Last.fm op de Squeezebox
Moderator: Beheerdersteam
Last.fm op de Squeezebox
Volgens deze informatie moet Last.fm op de Squeezebox beschikbaar zijn: http://www.logitech.com/nl-nl/70/6432?WT.ac=psE|5570
Hoewel ik een betaald account heb voor Last.fm is deze service nergens te vinden en te installeren op de Squeezebox.
Is er iemand die het wel werkend heeft gekregen?
De Last.fm Scrobbler is er wel en die is wel werkend te krijgen maar daarmee kan ik nog geen muziek van Last.fm via de Squeezebox afspelen. Of zoeken naar een genre/artiest
Hoewel ik een betaald account heb voor Last.fm is deze service nergens te vinden en te installeren op de Squeezebox.
Is er iemand die het wel werkend heeft gekregen?
De Last.fm Scrobbler is er wel en die is wel werkend te krijgen maar daarmee kan ik nog geen muziek van Last.fm via de Squeezebox afspelen. Of zoeken naar een genre/artiest
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: Last.fm op de Squeezebox
dit is niet een functie maar moet je installeren als een toepassing.
En dan kun je bij mysqueezebox.com (moet je wel een account op hebben of maken) dacht ik sowieso de koppeling al zo instellen dat je niet hoeft in te loggen (je squeezebox logt dan in bij mysqueezebox en de rest gaan vanzelf).
Heb zelf nooit echt kunnen testen maar wel meerdere keren voorbij zien komen
En dan kun je bij mysqueezebox.com (moet je wel een account op hebben of maken) dacht ik sowieso de koppeling al zo instellen dat je niet hoeft in te loggen (je squeezebox logt dan in bij mysqueezebox en de rest gaan vanzelf).
Heb zelf nooit echt kunnen testen maar wel meerdere keren voorbij zien komen
Re: Last.fm op de Squeezebox
zoals hierboven beschreven 
account aanmaken op mysqueezebox.com en die last.fm toevoegen aan je menu's.
Ik ondervind de laatste tijd een probleem met m'n squeezebox.
Als ik inlog op m'n NAS, kan ik daarvan muziek afspelen, maar mysqueezebox.com is niet bereikbaar (could not resolve IP adress), nochtans zijn is m'n DNS server goed ingevuld. Resultaat: geen internet radio, wel muziekmap
Als ik dan wil inloggen op mysqueezebox.com, gaat dat zonder probleem.
Zo heb ik wel internetradio, maar als ik nu wil inloggen op m'n nas, lukt dat niet meer.
resultaat: Wel internetradio, geen muziekmap
iemand die hier raad mee weet ?
account aanmaken op mysqueezebox.com en die last.fm toevoegen aan je menu's.
Ik ondervind de laatste tijd een probleem met m'n squeezebox.
Als ik inlog op m'n NAS, kan ik daarvan muziek afspelen, maar mysqueezebox.com is niet bereikbaar (could not resolve IP adress), nochtans zijn is m'n DNS server goed ingevuld. Resultaat: geen internet radio, wel muziekmap
Als ik dan wil inloggen op mysqueezebox.com, gaat dat zonder probleem.
Zo heb ik wel internetradio, maar als ik nu wil inloggen op m'n nas, lukt dat niet meer.
resultaat: Wel internetradio, geen muziekmap
iemand die hier raad mee weet ?
Re: Last.fm op de Squeezebox
Ip adres van je router (DNS server) goed ingesteld? Mwah, anders zou je ook het internet niet op kunnen. Benader je de squeezeserver wel op het juiste poort adres (9000) en staat die poort nog wel open? Kan ook nog een firewall probleem zijn.
@the cosmic gate
Ja, is allemaal bekend. Punt is dat Last.fm niet (meer) beschikbaar is om als app te installeren. Ben wel benieuwd hoe xbake dat dan voor elkaar heeft gekregen want bij http://www.mysqueezebox.com/ staat het niet iig voor de Touch.
@the cosmic gate
Ja, is allemaal bekend. Punt is dat Last.fm niet (meer) beschikbaar is om als app te installeren. Ben wel benieuwd hoe xbake dat dan voor elkaar heeft gekregen want bij http://www.mysqueezebox.com/ staat het niet iig voor de Touch.
Re: Last.fm op de Squeezebox
Ik heb de touch niet
Ik heb de "oude" Classic V3 met VFD display.
Ik gebruik trouwens Live365 voor livestreams
Ik heb de "oude" Classic V3 met VFD display.
Ik gebruik trouwens Live365 voor livestreams
Re: Last.fm op de Squeezebox
Maar die werkt sowieso niet begrijp ik.......xbake schreef:Ik heb de touch niet![]()
Ik heb de "oude" V3 met VFD display.
Dan heb je dat waarschijnlijk vorig jaar geïnstalleerd want nu is het er niet meer. Schijnt met gezeur met de Buma/Stemra te maken te hebben.
Re: Last.fm op de Squeezebox
een wonder geschiedde !
Na meer dan 6 maand sukkelen heb ik alles eindelijk terug in orde.
Wat was er nu verkeerd.
Ik draai squeezebox server op m'n NAS. Het onderliggend programma daarvoor is SSODS.
Normaal wordt dat geinstalleerd door een QPKG, maar doordat dat niet meer ging na een firmware update, heb ik het handmatig in de linux van m'n NAS moeten installeren. Hierdoor liep er iets fout in de DNS waardoor ik altijd 'could not resolve ip adress' kreeg. Ik moest kiezen tussen internet radio en m'n eigen muziek dus, beide ding nooit..
Maar nu, na een week prutsen, krijg ik eindelijk weer een up-to-date versie van de SSODS QPKG geinstalleerd, squeezebox server 7.5.0 erop en raad eens.. jaja, alles terug in orde. Muziekmap van NAS én internetradio werken.
Hier zit een gelukkig man
Redelijk offtopic maar ik wou het toch even meedelen
Na meer dan 6 maand sukkelen heb ik alles eindelijk terug in orde.
Wat was er nu verkeerd.
Ik draai squeezebox server op m'n NAS. Het onderliggend programma daarvoor is SSODS.
Normaal wordt dat geinstalleerd door een QPKG, maar doordat dat niet meer ging na een firmware update, heb ik het handmatig in de linux van m'n NAS moeten installeren. Hierdoor liep er iets fout in de DNS waardoor ik altijd 'could not resolve ip adress' kreeg. Ik moest kiezen tussen internet radio en m'n eigen muziek dus, beide ding nooit..
Maar nu, na een week prutsen, krijg ik eindelijk weer een up-to-date versie van de SSODS QPKG geinstalleerd, squeezebox server 7.5.0 erop en raad eens.. jaja, alles terug in orde. Muziekmap van NAS én internetradio werken.
Hier zit een gelukkig man
Redelijk offtopic maar ik wou het toch even meedelen
Re: Last.fm op de Squeezebox
Is je NAS ook je DNS server dan? Normaliter zorgt je DNS server voor de juiste resolving.
Overigens 2 DNS servers in 1 netwerk kan ook voor dit soort gezanik zorgen. Fijn dat het opgelost is
Overigens 2 DNS servers in 1 netwerk kan ook voor dit soort gezanik zorgen. Fijn dat het opgelost is
Re: Last.fm op de Squeezebox
neen, het probleem was dat ik in de netwerkconfiguratie van m'n NAS de DNS server van m'n provider niet had meegegeven 
eindelijk weer genieten nu !
Geen updates meer voor mij

aah, alles werkt nu mooi.
Ik kan zelfs naar m'n werk muziek van m'n NAS streamen via squeezebox server! heerlijk
Technologie is mooi, zolang het werkt
eindelijk weer genieten nu !
Geen updates meer voor mij
aah, alles werkt nu mooi.
Ik kan zelfs naar m'n werk muziek van m'n NAS streamen via squeezebox server! heerlijk
Technologie is mooi, zolang het werkt
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: Last.fm op de Squeezebox
hmm zie idd ook dat lastFM niet meer via mysqueezebox.com te installeren is.
Al gekeken op het slimdevices forum ?Zal het nu zo 1,2,3 ook ff niet meer weten.
Al gekeken op het slimdevices forum ?Zal het nu zo 1,2,3 ook ff niet meer weten.
Re: Last.fm op de Squeezebox
Ik heb net de nieuwe versie van SqueezeServer gedownload en constateer daar in het menu Muzieksysteem een voor mij nieuwe menu optie.
Versie 7.5.1 is ook op de Touch te upgraden, lokaal dus op het machientje.
Versie 7.5.1 is ook op de Touch te upgraden, lokaal dus op het machientje.
Re: Last.fm op de Squeezebox
Ha Hans, dat is de scrobbler. Die werkt nu ook. Maar daarmee kun je geen Last.fm-radio afspelen. Daar heb je de Last.fm applicatie op de SB Touch voor nodig
Re: Last.fm op de Squeezebox
Weer een stukje verder: Last.fm is dus ook niet beschikbaar op de IPod! Alleen in de USA, GB en Duitsland. Zelfde verhaal dus
Op het forum van Last.fm is een discussie te vinden dat de muziekuitgevers dit blokkeren voor mobiele players. Kortom Last.fm moet dokken en dat willen ze niet, logisch.
Eigenlijk moeten de muziekuitgevers dokken want Last.fm is wel veel reclame voor wat ze uitbrengen.
Maar hoe bizar, het is geblokkeerd voor mobiele players zoals als de SB en de iPod maar op mijn mobiele laptop werkt het gewoon via WiFi
Eigenlijk moeten de muziekuitgevers dokken want Last.fm is wel veel reclame voor wat ze uitbrengen.
Maar hoe bizar, het is geblokkeerd voor mobiele players zoals als de SB en de iPod maar op mijn mobiele laptop werkt het gewoon via WiFi
