Last.fm op de Squeezebox

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Last.fm op de Squeezebox

Bericht door Pjotr »

Volgens deze informatie moet Last.fm op de Squeezebox beschikbaar zijn: http://www.logitech.com/nl-nl/70/6432?WT.ac=psE|5570

Hoewel ik een betaald account heb voor Last.fm is deze service nergens te vinden en te installeren op de Squeezebox.

Is er iemand die het wel werkend heeft gekregen?

De Last.fm Scrobbler is er wel en die is wel werkend te krijgen maar daarmee kan ik nog geen muziek van Last.fm via de Squeezebox afspelen. Of zoeken naar een genre/artiest
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door the cosmic gate »

dit is niet een functie maar moet je installeren als een toepassing.
En dan kun je bij mysqueezebox.com (moet je wel een account op hebben of maken) dacht ik sowieso de koppeling al zo instellen dat je niet hoeft in te loggen (je squeezebox logt dan in bij mysqueezebox en de rest gaan vanzelf).
Heb zelf nooit echt kunnen testen maar wel meerdere keren voorbij zien komen
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door BertDB »

zoals hierboven beschreven :wink:
account aanmaken op mysqueezebox.com en die last.fm toevoegen aan je menu's.

Ik ondervind de laatste tijd een probleem met m'n squeezebox.
Als ik inlog op m'n NAS, kan ik daarvan muziek afspelen, maar mysqueezebox.com is niet bereikbaar (could not resolve IP adress), nochtans zijn is m'n DNS server goed ingevuld. Resultaat: geen internet radio, wel muziekmap
Als ik dan wil inloggen op mysqueezebox.com, gaat dat zonder probleem.
Zo heb ik wel internetradio, maar als ik nu wil inloggen op m'n nas, lukt dat niet meer.
resultaat: Wel internetradio, geen muziekmap

iemand die hier raad mee weet ? :roll:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door Pjotr »

Ip adres van je router (DNS server) goed ingesteld? Mwah, anders zou je ook het internet niet op kunnen. Benader je de squeezeserver wel op het juiste poort adres (9000) en staat die poort nog wel open? Kan ook nog een firewall probleem zijn.

@the cosmic gate

Ja, is allemaal bekend. Punt is dat Last.fm niet (meer) beschikbaar is om als app te installeren. Ben wel benieuwd hoe xbake dat dan voor elkaar heeft gekregen want bij http://www.mysqueezebox.com/ staat het niet iig voor de Touch.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door BertDB »

Ik heb de touch niet :lol:
Ik heb de "oude" Classic V3 met VFD display.

Ik gebruik trouwens Live365 voor livestreams :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door Pjotr »

xbake schreef:
Ik heb de touch niet :lol:
Ik heb de "oude" V3 met VFD display.
Maar die werkt sowieso niet begrijp ik....... :lol:

Dan heb je dat waarschijnlijk vorig jaar geïnstalleerd want nu is het er niet meer. Schijnt met gezeur met de Buma/Stemra te maken te hebben.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door BertDB »

een wonder geschiedde !

Na meer dan 6 maand sukkelen heb ik alles eindelijk terug in orde.
Wat was er nu verkeerd.
Ik draai squeezebox server op m'n NAS. Het onderliggend programma daarvoor is SSODS.
Normaal wordt dat geinstalleerd door een QPKG, maar doordat dat niet meer ging na een firmware update, heb ik het handmatig in de linux van m'n NAS moeten installeren. Hierdoor liep er iets fout in de DNS waardoor ik altijd 'could not resolve ip adress' kreeg. Ik moest kiezen tussen internet radio en m'n eigen muziek dus, beide ding nooit..

Maar nu, na een week prutsen, krijg ik eindelijk weer een up-to-date versie van de SSODS QPKG geinstalleerd, squeezebox server 7.5.0 erop en raad eens.. jaja, alles terug in orde. Muziekmap van NAS én internetradio werken.

Hier zit een gelukkig man :lol:

Redelijk offtopic maar ik wou het toch even meedelen :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door Pjotr »

Is je NAS ook je DNS server dan? Normaliter zorgt je DNS server voor de juiste resolving.

Overigens 2 DNS servers in 1 netwerk kan ook voor dit soort gezanik zorgen. Fijn dat het opgelost is :)
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door BertDB »

neen, het probleem was dat ik in de netwerkconfiguratie van m'n NAS de DNS server van m'n provider niet had meegegeven :wink:

eindelijk weer genieten nu !
Geen updates meer voor mij =; :lol:

aah, alles werkt nu mooi.
Ik kan zelfs naar m'n werk muziek van m'n NAS streamen via squeezebox server! heerlijk :twisted:
Technologie is mooi, zolang het werkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
the cosmic gate
Berichten: 284
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door the cosmic gate »

hmm zie idd ook dat lastFM niet meer via mysqueezebox.com te installeren is.
Al gekeken op het slimdevices forum ?Zal het nu zo 1,2,3 ook ff niet meer weten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door hannesie »

Ik heb net de nieuwe versie van SqueezeServer gedownload en constateer daar in het menu Muzieksysteem een voor mij nieuwe menu optie.
Versie 7.5.1 is ook op de Touch te upgraden, lokaal dus op het machientje.
Bijlagen
lastfm.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door Pjotr »

Ha Hans, dat is de scrobbler. Die werkt nu ook. Maar daarmee kun je geen Last.fm-radio afspelen. Daar heb je de Last.fm applicatie op de SB Touch voor nodig
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Last.fm op de Squeezebox

Bericht door Pjotr »

Weer een stukje verder: Last.fm is dus ook niet beschikbaar op de IPod! Alleen in de USA, GB en Duitsland. Zelfde verhaal dus :boos: Op het forum van Last.fm is een discussie te vinden dat de muziekuitgevers dit blokkeren voor mobiele players. Kortom Last.fm moet dokken en dat willen ze niet, logisch.

Eigenlijk moeten de muziekuitgevers dokken want Last.fm is wel veel reclame voor wat ze uitbrengen.

Maar hoe bizar, het is geblokkeerd voor mobiele players zoals als de SB en de iPod maar op mijn mobiele laptop werkt het gewoon via WiFi :-"
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”