forum op je mobiel

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

bezoek je wel eens t forum met je foon

nee, ik bel alleen met m'n foon
24
24%
nee, het zou wel kunnen maar veel te lastig, klein scherm, etc
12
12%
ja, maar lekker gaat dat ook weer niet, dus t meeste toch vanaf de PC
24
24%
ja, gaat prima met de browser van m'n foon, maar t meeste toch met de PC
37
37%
ik forum alleen maar met de foon
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 101

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

forum op je mobiel

Bericht door Henkjan »

even een inventarisatie: hoeveel leden kijken wel eens op t forum vanaf hun telefoon. en gaat dat goed, of valt dat tegen. naast stemmen graag commentaar, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door Henkjan »

ik zelf heb een Android foon (HTC Hero) en gebruik daar Opera mini als browser (de standaard Android browser is te veel alleen touch, bij Opera bestuurd de bal de muis, waardoor je op de kleine icoontjes kan klikken, iets wat met je vingers vaak mis gaat)

dat gaat vrij goed, al wordt de textuele kwaliteit van de berichten wat minder... ook is het bewerken vrij lastig en kan Opera Mini niet omgaan met t pop-up venstertje dat komt bij het uploaden van bijlages, waardoor dat niet lukt.
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Re: forum op je mobiel

Bericht door ralph »

Ik ben misschien wel de aanstichter van dit draadje nadat ik heb uitgevonden hoe makkelijk ik forums dmv tapatalk kan lezen en beantwoorden vanaf m'n htc hero. Ik gebruik zelf ook opera mini en dolphin maar het scrollenis altijd zo'n gedoe en ik kan m'n favoriete draadjes maar lastig categorieseriën.
De Timmerman
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
Locatie: Maassluis

Re: forum op je mobiel

Bericht door De Timmerman »

Ik volg het forum meestal via m'n iPhone. Werkt super!
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: forum op je mobiel

Bericht door sjons »

Internetten via mijn telefoon doe ik al een paar jaar vrij regelmatig, al is het lezen van ZBA meer voorbehouden aan mijn browser thuis (daar kan ik bijv. ook rustig een paar tabjes open laten staan als 'volgen' of 'later lezen'). Mobiel ZBA'en doe ik eigenlijks alleen met bijv. een luisterdag, en afgezien van het feit dat je dat op een 'minuscuul schermpje' moet doen, was het best werkbaar.

Ben inmiddels ook over naar een Android toestel (Desire, met Android 2.1), en voorzie daar geen problemen (ik kan itt de hero bijv. sterk inzoomen door twee vingers van elkaar af te bewegen, ja, netzoals een iphone), al laat ik het uploaden van plaatjes nog even in het midden.

Vorige toestellen was een Nokia 5800 met Opera Mobile, en een N73 met Opera Mini, en daarvoor een Nokia 62nogwat ook met Opera Mini. ZBA'en heb ik eigenlijks alleen met de 5800 gedaan, en dat ging prima gezien het platform...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door b_force »

Ik snap niet dat mensen het fijn vinden.
Het is duur, traag en nog klein ook.

Maar goed, das mijn mening :wink:
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: forum op je mobiel

Bericht door squall »

ach mijn tel internet abo is goedkoper dan mijn adsl abo ;).

Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door b_force »

squall schreef:
ach mijn tel internet abo is goedkoper dan mijn adsl abo ;).

Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
Ook net zo snel (20mbit) en "onbeperkt" downloaden (fair use policy) ? :wink:
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: forum op je mobiel

Bericht door squall »

onbeperkt wel, en voor fora surfen snel genoeg :wink:
Gebruikersavatar
Candisa
Berichten: 740
Lid geworden op: za 04 apr 2009, 8:36
Locatie: Ieper, België

Re: forum op je mobiel

Bericht door Candisa »

Mijn foon kan het waarschijnlijk wel, maar het ding is dik 5 jaar oud en werkt dus nog op een verouderde, zeer trage manier en heeft bovendien een schermpje dat niet bepaald van hoge resolutie is, dus ik doe dit nooit.
Ik hecht daar verder ook geen belang aan.

Isabelle
JoeDirt
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 16:43

Re: forum op je mobiel

Bericht door JoeDirt »

Ik gebruik de iPhone en dat gaat heel lekker. Nog wel op het thuis netwerk omdat mijn nieuwe abbo nog niet in is gegaan. Op mijn Nokia n80 werkt het ook maar wel minder fijn als op de iPhone. Maar goed de iPhone is ook wel van een ander caliber.

Greetz Chris
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: forum op je mobiel

Bericht door Forza »

Ik heb een Blackberry Touch2 met BB internet à 3,5 mb/s. Dat is meer dan snel genoeg en de browser kan perfect omgaan met niet alleen het ZBA forum, maar elk forum dat ik actief bezoek. Nog geen enkel probleem gehad ermee op dit of andere fora.

Gr, Stefan

PS: getypt met de BB :wink:
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: forum op je mobiel

Bericht door MrCaBLeGuY »

1 x gekeken op Iphone, maar dit phpBB theme is niet erg geschikt voor mobiele browsers daar alles 'lomp' groot is. Er zijn phpBB themes beschikbaar voor mobiele browsers.

Hier is iemand bezig met een mooi mobile theme:

http://phpbbmobile.co.cc/demo/?style=2

draadje op http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2091817
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: forum op je mobiel

Bericht door JvS »

b_force schreef:
Ik snap niet dat mensen het fijn vinden.
Het is duur, traag en nog klein ook.

Maar goed, das mijn mening :wink:
Iedereen vindt het ook prettiger om op een groot scherm te werken. Maar met een smartphone kan je er overal bij :).

Ik lees met opera mini en op een nokia E71 en dat gaat wel redelijk. Ik vind een dedicated mobiele site altijd wel relaxed :).
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: forum op je mobiel

Bericht door Vuurkat »

Ik bel/sms alleen met m'n mobiel, waar hij ook voor bedoeld is.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: forum op je mobiel

Bericht door BertDB »

Geef mij maar m'n pc.
En liefst geen kleine laptop, neenee, een grote zware lompe bak :lol:

Ik gebruik m'n foon enkel om te bellen en te sms'en dus, geen andere tralala :D
demichiel
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 14:09

Re: forum op je mobiel

Bericht door demichiel »

Ik doe het soms, misschien een idee om een mobiel thema in te stellen voor phpBB? (de forumsoftware) Je hebt er die automatisch mobiele browsers detecteren en dan het thema aanpassen.
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Re: forum op je mobiel

Bericht door ralph »

Ik zeg forum registreren bij tapatalk maar dat was volgens mij al wel duidelijk... :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door Henkjan »

het is geen kwestie van alleen forum registeren, maar er moet een plug-in worden geïnstalleerd. dat gaan we dus eerst eens goed uitzoeken, want het geeft wel een derde partij toegang tot inloggegevens
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Re: forum op je mobiel

Bericht door ralph »

Vanuit pragmatisch oogpunt, gezien het hobby-karakter van zelfbouw, zou je kunnen beredeneren dat het AVForum een grotere communitie heeft evenals oa xda-developer (voor de betere foon-nerds) dan het zelfbouwforum en dus het risico beperkt zal zijn maar desalnietemin inderdaad serieus bekeken moet worden, zeker omdat het bekend is dat een meerdereheid van de leden hun alias en wachtwoord hergebruiken over de fora heen.
Ralph
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: forum op je mobiel

Bericht door DragoSz »

Mijn telefoon is veel te simpel on te internetten :(
Maar het klopt wel dat mensen hun naam en/of wachtwoord voor meerdere dingen gebruiken. Met misschien kleine of geen aanpassingen.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: forum op je mobiel

Bericht door meiborg »

Ik bekijk het forum ook vaak vanaf mijn iphone, dat werkt zoals eerder gezegd vrij goed.

Posten echter is een ander verhaal, het werkt een stuk minder goed. De iphone heeft natuurlijk geen qwerty toetsenbord en het virtueel toetsenbord snoept een (te) groot deel van je scherm af. Je kunt ook niet meer in of uitzoomen om je bericht goed in beeld te krijgen. Hierdoor kan je al snel niet meer zien wat je getypt hebt en heb je dus geen overzicht op wat je aan het doen bent, met veel typo's, kromme zinnen enzovoorts tot gevolg. Daarnaast werkt de spellingscontrole zeer irritant, het vult woorden vaak anders aan dan de bedoeling was.

Kortom, het alleen lezen werkt prima maar reageren is soms echt een drama. Dit is echter meer een Iphone probleem dan dat het aan de site ligt natuurlijk. Desalniettemin jammer, vooral omdat ik vaak onderweg of op mijn werk even wil lezen of reageren en in mijn werk kan je niet snel even achter de computer gaan zitten over het algemeen.

Mvg Reinder
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: forum op je mobiel

Bericht door Ronkel »

Ik bekijk 't forum heel af en toe op m'n G900. Met 800x480, Windows Mobile 6.5 en een wifi-verbinding gaat dat prima :)
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door nxs77 »

Ik zit bijna altijd op het forum met mijn laptop maar ben ook wel een aantal keren online geweest op het forum met mijn iphone.
Dat is ook best te doen. Was toen voor mijn werk aan het carpoolen. Leuke tijdsbesteding voor onderweg.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door Wowly »

Ik check sinds ik mobiel internet heb met zeer grote regelmaat het forum met de samsung galaxy spica. Ik vind het forum niet echt vriendelijk voor de kleine schermpjes. Zo is bijvoorbeeld bladnummer 3 aantikken een crime.....
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”