Actesi Lite met andere software dan Clio??

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door holco »

Beste mede Audioten,

Als eerste de beste wensen voor 2010 toegewenst.

Ik heb ooit bij Speaker & Co Rotterdam het Clio Lite meetsysteem gekocht incl. een Actesi Lite kastje en een MBNM 550 EL microfoon.

Omdat het nog de ISA card versie betreft zit ik er aan te denken om een nieuw (ander) software pakket te nemen maar vraag me dus af of ik dan gewoon de Actesi Lite
nog kan gebruiken via een standaard geluidskaart?

Ik ben ook nog bezig geweest met Audiomatica om de HR-2000 ISA card te upgraden naar een PCI card maar vond dat te kostbaar.

En misschien kunnen jullie mij ook een advies geven welke software makkelijk in gebruik is en goed te combineren is met de Hypex AS2.100 plate amps? deze werkt voor zover ik begrijp met .DSP bestanden.

Bvd,

Mario

Foto van de Actesi Lite,

Afbeelding
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door asterduc »

het voordeel van een dedicated kant-en-klaar systeem zoals bvb de Clio en ATB 701 is dat je de stekker insteekt en na enkele minuten aan het meten bent.
Die metingen zijn onder normale omstandigheden volledig representatief ten opzichte van metingen die je eerder met dat systeem hebt gedaan.

Als je overstapt naar een PC kaart systeem ben je soms een tijdje aan het configureren alvorens je echt aan het meten kunt gaan. Die metingen zijn dan, bij mij althans, verschillend van metingen die eerder zijn gedaan.

Wat je kastje betreft denk ik dat je dit perfect kunt blijven gebruiken met software zoals Arta / Limp. Je kunt dat snel uittesten, Arta is nml gratis te downloaden.

Wat het Clio verhaal betreft zit ik in hetzelfde bootje. Ook mijn kaart is nog een ISA. Clio biedt wel een upgrade aan, maar ook die is fors aan de prijs.
Een upgrade wil zeggen een nieuwe meetkaart. Die laten zij op maat maken en zal niet goedkoop zijn. De software is reeds ontwikkeld en kost hun niets.
Omwille van die kaart vermoed ik dat de upgrade nooit echt goedkoop gaat worden, tenzij er een nieuw board uit komt en ze met een deel stock zitten van de huidige kaart.

Ed.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door Pjotr »

Hallo Ed,

Als jij zo'n zelfde kast je hebt weet je waarschijnlijk ook wel wat er in zit? Volgens mij is het niet veel meer dan een break-out box met evt. een mic versterker er in. In dat geval zou je het meetkastje ook kunnen gebruiken met een gewone geluidskaart icm Arta, Audiotester of HOLMImpulse.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door holco »

Mooiste is natuurlijk de ISA voor een PCI card vervangen, ik heb Rolph Smulders een mailtje gestuurd wie weet :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door asterduc »

Pjotr schreef:
Hallo Ed,
Als jij zo'n zelfde kast je hebt weet je waarschijnlijk ook wel wat er in zit?
Peter, dat kastje heb ik niet.
Mijn EISA HR-2000 kaart (de Clio kaart is eigenlijk een 16 bit EISA kaart die echter past in een 8 bit ISA slot).
Ze zit bij mij in een 15 jaar oud Toshiba docking station. In dat docking station heb ik een Velleman versterkertje ingebouwd die de speaker aanstuurt.
De Mic ingang gaat direct op de Clio EISA kaart.
Via een schakelaartje kan ik dan overschakelen tussen een impedantie, calibratrie of akoestische meting.
Een potmetertje met 10 toeren regelt zeer precies het volume van de Velleman versterker.

De metingen zijn geweldig juist en repeteerbaar. Visualisatie is echter niet wat modernere paketten bieden.
Bijlagen
050.JPG
045.JPG
046.JPG
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door asterduc »

holco schreef:
Mooiste is natuurlijk de ISA voor een PCI card vervangen, ik heb Rolph Smulders een mailtje gestuurd wie weet :wink:
holco,

1. De verdeling van Clio is niet meer in handen van Audio Components (Rolph Smulders).
Het is een tijd verdeeld door Clofis dacht ik. Omdat er niet met die italianen te werken valt hebben ook zij het dealerschap opgegeven.
België en Nederland loopt nu direct via Audiomatica in Italy.

Ik heb voor 2 jaar een paar keer verzocht om informatie in te winnen en een deal te sluiten, maar ze zijn zo kort en stug dat er voor de hobbyist weinig te rapen valt.
Misschien dat er op dit moment, door de economische crisis, meer kans van slagen is. Op hun webpage schrijven ze dat ze nu ook consultant zijn geworden. Ze gaan dus hun eigen klanten concurreren. Dat doe je volgens mij alleen als het financieel krap aan het worden is.

2. Het meest interessante systeem lijkt me de FW-01. http://www.audiomatica.com/cliofw.htm
Dat is een volledig dedicated systeempje dat direct aan een PC of Laptop kan worden aangesloten (Firewire).

Mocht je sterke interesse hebben in de PCI versie, die vind je in de US al eens voor minder dan 1000 USD.

Als ik zelf een deal kan maken om de HR-2000 door een FW-01 te vervangen, dan heb ik daar zeker interesse in.
Ik zal ze nogmaals de vraag stellen en kijken wat ze voorstellen.

Ed.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door hannesie »

Andere mogelijke oplossing, ik heb hier een nog wat oudere AMD K6-300 met ISA sloten staan.
Ik maakte hem even open om te kijken wat er in zat, toen ik van je probleem hoorde, dus heb je de ISA kaart nog. de hebben we een alternatieve oplossing als de software er ook nog is.

Ik stond op het punt hem bij het vuil te zetten, daar wacht ik nu even mee.
Hans
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door holco »

hannesie schreef:
Andere mogelijke oplossing, ik heb hier een nog wat oudere AMD K6-300 met ISA sloten staan.
Ik maakte hem even open om te kijken wat er in zat, toen ik van je probleem hoorde, dus heb je de ISA kaart nog. de hebben we een alternatieve oplossing als de software er ook nog is.

Ik stond op het punt hem bij het vuil te zetten, daar wacht ik nu even mee.
Hans
Hoi Hans,

Als je mij bedoeld?

Ik heb de Clio ISA card al werkend in een oude pentium 300 PC zitten, dus wat mij betreft bedankt voor het mee denken maar hou hem voor mij niet vast.

Groetjes,

Mario
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door hannesie »

OK, Mario hij gaat bij het vuil.

Heb gisteren avond nog even wat kerkorgel muziek gedraaid, en dacht, ik zou nu wel willen meten hoe laag het nu gaat.

Als een oplossing hebt om te meten, ook voor de Hypexen, wil ik dat graag weten.
Het is voor mij ook een toekomstig probleem.
Hans
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door holco »

hannesie schreef:
OK, Mario hij gaat bij het vuil.

Heb gisteren avond nog even wat kerkorgel muziek gedraaid, en dacht, ik zou nu wel willen meten hoe laag het nu gaat.

Als een oplossing hebt om te meten, ook voor de Hypexen, wil ik dat graag weten.
Het is voor mij ook een toekomstig probleem.
Hans
Die oplossing heb ik nu al maar werkt gewoon niet echt lekker in zo'n oud PC-tje.

Maar als je voor de Nescio gaat hoef je natuurlijk niet meer te meten :wink:

Gr,

Mario
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door hannesie »

Ik mag (moet) voor mijn zus een stel Boxjes bouwen maar dan met wat kleinere afmetingen als de Nescio's.

Het zal waarschijnlijk een 2 wegsysteempje worden met een seas tweeter (met de DXT lens) en een maximale 17 cm bas mid unit misschien wel de Davis 17 klv6a die ik ook in mijn systeem heb.
Beiden hebben een karakter om zeer breed af te spelen, en als ik dat dan kan afregelen met een Hypex AS..... ben ik wat betreft de filtering sneller klaar hoop ik, en ook beter.

Ik vertrouw niet meer zo op mijn oren als vroeger, heb af en toe wat last van Tinitus( is ruis in de oren)

Dan is meten beter.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door holco »

Ok, duidelijk Hans.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door asterduc »

Audiomatika heeft een voorstel gedaan voor een upgrade.

De FW-01 met Clio 10 software kost 1800 Euro.
Bij teruggave van de ISA kaart bieden ze het pakket aan voor 1350 Euro (een generous offer noemen ze het zelf).

Nu, het is en blijft een prachtig systeem, maar 1350 Euro is toch ook een berg centen.

De manier waarop ze het aanbieden is al wel 10 keer vriendelijker dan 2 jaar geleden.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door holco »

Inderdaad nog een berg geld, ik ga er iig niet voor.

Dan maar wat omslachtiger :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door Pjotr »

En kun je er dan ook 5x zoveel mee dan een setje, al dan niet zelf samengesteld, van zeg 300 eu?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door asterduc »

Pjotr schreef:
En kun je er dan ook 5x zoveel mee dan een setje, al dan niet zelf samengesteld, van zeg 300 eu?
Peter,
het is gewoon een ander level, repetitiever, eenvoudiger, foutloos, ...
dat je veel meer betaald voor een beetje meer is niet alleen bij meetsystemen van toepassing.

In ieder geval is dit een top systeem, beter zul je moeilijk vinden. Laat ik het anders zeggen, met Clio FW-01 ben je op vlak van meten gewapend voor de komende 10 jaar.
Mijn Clio 3 loopt nu ook al 15 jaar mee en doet het nog prima, is met Windows 95 op een oud laptopje echter niet meer van deze tijd.

Maar toegegeven, 80 Euro Arta licentie, 30 euro soundkaart en nog eens 25 euro voor een electet microfoontje en je bent ook vertrokken.
Alleen ben ik steeds minstens een uur kwijt als ik probeer om dezelfde curve te krijgen als de dag ervoor. Soms ben ik ook op zoek naar een storing in de speaker terwijl het eigenlijk een meetfout is als gevolg van een onjuiste instelling. Dergelijke dingen zijn mij met Clio nog nooit overkomen. Het is altijd juist.
Als hobbyist kun je die dingen wel relativeren, maar toch ... als het anders kan ... echter tegen een forse meerprijs!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door Pjotr »

Hier de wepsait: http://www.audiomatica.com/clio10/home1.htm

Wat betreft hardware heb je gelijk Ed. Maar qua functionaliteit kan het niet heel veel meer dan Arta. Ben je een pro en kun je het afschrijven zou ik ook niet lang dubben.

Maar heb je dat voor zelfbouw nodig? Hé, we zijn toch zelfbouwers? Daar hoort wat meer moeite doen bij ;) En kun je zelfs al een heel eind met HOLMimpulse komen.
audionics
Ook commercieel actief
Berichten: 5
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 18:54

Re: Actesi Lite met andere software dan Clio??

Bericht door audionics »

De laatste post van deze thread is alweer meer dan een jaar geleden, maar ik probeer het toch nog maar eens.

Ik lees dat jullie een Clio meetsysteem hebben.

Nu wil ik de woofer van mijn speakers vervangen en ik zou graag een 4-tal woofers doormeten alvorens ze te plaatsen.

Kan één van jullie mij hiermee helpen?
Eventueel tegen vergoeding?

Groeten,
John
Plaats reactie