forum op je mobiel

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

bezoek je wel eens t forum met je foon

nee, ik bel alleen met m'n foon
24
24%
nee, het zou wel kunnen maar veel te lastig, klein scherm, etc
12
12%
ja, maar lekker gaat dat ook weer niet, dus t meeste toch vanaf de PC
24
24%
ja, gaat prima met de browser van m'n foon, maar t meeste toch met de PC
37
37%
ik forum alleen maar met de foon
4
4%

Totaal aantal stemmen: 101

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

forum op je mobiel

Bericht door Henkjan »

even een inventarisatie: hoeveel leden kijken wel eens op t forum vanaf hun telefoon. en gaat dat goed, of valt dat tegen. naast stemmen graag commentaar, opmerkingen, etc.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: forum op je mobiel

Bericht door Henkjan »

ik zelf heb een Android foon (HTC Hero) en gebruik daar Opera mini als browser (de standaard Android browser is te veel alleen touch, bij Opera bestuurd de bal de muis, waardoor je op de kleine icoontjes kan klikken, iets wat met je vingers vaak mis gaat)

dat gaat vrij goed, al wordt de textuele kwaliteit van de berichten wat minder... ook is het bewerken vrij lastig en kan Opera Mini niet omgaan met t pop-up venstertje dat komt bij het uploaden van bijlages, waardoor dat niet lukt.
ralph

Bericht door ralph »

Ik ben misschien wel de aanstichter van dit draadje nadat ik heb uitgevonden hoe makkelijk ik forums dmv tapatalk kan lezen en beantwoorden vanaf m'n htc hero. Ik gebruik zelf ook opera mini en dolphin maar het scrollenis altijd zo'n gedoe en ik kan m'n favoriete draadjes maar lastig categorieseriën.
De Timmerman

Bericht door De Timmerman »

Ik volg het forum meestal via m'n iPhone. Werkt super!
sjons

Bericht door sjons »

Internetten via mijn telefoon doe ik al een paar jaar vrij regelmatig, al is het lezen van ZBA meer voorbehouden aan mijn browser thuis (daar kan ik bijv. ook rustig een paar tabjes open laten staan als 'volgen' of 'later lezen'). Mobiel ZBA'en doe ik eigenlijks alleen met bijv. een luisterdag, en afgezien van het feit dat je dat op een 'minuscuul schermpje' moet doen, was het best werkbaar.

Ben inmiddels ook over naar een Android toestel (Desire, met Android 2.1), en voorzie daar geen problemen (ik kan itt de hero bijv. sterk inzoomen door twee vingers van elkaar af te bewegen, ja, netzoals een iphone), al laat ik het uploaden van plaatjes nog even in het midden.

Vorige toestellen was een Nokia 5800 met Opera Mobile, en een N73 met Opera Mini, en daarvoor een Nokia 62nogwat ook met Opera Mini. ZBA'en heb ik eigenlijks alleen met de 5800 gedaan, en dat ging prima gezien het platform...
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik snap niet dat mensen het fijn vinden.
Het is duur, traag en nog klein ook.

Maar goed, das mijn mening :wink:
squall

Bericht door squall »

ach mijn tel internet abo is goedkoper dan mijn adsl abo ;).

Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

squall schreef:
ach mijn tel internet abo is goedkoper dan mijn adsl abo ;).

Verder gaat lezen prima op de telefoon echter op een bericht reageren gaat niet heel handig.
Ook net zo snel (20mbit) en "onbeperkt" downloaden (fair use policy) ? :wink:
squall

Bericht door squall »

onbeperkt wel, en voor fora surfen snel genoeg :wink:
Candisa

Bericht door Candisa »

Mijn foon kan het waarschijnlijk wel, maar het ding is dik 5 jaar oud en werkt dus nog op een verouderde, zeer trage manier en heeft bovendien een schermpje dat niet bepaald van hoge resolutie is, dus ik doe dit nooit.
Ik hecht daar verder ook geen belang aan.

Isabelle
JoeDirt

Bericht door JoeDirt »

Ik gebruik de iPhone en dat gaat heel lekker. Nog wel op het thuis netwerk omdat mijn nieuwe abbo nog niet in is gegaan. Op mijn Nokia n80 werkt het ook maar wel minder fijn als op de iPhone. Maar goed de iPhone is ook wel van een ander caliber.

Greetz Chris
Forza

Bericht door Forza »

Ik heb een Blackberry Touch2 met BB internet à 3,5 mb/s. Dat is meer dan snel genoeg en de browser kan perfect omgaan met niet alleen het ZBA forum, maar elk forum dat ik actief bezoek. Nog geen enkel probleem gehad ermee op dit of andere fora.

Gr, Stefan

PS: getypt met de BB :wink:
MrCaBLeGuY

Bericht door MrCaBLeGuY »

1 x gekeken op Iphone, maar dit phpBB theme is niet erg geschikt voor mobiele browsers daar alles 'lomp' groot is. Er zijn phpBB themes beschikbaar voor mobiele browsers.

Hier is iemand bezig met een mooi mobile theme:

http://phpbbmobile.co.cc/demo/?style=2

draadje op http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2091817
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

b_force schreef:
Ik snap niet dat mensen het fijn vinden.
Het is duur, traag en nog klein ook.

Maar goed, das mijn mening :wink:
Iedereen vindt het ook prettiger om op een groot scherm te werken. Maar met een smartphone kan je er overal bij :).

Ik lees met opera mini en op een nokia E71 en dat gaat wel redelijk. Ik vind een dedicated mobiele site altijd wel relaxed :).
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Ik bel/sms alleen met m'n mobiel, waar hij ook voor bedoeld is.
BertDB

Bericht door BertDB »

Geef mij maar m'n pc.
En liefst geen kleine laptop, neenee, een grote zware lompe bak :lol:

Ik gebruik m'n foon enkel om te bellen en te sms'en dus, geen andere tralala :D
demichiel

Bericht door demichiel »

Ik doe het soms, misschien een idee om een mobiel thema in te stellen voor phpBB? (de forumsoftware) Je hebt er die automatisch mobiele browsers detecteren en dan het thema aanpassen.
ralph

Bericht door ralph »

Ik zeg forum registreren bij tapatalk maar dat was volgens mij al wel duidelijk... :lol:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

het is geen kwestie van alleen forum registeren, maar er moet een plug-in worden geïnstalleerd. dat gaan we dus eerst eens goed uitzoeken, want het geeft wel een derde partij toegang tot inloggegevens
ralph

Bericht door ralph »

Vanuit pragmatisch oogpunt, gezien het hobby-karakter van zelfbouw, zou je kunnen beredeneren dat het AVForum een grotere communitie heeft evenals oa xda-developer (voor de betere foon-nerds) dan het zelfbouwforum en dus het risico beperkt zal zijn maar desalnietemin inderdaad serieus bekeken moet worden, zeker omdat het bekend is dat een meerdereheid van de leden hun alias en wachtwoord hergebruiken over de fora heen.
Ralph
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Mijn telefoon is veel te simpel on te internetten :(
Maar het klopt wel dat mensen hun naam en/of wachtwoord voor meerdere dingen gebruiken. Met misschien kleine of geen aanpassingen.
meiborg

Bericht door meiborg »

Ik bekijk het forum ook vaak vanaf mijn iphone, dat werkt zoals eerder gezegd vrij goed.

Posten echter is een ander verhaal, het werkt een stuk minder goed. De iphone heeft natuurlijk geen qwerty toetsenbord en het virtueel toetsenbord snoept een (te) groot deel van je scherm af. Je kunt ook niet meer in of uitzoomen om je bericht goed in beeld te krijgen. Hierdoor kan je al snel niet meer zien wat je getypt hebt en heb je dus geen overzicht op wat je aan het doen bent, met veel typo's, kromme zinnen enzovoorts tot gevolg. Daarnaast werkt de spellingscontrole zeer irritant, het vult woorden vaak anders aan dan de bedoeling was.

Kortom, het alleen lezen werkt prima maar reageren is soms echt een drama. Dit is echter meer een Iphone probleem dan dat het aan de site ligt natuurlijk. Desalniettemin jammer, vooral omdat ik vaak onderweg of op mijn werk even wil lezen of reageren en in mijn werk kan je niet snel even achter de computer gaan zitten over het algemeen.

Mvg Reinder
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Ik bekijk 't forum heel af en toe op m'n G900. Met 800x480, Windows Mobile 6.5 en een wifi-verbinding gaat dat prima :)
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Ik zit bijna altijd op het forum met mijn laptop maar ben ook wel een aantal keren online geweest op het forum met mijn iphone.
Dat is ook best te doen. Was toen voor mijn werk aan het carpoolen. Leuke tijdsbesteding voor onderweg.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik check sinds ik mobiel internet heb met zeer grote regelmaat het forum met de samsung galaxy spica. Ik vind het forum niet echt vriendelijk voor de kleine schermpjes. Zo is bijvoorbeeld bladnummer 3 aantikken een crime.....
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”