Keuze versterker

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Keuze versterker

Bericht door Luxjan »

Ben momenteel aan het uitkijken voor een andere (nieuwe of 2de hands) 2 kanaals versterker.
Budget max 1500 Euro, liefst een vermogen van 2 x 130 tot 150.

Zelf had ik al zitten denken aan:
Roksan Kandy, Cambridge audio 840, Vincent sv 233, Atoll IN200.

De Atoll en Roksan heb ik gehoord, maar vond ze net iets te weinig body hebben.
De CA en Vincent nog niet. Die laatste vind ik optisch wel leuk...
De Luxman M02 en C03 heb ik aan mijn Temperance hangen, maar klinken al snel vermoeiend op mijn Cadence Anina's.

Misschien hebben jullie een idee dat me verder helpen kan?
Laatst gewijzigd door Luxjan op wo 16 dec 2009, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: Keuze versterker

Bericht door squall »

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=10104

binnenkort komt ook mijn Sphinx P4 voorversterker vrij.
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Keuze versterker

Bericht door Luxjan »

Squall,
Dank je voor het aanbod, ik zou liever voor een geintegreerde versterker gaan, dan komt er plaats vrij in mijn rack voor een platen speler, of ik moest 2 mono blokken net achter mijn speakers kunnen zzetten, maar dan kom ik niet toe met mijn budget...
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Keuze versterker

Bericht door autotuning_sem »

Ik geloof dat de kenwood L-1000 serie ook wel goed klinkt (alle techniek is van Accuphase). Er staat momenteel een setje (voor-eind) voor 850 euro op Marktplaats.nl
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Keuze versterker

Bericht door sietse »

Quote Luxjan,
De Luxman M02 en C03 heb ik aan mijn Temperance hangen, maar klinken al snel vermoeiend op mijn Cadence Anina's.

Probeer es uit te leggen wat er vermoeiend is? Mid/hoog van de Temperance iets aanpassen?
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Keuze versterker

Bericht door Luxjan »

Sietse,
Het is niet de Temperance waar het probleem is in combinatie met de Luxman, maar de Cadence.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Keuze versterker

Bericht door sietse »

Stomme vraag natuurlijk, maar ja, 'k wor een ouwe dinges, maar is de Cadence een box? :oops:
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Keuze versterker

Bericht door Luxjan »

He Sietse,
Is zeker geen domme vraag. Is idd een speaker, made in India.
Jawel India. En die jongens kunnen er wat van.
Het is een hybride ls.
Linkjs:

http://www.tnt-audio.com/casse/cadence_anina_e.html
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Keuze versterker

Bericht door Luxjan »

Zoektocht ten einde.
Het is een DK Reference VSII geworden.
35 kg is niet goed voor je rug...
Stabiel tot 1.5 Ohm. Ben benieuwd wat de TL's daarvan gaan zeggen ;-)
Plaats reactie