Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

CornelisJ

Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer

Bericht door CornelisJ »

Bij een bezoekje aan de de website van de Nederlandse leverancier Europe Audio viel mij zojuist op dat Visaton en Wavecor produkten uit het leverprogramma zijn gehaald. Wat nog op voorraad was van deze merken is in de uitverkoop gedaan.

Jammer voor de consument, want de prijzen die Europe Audio hanteert zijn erg concurrerend. Ik kan mij voorstellen dat andere leveranciers hier niet rouwig om zijn.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Europe Audio levert geen Visaton en Wavecor drivers meer

Bericht door b_force »

Ik had het al een tijd vernomen ja.

Kennelijk wordt het nauwelijks verkocht.
Jammer van Wavecor, die maakt namelijk tegenwoordig belachelijk goeie woofers.
In de laatste Hobby Hifi stond een 6,5inch die zeker beter/even goed is als de ScanSpeak Illuminator
(en 3 keer zo goedkoop)
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

helaas ja....

De AL130's en KE25SC's en AL200's etc. zijn er rap uitgevlogen zeg... Waren ook wel absurd goedkoop, jammer dat ik er nu geen cent voor vrij kon maken.

De scan speak discovery woofers zijn inmiddels binnen...

Die wavecor's waren echt heel goed, die zijn juist in opkomst... te vroeg gepiekt :wink:
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Nou de eerdere Wavecors vond ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Wel redelijk, maar veel te duur. Daarnaast waren zeker de frames niet allemaal even degelijk (vaak heel slap zelfs).
Ze moeten alleen nodig een distributeur krijgen in USA, dan gaat eht allemaal een stuk sneller.
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ik merkte ook dat Visaton uit het assortiment is, toen ik de FRS 5 X (*) wilde bestellen. Het is geen ramp, want er zijn natuurlijk meer webshops waar je terecht kunt.

(*: Eerste tests in hergebruikte kasten, heel erg positief. Weinig bundeling, kan ondanks formaat best hard en klinkt mooi. Verdient zeker purpose-built kasten. De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Ivo schreef:
..... De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.
1 woord: acrylkit
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wat Wavecor betreft zou ik het niet kunnen zeggen maar dat ze Visaton niet meer leveren zou wel eens te maken kunnen hebben dat EA ze zelf niet meer geleverd krijgt of leveringsproblemen heeft omdat ie ze (te) goedkoop aanbiedt en de importeur dat niet leuk vindt? Het is tenslotte best een goed lopend merk/product.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Deed Ronald geen Wavecor?
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Jammer, Europe-Audio had goede prijzen en ook filtercomponenten zodat je alles in 1x kon kopen. :(
richard

Bericht door richard »

Pjotr schreef:
.... zou wel eens te maken kunnen hebben dat EA ze zelf niet meer geleverd krijgt of leveringsproblemen heeft omdat ie ze (te) goedkoop aanbiedt en de importeur dat niet leuk vindt?
Foei, dat zou Neelie Joaquín Almunia niet moeten horen.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Wowly schreef:
Deed Roland geen Wavecor?
deed inderdaad, ging vervolgens naar Cattaneo (Zwitserse toko), toen IT, en nu Strassacker
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Henkjan schreef:
Ivo schreef:
..... De korf bezorgd me hoofdpijn, weinig marge om te speaker überhaupt luchtdicht mee te monteren.
Idd, dat zal goed werken.
Bean

Bericht door Bean »

Ivo schreef:
Henkjan schreef:
Ivo schreef:
Idd, dat zal goed werken.
Ze zijn natuurlijk eigenlijk bedoeld om op de achterkant van de baffle te monteren.... O:)
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Ook dan is het krap. Ik zou dan het liefst de baffle even hoog maken als de dikke rand om de surround. Van achteren monteren doe je meestal met de baffle óp die rand, maar dat lijkt me ten koste gaan van het prachtige brede afstraalgedrag. Misschien is dat een slecht onderbouwd voorgevoel van me. Jeroen_d heeft een uitgebreide reeks tests gedaan met dikke baffles en afschuiningen, ik zal dat topic weer eens doorlezen. Misschien krijg ik daar een mooi idee van.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

b_force schreef:
Nou de eerdere Wavecors vond ik eigenlijk helemaal niet zo goed.
Wel redelijk, maar veel te duur. Daarnaast waren zeker de frames niet allemaal even degelijk (vaak heel slap zelfs).
Ze moeten alleen nodig een distributeur krijgen in USA, dan gaat eht allemaal een stuk sneller.
Die eerdere Wavecor's zijn ook uitstekend, alleen wat lastig te verkopen aan de diy consument die perse een gegoten korf wil. Ook als dat meestal compleet onzinnig is voor een 14 cm mid basje. Er is sinds een halfjaar een US distributeur:http://www.worldaudiodistribution.com/

Ik ben destijds gestopt met Wavecor omdat ik er niet de tijd en het geduld had om dat er ook nog bij te promoten (lees speakers/ kits te ontwerpen). Achteraf wel blij om. Neelie, Joaquín Almunia of niet, uiteindelijke was Strassacker er met de bal vandoor gegaan. Remo in CH zal goed balen.

Groet Roland
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ze zijn niet allemaal uitstekend.
Zeker de wat oudere zijn niet bepaald mooi vlak (duidt op (niet)lineaire vervorming) en vervorming loopt soms ook hoog op. Niet slecht, maar van dat bedrag heb je gewoon beter. De nieuwere modellen zijn echt veel beter wat dat betreft (zeker die allernieuwste serie)
Nieuwe frames vind ik echt ook veel beter. Die oude draaide je zo krom als je niet oppaste. (beetje zoals bij Tangband)
Daardoor zien ze er nu gewoon veel degelijker uit.

Prijs vind ik echter nog iets aan de forse kant.
90 euro voor een woofer is niet mis. Zeker als je bedenkt dat Peerless bv een stuk goedkoper is en redelijk gelijk presteert.

Laten we hopen dat ze het volhouden. Als ze zo doorgaan hebben ze echt wel een leuk alternatief te bieden!!
gniaw

Bericht door gniaw »

Visaton drivers zijn nog wel verkrijgbaar bij http://www.tegacomagenturen.nl/visaton
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

wel echt de laatste plek waar ik zou zoeken :lol: de webwinkel werkt niet bepaald mee. Visaton is goed verkrijgbaar, maar de prijzen van Europe Audio waren echt heel prettig, ca 25 % lager dan bij de overige shops.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zocht even naar een andere driver, maar stonden toevallig ook een aantal Wavecors in die wel echt wat "minder" zijn.
Ik heb het dan bv over de WF168WA serie
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

gniaw schreef:
Visaton drivers zijn nog wel verkrijgbaar bij http://www.tegacomagenturen.nl/visaton
de echte ("bricks&mortar") winkels speaker&co, speakerland, en (forum sponsor) RumoH leveren het ook gewoon hoor (waarbij de laatste zo op het 1e gezicht de populairste wel in z'n webshop heeft; de webshops van S&Co en Speaerland zijn wat minder goed gevuld)
richard

Bericht door richard »

wouter schreef:
... maar de prijzen van Europe Audio waren echt heel prettig, ca 25 % lager dan bij de overige shops.
Wel geprijsd exclusief BTW. Inclusief BTW waren ze nog steeds voordelig, maar niet zo spectaculair als de eerste indruk die de aanprijzing op de website geeft.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Volgens mij maakt Speaker en Co gebruik van het feit dat Europe-Audio geen Visaton meer verkoopt :lol:
Op hun website zijn de laatst toegevoegde producten allemaal van Visaton :P
Helmuth

Bericht door Helmuth »

wel echt de laatste plek waar ik zou zoeken :lol: de webwinkel werkt niet bepaald mee. Visaton is goed verkrijgbaar, maar de prijzen van Europe Audio waren echt heel prettig, ca 25 % lager dan bij de overige shops.
Exclusief BTW.

Ik heb er twee monacor woofers besteld. Eerst een enorm lange levertijd gehad. Toen ik ze had kwamen ze allebei defect uit de doos.

Toen ging BMM nog eens moeilijk doen daarna nog een 3 maand moeten wachten voor het opgelost was. Dus een project van een half jaar dankzij Europe audio.

Dat was waardeloos, die gesprekken die hij dan begon als je hem er over belde, allerlei zwam verhalen terwijl hij gewoon garantie hoorde te geven.

Hij heeft wel een overzichtlijke webshop pagina. Maar er zijn betere winkels heb ik gemerkt. En net zo goedkoop.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zo zie je maar dat iedereen een andere ervaring heeft. :wink:
Bij mij niks meer dan lof.
Helmuth

Bericht door Helmuth »

Zo zie je maar dat iedereen een andere ervaring heeft. :wink:
Bij mij niks meer dan lof.
Goed, mijn ervaring is dat EUROPEAUDIO erg traag leverd en een half jaar voor een garantie geval nodig heeft en niet goed mee werkt, en helemaal niet reageerd op email.

En nadat ik hem belde allerlei onzin moeten aanhoren :^o en het schoot maar niet op.

Dus EUROPEAUDIO mooie site enigzins misleidend met exclusief btw prijzen wie heeft daar wat aan, en reclamatie bij BMM is een hel.
Plaats reactie