Nieuw Project, maar wat?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

Ik ben wel weer eens toe aan een setje nieuwe luidsprekers. Ik weet nog niet wat, maar belangrijk is dat laag en hoog zeer mooi zijn, en ook het midden moet goed klinken.
Hoog is voor mij belangrijker dan laag.

Het leek me leuk om dit keer zelf luidspekers te maken ipv een bestaande high-end set van bijv. B&W of Tannoy te kopen.
Ik ben wel beginnende bouwer, en heb alleen pas een setje visaton Alto II gemaakt, al was dit wel heel makkelijk XD

Ik wil kwa prestaties in elk geval gelijk zitten aan me huidige luidsprekers, een setje Tannoy Profile 635 Rosewood (D300). Een mooier geluid is natuurlijk altijd beter, maar niet noodzakelijk.

Ik vind zelf het geluid van Tannoy heel mooi, maar ik wil iets groters. Ook spreekt het geluid van Chario mij echt aan, dus een project met een resultaat in die richting is perfect.

Ik hoop dat jullie een geschikt bestaan project voor me weten.

Alvast bedankt =D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door Henkjan »

had je al een budget in gedachten?
en hoe groot mag t worden?
en hoeveel ruimte heb je om t op te stellen?
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

rond de 500-600-700 euro ongeveer

frmaat; ongeveer 1m, bij 45, bij 45 ofso. hger mag ook wel
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

hm die is niet echt mijn smaak, al zien ze er wel supernetjes uit
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door Leeuwarden »

Smaak qua vormgeving neem ik aan?
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

Idd, ik houd meer van wat afwijkende vormen XD
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door wouter »

Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

[quote="wouter"]http://www.yaradesign.nl/collectie.htm

:wink:

[img]http://www.yaradesign.nl/afbeeldingen/pallas600-400.jpg[/img][/quote]


:D die is netjes, maar nogal duur XD
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

niemand nog iedeetje
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door Leeuwarden »

Dat wordt lastig. Meeste is recht en hoekig. En met jouw budget is er niet veel variatie mogelijk.
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

das wel klote, dan blijft het denk ik toch bij me rosewoods.
dream theater
Berichten: 44
Lid geworden op: do 08 okt 2009, 17:40

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door dream theater »

Iets doorsparen :wink:

Deze zijn zeer fraai 8)

http://www.speakerland.nl/paginas/luids ... hario-lynx

:shock:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door wouter »

Je budget is prima voor een mooie luidspreker. je moet alleen misschien wat creatiever omgaan met bestaande ontwerpen.

En anders even wat ideeen posten, ipv te verwachten dat anderen aanvoelen wat je leuk vindt - dan krijg je sneller respons.

de CT 240:
Afbeelding
Kun je ook een beetje Sonus Faber achtig bouwen - waarvan ook zelfbouw klonen zijn.

Afbeelding
Of een kloon van de Audio Physic Tempo II
Afbeelding
Valt wel binnen budget: http://www.humblehomemadehifi.com/Tempo.html

Hoe ver wil je gaan qua afwijkende vorm... misschien ff googlen op design speakers en dan kijken of je iets leuks tegen komt als inspiratie?!

http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... 54&ndsp=18
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

Idd die Charios zijn supernice, mooiste speaker vind ik zelf de Chario Academy Grand :O

Die ene eerste visaton van het lijstje vind ik wel mooi,

en wouten :O die 2e is netjes, weet iemand zo'n soort bestaand model?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door wouter »

Sonus Faber Stradivari Homage kloon?

ff zoeken, wel eens wat tegen gekomen.

Alvast deze:
http://www.stolberg-audio.dk/index-filer/Page577.htm
Afbeelding





De Elipsa is iets eenvoudiger dan de Stradivari...

Afbeelding

Kun je met dit ontwerp wellicht combineren...
Afbeelding
Het is de schwarzweiss op : http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... kut_en.htm
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

hmm... geen bestaand bouwpakket of wel? het is me 2e project dus dat zou wel handinger zijn.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door wouter »

Jawel, en binnen je budget - en zeker een lekkere speaker... (niet gehoord btw)

kijk maar op de link, scroll naar swartzweiss....
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

ik bedoelde die van de foto daarboven ^^ die is mooier XD
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door wouter »

Ha, das een beetje boven budget vrees ik...

Zoek bij lautsprechershop anders eens op Minuetta Light, kost minder dan de Duetta (Eton 3-weg)

een 3-weg en Eton units met 13cm midden en 20cm laag... toch al 377. misschien dat je de units elders goedkoper vinden kunt en dan bespaar je op t filter... zoek eens bij http://www.europe-audio.nl ofzo
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

Oke, die ga ik gelijk ff opzoeken, thnks

misschien had ik ook een idee via iemand anders hier, zal zo ff een link sturen naar zijn topic

En hier de link: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=8636 :lol: die zijn zo mooi
Gebruikersavatar
autotuning_sem
Berichten: 139
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
Locatie: Doesburg

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door autotuning_sem »

hmm...ik weet niet van die Minuetta Light
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door wouter »

Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nieuw Project, maar wat?

Bericht door holco »

Ik vindt dit wel een mooie, €450,00 p.stuk kit prijs.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”