Vandaag even geen DD8-MkII

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MrCaBLeGuY

Vandaag even geen DD8-MkII

Bericht door MrCaBLeGuY »

Vandaag even niet verder aan de DD8-MkII maar lekker in de auto bezig. Paar setje nieuwe tweeters (Pioneer TS-T3PRS)
ts-t3prs.jpg
Polyester Soft Dome
Sealed back, anti-resonant chamber
1.1 ounce Neodymium Magnet
92 dB Efficiency (1W/1m)
200/60 Power Handling (Peak/RMS)
1.5kHz-30kHz Frequency Response
Recommended crossover frequency: 3kHz
Naast de nieuwe tweeters even een andere setup, nu speet de compo set voor op een filter. Filter gaat de prullenbak in en mid-woofer & tweeter apart aansturen (met Pioneer DEH-P88RS headunit). Die kan in network mode, het front kanaal wordt dan High en het Rear kanaal wordt Mid-Woofer en het sub kanaal blijft sub.

Vervolgens kan ik met de DSP uit de pioneer de crossover freqs instellen en belangrijker de timings eindelijk goed zetten. Tweeter is altijd veel te snel (zitten aan A stijlen en mid-woofer in deur loopt altijd achter). Ben benieuwd hoe het gaat klinken met een goede timing!
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Vandaag even geen DD8-MkII

Bericht door Bertje »

Lekker bezig,heb je al resultaat? Nog geen versterkertje er tussen?
Rob.
MrCaBLeGuY

Re: Vandaag even geen DD8-MkII

Bericht door MrCaBLeGuY »

Hi rob, ja een stuk beter dit. De Mid-woofers draaien nu rechtstreeks op een Ground Zero GZNA4350x en de tweeters op een kleine 2 channel MTX die mooi onder de passagiersstoel past. Uit de front unit gaat nu:

High > Naar MTX
Mid > Naar GroundZero
Sub > Naar GroundZero

Zit een microfoontje bij de Pioneer waarmee je een Auto EQ/TA meting kan doen, meting opnieuw gedaan daarna gefine-tuned en een veel mooiere "stage". Stereo beeld is aanzienlijk beter met een goede timing van de tweeters. Het fijne van de time alignment is dat de sub (Infinity Kappa Perfect 12.1) zeer mooi meespeeld zonder dat je hoort dat hij achter in ligt. Het is in het gehoor totaal onduidelijk dat de bas aanvulling van achter komt en dat luistert zeer aangenaam.

Wel in mijn auto 2 totale fuck-ups gevonden (Nissan Almera 2002).
NISSAN-Almera-1-8-acenta--2002-2005-.jpg
Fuckup 1: Achter de linkse A stijl in het interieur (compleet gesloten plastic A stijl) zat een fabriekstweeter! Bij de reset van de Pioneer stond de internal amp weer aan had alle kanalen los en hoor gewoon ergens hoge tonen vandaan komen. Stijl eraf, zit er een tweeter! Rechts stijl eraf, zat niks. Foutje bedankt.

Fuckup 2: Antenne uit radio, power weg. Ik me ISO connector nakijken en daar loopt gewoon netjes een massa, ik die kabel volgen, wat los gemaakt, de ISO connector loopt naar een interne connector en daar zit gewoon geen massa kabel aan. Kortom head unit pakt massa van de antenne of het frame.

Vreemde foutjes....
Plaats reactie