Arno schreef:
..., dan moet ik door 27 pagina's bladeren op dat kleine schermpje
In de Harmony software kan je zelf de aanwezige functies en volgorde daarvan aanpassen. Zo zet je eenvoudig de meest gebruikte functies helemaal aan het begin of aan einde van het menu.

Je zou ook het apparaat 2x kunnen toevoegen, en bij een van die twee enkel de meest gebruikte functies laten staan. De uitgebreidere bedieningsset noem je dan bijv. "Receiver Ext", en gebruik je enkel wanneer je eens wat dieper in het menu wilt spitten. De eenvoudige set neem je op in de macro's voor standaard gebruik. Dit is hoe ik een 555 gebruik.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik heb ook de Harmony One.

Je kunt trouwens compatibiliteit bekijken op hun website. Zie http://myremotesetup.com/EasyZapper/New ... ocSpice%2F
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

hier ook de one. Bij dit soort zaken kun je maar beter wat fatsoenlijks aanschaffen.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik gebruik de 600 en daar kan ik alles bedienen wat ik hier heb staan.
Wat ik vooral er praktisch vind zijn de vrij te programmeren macro knopen die bij de 600 naast het display zitten.
Je kunt daar mee ook voorkeur zenders mee programmeren die boven de 9 zitten.
Ook kan je daar natuurlijk de functies plaatsen die de zelf het meest gebruikt.

waar je inderdaad wel rekening mee moet houden is dat je moet wachten tot alle instructies verstuurd zijn leg je de ab te snel weg dan is bvb de tv nog aan terwijl dat niet meer de bedoeling was.
Wel zit er dan een praktisch help menu op die dan vraagt wat het probleem is en daar zelf dan de oplossing voor verzint.

Groetjes George
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Na al die enthousiaste verhalen heb ik er vanmiddag ook maar 1 gehaald, een 700 voor €79,-- en nu al zover dat (bijna) alles draait.
De kanaalkeuze heb ik nog niet voor de RelaiXed, verder gaat het super met de combinatie van het settopboxje van de glasvezel en de niet door Philips SRU 9600 ondersteunde LG TV.
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Heb ook een Harmony One, bijna alles werkt perfect behalve de ingangskeuze van m'n Panasonic plasma TV. En een beetje traag inschakelen. En je kan bij Logitech inderdaad via de helpdesk alles "op maat" laten maken als het er niet is.
Rob.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Rob, ff bellen met de customer support, die gaan net zoalng door tot je ab werkt zoals het hoort.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Als je zelf een beetje kan nadenken dan kan je er ook zonder de helpdesk goed uitkomen.
Het is namelijk ook mogelijk om de commando's te leren van je originele ab en ook de wachttijden tussen de commando's zijn nog in te stellen zo dat je daar ook nog wat in kunt winnen.
gewoon een beetje rond neuzen in de software dan kom je al een heel eind.
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Ik heb oo een harmony en die heeft z'n mooi kleuren schermpje. De knopjes die er aan de zijkant zitten kun je ook allemaal een functie geven en deze indeling is aan te passen.
En voor zover ik het weet kan alles ermee worden bediend.
En als je nagaat dat zelfs een yamada dvd speler zonder problemen toegevoegd kon worden.. ik denk dat er weinig andere afstands bedieningen zijn die zoveel apparaten kan bedienen zonder in te moeten leren.

een aanrader. zeker kopen
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

nxs77 schreef:
En voor zover ik het weet kan alles ermee worden bediend.
Niet alles, wel veel.

Je kan echter pech hebben. Van B&O werken bijv. maar enkele apparaten, omdat de IR-protocollen daarvan nauwelijks bekend zijn. Mijn IR-lichtdimmer wordt ook niet herkend. Wil je 100% zekerheid, dan wellicht toch even de door Jeroen aangedragen link volgen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

De harmony's zijn leerbaar de mbv de originele afstandbediening door deze ervoor te leggen en de toetsen te gebruiken geloof ik.....

Dus ook voor B&O lijkt me
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Dan zou dat compatibiliteitsoverzicht geen enkel doel dienen. =;

Zoals gezegd wilde de Harmony mijn IR-dimmer niet herkennen. Zit waarschijnlijk in een te moeilijk frequentiegebied, en omdat hij niet algemeen genoeg is, kan Logitech er niets mee. Van B&O was (is?) het echter een bekend gegeven, waar ook genoeg over is geschreven.

Het is alweer even geleden dat ik me op dit soort afstandsbedieningen oriënteerde, en dat ik met een falende dimmer werd geconfronteerd (wordt overigens nog altijd niet herkend). Ook onderstaand citaat is alweer 2 jaar oud. Inmiddels kan de ondersteuning dus zijn uitgebreid, en gelukkig werkt het merendeel van de gangbare apparaten wel probleemloos.

Maar nogmaals: niet álles is ermee te bedienen. Dat is gewoon een feit. Wie 100% zekerheid wilt: ga twee plaatsen terug. Ga niet langs "Start". U ontvangt geen F 4000. [-(
The following is from a Support FAQ about what type of devices are supported. The article may be outdated so I would suggest you try contacting Support to see if they are able to help resolve the problem.

• Bang & Olufsen (B&O)
    Bang & Olufsen equipment uses a very high frequency infrared which cannot be analyzed (learned) by the Harmony Remote, or any other universal remote to our knowledge. Therefore you cannot directly teach commands from your Bang & Olufsen to the Harmony Remote. However, we are committed to providing support for Bang & Olufsen devices and are working diligently to solve this problem. To date we have even been able to create two infrared languages to work with Bang & Olufsen equipment. The two B&O devices that we have in our database are the BeoSound 4000 and the BeoSystem 2500. These are located under the "Mini System (CD, Radio, Cassette)" device category. If you have either of these devices, then you can add them to your account, include them in Activities and then update your Harmony Remote and control them.

If you do not have the BeoSound 4000 or the BeoSystem 2500, then we suggest that you add both of them to your Harmony Remote configuration, update your Harmony Remote and test out the infrared languages to see if either of them control your B&O device(s). To test these languages you should use the "SST Control" Activity on your Harmony Remote and navigate down into the "All Commands" section. Once there you will be able to send individual commands to your device(s). If either of these 2 devices have commands that control your device(s) then we can help you to add your own device and use these infrared commands. If neither of these infrared languages control your device(s) then we can work with you to build a language.

Unfortunately Bang & Olufsen have not been very forthcoming with information about their infrared protocols and so we have to identify and create these protocols from scratch. This is a slow process, as we need an original remote and have to scope and manually recreate each command. In this case we will need the original B&O remote from you. As an alternative, you may want to contact B&O yourself about providing infrared codes to you. They may react differently if a customer of theirs is requesting this information.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Su, wat irritant zeg. Tsja, dat krijg je met dat soort exotische spulletjes mario :lol:
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik wilde net zeggen Jan.
Eigenlijk B&O dus het probleem, niet Logitech :mrgreen: :lol:
Plaats reactie