Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

MichaelB

Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door MichaelB »

Zoals in mijn andere topic te zien is, heb ik 2 AS2.100's. Vooropgesteld vind ik het mooie apparaten, maar er zijn toch wel wat zaken die me opvallen/tegenvallen. Hieronder een klein verslagje.

Ruis of stilte
Vandaag heb ik ze voor het eerst aangesloten en wat me meteen opvalt is dat ze beiden een lichte ruis hebben. Ook is een hoogfrequente piep te horen. Beide zijn goed te horen op zo'n 50cm afstand. Dit zal niet storend zijn, maar is meer een observatie (ik was er temeer in geïnteresseerd, omdat tot nog toe al mijn UCD180ST's ook ruisen).

Aan/uit zetten:
Wat ik niet uit de manual kan halen en ook niet op de site zie staan is of deze modules "altijd-aan" kunnen of dat deze met het losse aan-uit/volume paneeltje bedient moeten worden. Indien dat zo is, dan zou dat voor mij een GROTE teleurstelling zijn, aangezien je deze modules dan niet kan wegwerken (ergens uit het zicht/achter/"onbereikbaar" en automatisch (middels een master/slave stopcontact o.i.d.) aan kan laten gaan...

Weet iemand hier het antwoord op? (ik ga dit ook allemaal voorleggen aan Hypex).

Het button paneeltje:

Het aan/uit ledje ligt een stuk lager als de knopjes. Ik vraag me af hoe je deze dan kan zien als je dit netjes ingebouwd wil hebben.
Deze is sowieso niet geschikt om in een standaard baffle te verwerken, hier moet je eigenlijk een klein doosje voor maken welke je dan weer inbouwd (da's puur cosmetisch).

De software:

- Als deze enige tijd openstaat dan wordt mijn systeem heeeel langzaam (XP SP3 in een Vmware). Onwerkbaar langzaam.
- Zodra je de AS2.100 aansluit, verdwijnt het "Force input / Active input" deel. Dit kan ik dan niet meer wijzigen. Foutje in de software?
Control Panel.jpg
Idle/Standby verbruik:
Idle: die is netjes, zo'n 9,5Watt =D>
Standby: mijn meter geeft 0,00Watt aan. Laten we het houden op verwaarloosbaar! =D>

Tot zover mijn eerste opmerkingen.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door jeroen_d »

Ik begrijp niets van die ruis, nog steeds niet. Sluit de ingang van die modules kort en luister dan nog eens, om uit te sluiten dat het van je bron afkomstig is. Ook de hoogfrequente piep kan komen door slechte afscherming van de signaaldraad van de bron, waardoor HF kan inkoppelen. Dus die zou ook weg moeten zijn als je de ingang kortsluit.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

jeroen_d schreef:
Ik begrijp niets van die ruis, nog steeds niet. Sluit de ingang van die modules kort en luister dan nog eens, om uit te sluiten dat het van je bron afkomstig is.
De UCD's kan ik niet zo 123 van stal halen, dat project heeft even een rustplaatsje gekregen.

Voor wat betreft deze AS2.100: hier is niets op aangesloten. Zo uit de doos, 230V er op, aanzetten en voila; let there be ruis (en een hoogfrequent toontje) :lol:
Om zeker te zijn dat het niet via USB van m'n laptop komt heb ik deze er tussenuit gehaald. Het is dus puur de AS2.100.

EDIT: oh ja, die ruis van de UCD's ik heb deze toendertijd al kortgesloten en nog steeds ruis. Het was/is bij mij net zo hardnekkig als bij het project van CVE (waar Sander te hulp is geschoten). Stel overigens dat het van de bron was gekomen, dan nog vind ik het niet 100% okee, aangezien iedere goedkope versterker die ik ook gehad heb, nooit enige vorm van ruis heeft laten horen. Ongeacht de bron. Maar dat is een andere discussie, nu zijn het deze modules :wink:
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Aah fijn, dat komt mooi uit. Ik wou net een vragentopic over de AS2.100 openen toen ik jouw post zag ;).
MichaelB schreef:
Ruis of stilte
Vandaag heb ik ze voor het eerst aangesloten en wat me meteen opvalt is dat ze beiden een lichte ruis hebben. Ook is een hoogfrequente piep te horen. Beide zijn goed te horen op zo'n 50cm afstand. Dit zal niet storend zijn, maar is meer een observatie (ik was er temeer in geïnteresseerd, omdat tot nog toe al mijn UCD180ST's ook ruisen).
Ik weet niet echt hoe jouw situatie eruit ziet, maar de modules die ik heb ruisen in ieder geval minder dan de Philips FR975 (instapklasse 5.1 AC3/DTS receiver) die ik daarvoor had.
Zowel volledig open- als dichtgedraaid.
Lichte ruis heb je altijd aanwezig bij eindversterkers, omdat de ruisvloer in je keten pakweg met 20-26dB of meer wordt opgetild. Gekoppeld met wat hoogrendement luidsprekers en je kunt dat dan heel duidelijk horen (ervan uitgaande dat de gem. ruisvloer op ca. -90dB ligt).
Ik heb trouwens heel goed geluisterd, maar ik kan geen enkel spoortje van een hoogfrequente piep horen.
Dat zou eigenlijk ook niet hoorbaar moeten zijn omdat de modules ongeacht van de belasting op 100kHz schakelen als ik mij niet vergis.
Aan/uit zetten:
Wat ik niet uit de manual kan halen en ook niet op de site zie staan is of deze modules "altijd-aan" kunnen of dat deze met het losse aan-uit/volume paneeltje bedient moeten worden. Indien dat zo is, dan zou dat voor mij een GROTE teleurstelling zijn, aangezien je deze modules dan niet kan wegwerken (ergens uit het zicht/achter/"onbereikbaar" en automatisch (middels een master/slave stopcontact o.i.d.) aan kan laten gaan...
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het gewoon de bedoeling de modules via de remote aan/uit te zetten, bij de optionele AB zit namelijk een aan/uit knopje.
Ook omdat de standbystroom vrijwel nihil is ;).
Maar mocht je het toch compleet uit willen zetten dan kan je eventueel een netschakelaar nemen en die ergens plaatsen waar je makkelijk bij kan.
Het enige is dan wel dat je het eerst op standby moet zetten anders hoor je duidelijk de inschakelplop/tik.
Het button paneeltje:
Het aan/uit ledje ligt een stuk lager als de knopjes. Ik vraag me af hoe je deze dan kan zien als je dit netjes ingebouwd wil hebben.
Deze is sowieso niet geschikt om in een standaard baffle te verwerken, hier moet je eigenlijk een klein doosje voor maken welke je dan weer inbouwd (da's puur cosmetisch).
Ik vind hem ook niet echt mooi moet ik zeggen, maar dat is voor mij een beetje bijzaak omdat ik later alles met de optionele AB ga bedienen.
Wat ik vermoed is dat je het gedeelte van de led/sensor achter wat plexiglas o.i.d. moet verwerken.
Zelf zat ik te denken om voor als nog een flens van alu te maken en voor het ledje+ infrarood sensor een plexiglas verloopje te maken (L-vorm).
De software:
- Als deze enige tijd openstaat dan wordt mijn systeem heeeel langzaam (XP SP3 in een Vmware). Onwerkbaar langzaam.
- Zodra je de AS2.100 aansluit, verdwijnt het "Force input / Active input" deel. Dit kan ik dan niet meer wijzigen. Foutje in de software?
Control Panel.jpg
Hmm vreemd met Win XP64 heb ik nergens last van, misschien een probleem van Win7/Vista?
Idle/Standby verbruik:
Idle: die is netjes, zo'n 9,5Watt =D>
Standby: mijn meter geeft 0,00Watt aan. Laten we het houden op verwaarloosbaar! =D>
Ook even gemeten (beide modules):

Idle: 9-11W (6-7.5W werkelijk verbruik)
Standby: 2W (1.4W werkelijk verbruik)

Punten van verbetering liggen bij mij vooral aan:
  • het filtersoftware die geen .txt bestanden vinden en geen 'help' handleiding bevat.
  • de handleiding die soms wel erg Nederlands-Engels geschreven is en over het links en rechts omdraaien van de cinch aansluitingen (om de master rechts te maken) tot 4 a 5 keer achter elkaar in de herhaling valt.
Puntje 2 vind ik persoonlijk helemaal niet belangerijk, ik heb liever dat ze goede producten maken dan goede handleidingen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor de internationele consumenten nogal slordig kan overkomen.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Chris_T schreef:
Lichte ruis heb je altijd aanwezig bij eindversterkers <knip>
Ik heb trouwens heel goed geluisterd, maar ik kan geen enkel spoortje van een hoogfrequente piep horen.
Dat zou eigenlijk ook niet hoorbaar moeten zijn omdat de modules ongeacht van de belasting op 100kHz schakelen als ik mij niet vergis.
Daar ben ik het niet mee eens, want de huidige versterker die ik heb, een Marantz SR8500 (DTS), die is volledig stil. Zelfs als ik m'n oor tegen de tweeter duw, dan hoor ik niets. Niet bij volume uit en ook niet bij volume maximaal. Bij m'n vorige DTS versterker van Cambridge Audio ook geen piep/ruis of wat dan ook.
Maar nogmaals het is een constatering, het gaat niet storen, want op 1 meter afstand hoor je het niet meer. Al helemaal niet als er muziek speelt.
Zodra m'n mic uit Duitsland terug is zal ik het eens meten. Kijken op welke frequentie die piep ziet.
Chris_T schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het gewoon de bedoeling de modules via de remote aan/uit te zetten, bij de optionele AB zit namelijk een aan/uit knopje.
<knip>
Het enige is dan wel dat je het eerst op standby moet zetten anders hoor je duidelijk de inschakelplop/tik.
Jups, dat is waar, maar dat houdt dus in dat je ze of altijd in idle moet laten staan of naar je speaker moet lopen om deze apart aan te zetten of nog een afstandsbediening nodig hebt (programmeren op de alles-in-1 kan ook natuurlijk). De laatste optie daar zal ik dan wel voor gaan.
Mooier zou zijn als er bijv. een trigger vanuit je RCA op zit, dus bij signaal > aan, langer dan 5 minuten geen signaal > uit.

Op de site staat dat het een standaard universele remote is, eens uitvogelen of m'n Logitecht Harmony die signalen ook kan zenden.
Chris_T schreef:
Punten van verbetering liggen bij mij vooral aan:
  • het filtersoftware die geen .txt bestanden vinden en geen 'help' handleiding bevat.
  • de handleiding die soms wel erg Nederlands-Engels geschreven is en over het links en rechts omdraaien van de cinch aansluitingen (om de master rechts te maken) tot 4 a 5 keer achter elkaar in de herhaling valt.
Ik moet nog proberen of fuzzmeasure correct exporteert om hier te kunnen importeren. Ben benieuwd.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo... even op meerder posts reageren:

@michael: welke heb je, met digitale input? zelfde vraag @chris

ruis: ik hoor bij die van mij ook een lichte ruis, heel zachtjes. haar dat hoor ik bij m'n HK AVR8500 ook; daar heb ik toen nog navraag over gedaan, en dat schijnt normaal te zijn. maar een piep hoor ik niet.

bedienpaneeltje: dat is lastig netjes te plaatsen idd. ik heb dus 3 grote gaten geboord, 2 kleine (op basis van dat template) en dan aan de achterkant van t hout tot op een paar mm weggefreesd, zit gelukkig in het compartiment van de amp. die LED zie je dan wel hoor. optimaal vind ik het zeker niet, gelukkig zit t aan de achterkant.... in het vervolg zou ik dan ook voor dat touchpanel gaan.

aan/uit: ze zijn idd bedoeld om met de AB (of t paneeltje) aan&uit gezet te worden. je kan wel ze achter een master/slave stopcontact zetten, maar dan was er iets met het volume dat weer terug naar -99 ging iirc. mss kan matthijs er wat meer over vertellen.

software: die problemen die Michael beschrijft heb ik niet gehad, mss een probleem van vmware?
het laden van Arta metingen: ik heb dat via excel gedaan, exporteren naar .csv, alle text weghalen, en dan opslaan als csv en hernoemen naar .dat maar zoals in dat andere topic al wordt aangegeven, gewoon instellen, meten, aanpassen, meten, etc gaat ook prima. als je de digi-in versie hebt, dan kan je 'm gewoon aan je PC hangen, en kies dan in Arta dat je de Hypex gebruikt voor output, en je gewone soundcard voor input.
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Henkjan schreef:

Ik heb de versie met digitaal in en met firmware V1.4.

Uit nieuwsgierigheid heb ik de uitgangen even aan de scoop gehangen om te kijken naar eventuele oscilaties.
Zonder lowpass filter, dus ik meet echt de volle bandbreedte (naja tot 20Mhz).
De tijdschaal heb ik onveranderd gelaten (0.5us/div).

Als eerst de Philips versterker:
Ruisvloer Philips FR975 receiver, heel netjes slechts 1mV p-p
Ruisvloer Philips FR975 receiver, heel netjes slechts 1mV p-p
Slechts een kleine rimpel te zien van 1mV p-p, op iets van 7MHz. Of dat wat betekent kan ik niet zeggen.

Dan de Hypex modules:
Ruis Hypex AS2.100dig, restant van de schakelfrequentie?
Ruis Hypex AS2.100dig, restant van de schakelfrequentie?
Hier is duidelijk een signaal op de uitgang te zien, maar dat lijkt me geen oscillatie vanwege instabiliteit. Restant van de schakelfrequentie?
Belast of onbelast maakt hierbij niets uit.
Waarde is ca. 700mV p-p, 500kHz.

Gehoormatig lijkt de ruis van de Philipsversterker vooral op witte ruis, en de ruis van de Hypex module op roze ruis.
Een ding wat ik nog vergeten ben te vertellen is dat er op maximaal volume bij de Hypex ook een ratel te horen is.
Maar eerlijk gezegd maakt dat niet veel uit, op dat volume blaas je de ramen er bijna uit.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Eerst van al even zeggen dat ik dit forum nog steeds SUPER vind! Er is altijd wel iemand met raad en daad, echt fantastisch \:D/
Henkjan schreef:

Ik heb degene zonder de digitale input.
Henkjan schreef:
bedienpaneeltje: dat is lastig netjes te plaatsen idd. ik heb dus 3 grote gaten geboord, 2 kleine (op basis van dat template) en dan aan de achterkant van t hout tot op een paar mm weggefreesd, zit gelukkig in het compartiment van de amp. die LED zie je dan wel hoor. optimaal vind ik het zeker niet, gelukkig zit t aan de achterkant.... in het vervolg zou ik dan ook voor dat touchpanel gaan.
Mja, voor mij wordt dat wel een lastige, aangezien ik de amps wil wegwerken. Ik speel nu met de gedachte om het panneeltje los van de rest te maken (de touch variant, want die vind ik toch mooier) en met een connector aan de behuizing van de amp te bevestigen, zodat het paneeltje in het zicht gezet kan worden. De flatcable is een standaard kabel, dus die moet op meerdere lengtes te krijgen zijn.
Maar hier moet ik nog even een ei over leggen.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Chris,

Da's de 400kHz draaggolf, daar hoe je je geen zorgen over te maken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

MichaelB schreef:
EDIT: oh ja, die ruis van de UCD's ik heb deze toendertijd al kortgesloten en nog steeds ruis. Het was/is bij mij net zo hardnekkig als bij het project van CVE (waar Sander te hulp is geschoten). Stel overigens dat het van de bron was gekomen, dan nog vind ik het niet 100% okee, aangezien iedere goedkope versterker die ik ook gehad heb, nooit enige vorm van ruis heeft laten horen. Ongeacht de bron. Maar dat is een andere discussie, nu zijn het deze modules :wink:
Jammer, dat vind ik dan toch een minpuntje. Bij mijn UcD180 modules heb ik hier helemaal geen last van. We hebben het over ruis die iedereen kan horen, het is niet superhoogfrequent. Met mijn oor in de tweeter duidelijk hoorbaar. Op 10cm al vrijwel onhoorbaar, tenzij ik alle apparaten in huis ga uitzetten. Ik heb de indruk dat de spec van 115dB S/N gewoon wordt gehaald. Het heeft toch veel te maken met hoe signalen kunnen inkoppelen op het UcD board, blijkbaar is dat nog niet volledig onder controle in de AS2.100.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik vind een ruisende UcD module echt niet kunnen, idem voor een AS2.100. Je mag er toch vanuit gaan dat de fabrikant z'n huiswerk heeft gedaan en dat de individuele onderdelen, maar zeker ook 't geheel, heeft ontworpen op minimale bijgeluiden en ruis.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mijn Ucd 180 hebben altijd geruist. Mijn vriendin kon zo mooi horen of de amp aan stond of niet (heb geen lichtje daarvoor gemaakt). Echter, je moet dan inderdaad "in de tweeter kruipen". Ik heb dat altijd geweten aan mijn abonimabele kwaliteit van bouwen.....

Overigens vind ik het helemaal niet irritant, 10 cm van de tweeter vandaan en ik hoor hier niets meer van. En de audiofiele kwaliteiten van de UcDmodule's staan bij mij nog steeds al een paal boven water!

Volgens mij is hier echt een "coming out" van ruisende Ucd's aan het ontstaan hahahaha!

Jan
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bij 115dB S/N is het echt normaal dat je vlakbij de tweeter ruis hoort. Zoals jouw modules het doen, dat mag je verwachten. Maar op een halve meter nog wat horen, dan heb je ofwel een flink hoog rendement speaker of er is iets niet in orde.
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Heren,

De SNR van de AS2.100 is gewoon lager dan van de kale UcD modules. Is ook volstrekt logisch want er zitten wel een A/D en een D/A converter in de signaal lijn.

Een lichte ruis is helaas niet aan te ontkomen. Als je gebruikt maakt van de USB audio input zal de ruis wel iets lager worden want je schakelt een A/D converter uit.

De high end DSP versie (zonder versterkers!) die zal een veel grotere SNR hebben, daar zal de ruis een stuk lager zitten. Helaas zit er hier wel een ander prijskaartje aan vast..... :roll:

Mvg,

Jan-Peter
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

SSassen schreef:
Ik vind een ruisende UcD module echt niet kunnen, idem voor een AS2.100. Je mag er toch vanuit gaan dat de fabrikant z'n huiswerk heeft gedaan en dat de individuele onderdelen, maar zeker ook 't geheel, heeft ontworpen op minimale bijgeluiden en ruis.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Wel een beetje kort door de bocht, veel stiller kan, maar dan is de prijs ook wel minstens het dubbele.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jan-Peter,

Ik ging even uit van de situatie waarin je op een halve meter van de luidspreker vandaan de versterker nog kan horen ruisen. Als je met je oor zowat in de tweeter moet kruipen om de ruis te kunnen horen dan lijkt dat mij geen probleem.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jan-Peter,
Een lichte ruis is helaas niet aan te ontkomen.
Waar komt deze ruis vandaan als ik vragen mag? Komt deze bijvoorbeeld voort uit 't gebruik van standaard onderdelen in de OEM UcD modulator? Ik kan me voorstellen dat als daar met standaard onderdelen (thin film SMD R's, ceramische C's en standaard transistoren) gewerkt wordt er daar zeker winst te halen valt door het gebruik van mini-melf SMD R's, NP0 of C0G ceramische C's en ruisarme transistoren. Of is het een gevolg van meekoppeling van de ruis op de voedingslijnen omdat deze niet individueel ontkoppeld en geregeld worden?

Ps. bovenstaande is een opmerking in algemene zin, niet gestoeld op enige ervaring met de AS2.100 modules.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

SSassen schreef:
Jan-Peter,
Een lichte ruis is helaas niet aan te ontkomen.
Waar komt deze ruis vandaan als ik vragen mag? Komt deze bijvoorbeeld voort uit 't gebruik van standaard onderdelen in de OEM UcD modulator? Ik kan me voorstellen dat als daar met standaard onderdelen (thin film SMD R's, ceramische C's en standaard transistoren) gewerkt wordt er daar zeker winst te halen valt door het gebruik van mini-melf SMD R's, NP0 of C0G ceramische C's en ruisarme transistoren. Of is het een gevolg van meekoppeling van de ruis op de voedingslijnen omdat deze niet individueel ontkoppeld en geregeld worden?

Ps. bovenstaande is een opmerking in algemene zin, niet gestoeld op enige ervaring met de AS2.100 modules.

Met vriendelijke groet,'

Sander Sassen
De klank van de OEM kan je vergelijken met de ST modules. De ruis van de OEM zijn zeker niet lager dan de ST en/of HG, de basis is ook exact hetzelfde... ;)

De ruis komt alleen van de DSP met zijn A/D en D/A converters. We gebruiken de ADAU1702 en die is daarin wat beperkt, je kan externe A/D en D/A converters gebruiken het enige voordeel is dan een lagere ruis maar het product wordt gelijk, veel en veel duurder.

Het lijkt wel reclame.... :-& , maar voor deze prijs krijg je gewoon heel veel waar voor je geld.

Jan-Peter
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Het lijkt wel reclame.... , maar voor deze prijs krijg je gewoon heel veel waar voor je geld.
Doe d'r maar twee dan, je weet waar m'n huis woont :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics

Bericht door Hypex_support »

Dit is geen bugg maar een feature. Gezien je een analoge versie hebt zou het niet echt zinnig zijn om te kunnen selecteren of je digitaal of usb in wil met je audio, want die ingangen heb je simpelweg niet. En wat je niet nodig hebt laten we weg.
Wat ik niet uit de manual kan halen en ook niet op de site zie staan is of deze modules "altijd-aan" kunnen of dat deze met het losse aan-uit/volume paneeltje bedient moeten worden.
Het klopt. Voor de AS2.100 hebben we de keuze gemaakt om voor een standby functie te gaan. Bijvoorbeeld de PSC2.400 heeft dit niet en gaat altijd aan. Wanneer dit niet zo zou zijn had je altijd de schakelaar om moeten zetten, en die is nog verder weg dan een knoppenpaneel kan zijn. Daarnaast kan je nu het volume wijzigen met een afstandsbediening.
Voor de looks kan gekozen worden voor een extra, namelijk een touch panel voor de knoppen. Deze is dan meteen ook luchtdicht:
Afbeelding
Zie http://www.hypexshop.com

Betreft de ruis heeft Jan-Peter het volledige antwoord al gegeven, prijs kwaliteit kwestie.
het filtersoftware die geen .txt bestanden vinden en geen 'help' handleiding bevat.
Klopt, deze fout is hersteld in de volgende versie. Hier zijn we op dit moment mee bezig en hoop dat deze snel online kan komen. hierin zal ook de help functie aanwezig zijn.
Mooier zou zijn als er bijv. een trigger vanuit je RCA op zit, dus bij signaal > aan, langer dan 5 minuten geen signaal > uit.
Ja dit zou kunnen, maar wat nu als er op heel laag niveau signaal in gaat? moet hij dan ook aan gaan? en wat dan met de ruis of andere signalen die mogelijk opgevangen worden? Dan springt hij midden in de nacht opeens aan.
Wat ik hiermee wil zeggen dat het moeilijk is om signaal detectie te maken. Daarbij komt nog dat het digitaal nog moeilijker is omdat de module aan moet staan om te kunnen zien of er digitaal audio binnen komt. Vandaar ook dat dit er dus niet opzit.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Aan de Hypex medewerkers:

Echt ongelovelijk goed hoe jullie boven op de producten zitten, zelf antwoord geven en adviezen en opmerkingen meenemen! =D>
Dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt! 20 Kudo's! :mrgreen:
Matthijs_Hypex schreef:
Dit is geen bugg maar een feature. Gezien je een analoge versie hebt zou het niet echt zinnig zijn om te kunnen selecteren of je digitaal of usb in wil met je audio, want die ingangen heb je simpelweg niet. En wat je niet nodig hebt laten we weg.
Mmm logisch! Helemaal niet aan gedacht... :-#
Matthijs_Hypex schreef:
Het klopt. Voor de AS2.100 hebben we de keuze gemaakt om voor een standby functie te gaan. Bijvoorbeeld de PSC2.400 heeft dit niet en gaat altijd aan. Wanneer dit niet zo zou zijn had je altijd de schakelaar om moeten zetten, en die is nog verder weg dan een knoppenpaneel kan zijn. Daarnaast kan je nu het volume wijzigen met een afstandsbediening.
Voor de looks kan gekozen worden voor een extra, namelijk een touch panel voor de knoppen. Deze is dan meteen ook luchtdicht:
Afbeelding
Zie http://www.hypexshop.com
Ja, die heb ik gezien, maar ik vind het nog steeds geen potje om een paneeltje aan de voorzijde van een speaker te zien die mooi afgewerkt is. Een keuze die ik wel zou kunnen waarderen is een los IR oogje en los paneeltje voor de rest. Een IR oogje kan je zo goed als onzichtbaar wegwerken.
Het niet naar idle gaan wanneer er spanning op gezet wordt, dat vind ik persoonlijk echt een misser, want dat zorgt er voor dat het paneeltje ook nog in het zicht moet zitten (zie de regels hierboven). Wellicht is dat meer een persoonlijke voorkeur...
Matthijs_Hypex schreef:
Ja dit zou kunnen, maar wat nu als er op heel laag niveau signaal in gaat? moet hij dan ook aan gaan? en wat dan met de ruis of andere signalen die mogelijk opgevangen worden? Dan springt hij midden in de nacht opeens aan.
Wat ik hiermee wil zeggen dat het moeilijk is om signaal detectie te maken. Daarbij komt nog dat het digitaal nog moeilijker is omdat de module aan moet staan om te kunnen zien of er digitaal audio binnen komt. Vandaar ook dat dit er dus niet opzit.
Toch heb ik meerdere amps gehad die feilloos aan/uit gingen (Vincent power amps en een Final S200 sub). Voor digitaal signaal detectie zou een 1-2 watt voldoende moeten zijn om een printje actief te houden (denk ik, want ik heb geen verstand van elektronika...)

Ik begrijp dat bovenstaande wensen andere kosten met zich mee brengen, alhoewel die aanpassingen in een redelijk groot volume zich meer in de orde van 10-15 euro verschil zouden vertalen dan 50-100 euro. Dat is een overweging die jullie moeten maken/gemaakt hebben :lol:

Maar ik ben nog steeds wel heel blij met de modules hoor! :mrgreen:
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Allereerst hulde aan Jan en Matthijs, het is voor mij ongekend dat een bedrijf zijn klanten ook op het forum helpt en informeerd :).
Een goede zaak ook dat er in de tussentijd ook aan deze modules nog gewerkt wordt (daar kan Philips nog wat van leren met half afgebakken firmware in hun DVD spelers).

Over de AS2.100(dig in) ben ik heel tevreden en klankmatig was het een totale verassing voor mij.
Het klinkt gewoon ontzettend goed en ik geloof ook zeker dat het veel waar voor het geld is.
Henkjan schreef:
het laden van Arta metingen: ik heb dat via excel gedaan, exporteren naar .csv, alle text weghalen, en dan opslaan als csv en hernoemen naar .dat maar zoals in dat andere topic al wordt aangegeven, gewoon instellen, meten, aanpassen, meten, etc gaat ook prima. als je de digi-in versie hebt, dan kan je 'm gewoon aan je PC hangen, en kies dan in Arta dat je de Hypex gebruikt voor output, en je gewone soundcard voor input.
Gedaan zoals omschreven, maar nog steeds wil het niet lukken ](*,).
Wanneer ik de impuls meting exporteer naar .csv zie ik 2 kolommen met gegevens staan gescheiden door een komma (tijd en amplitude).
Ik denk dat daar het probleem ligt want hoe ik het ook exporteer met arta, het bevat altijd 2 kolommen met gegevens terwijl de voorbeeld .dat bestanden er maar 1 hebben.
Nu is het nog niet zo groot probleem omdat ik eerst zoals aangeraden op gehoor ga afstellen, maar het zit me wel een beetje dwars :(.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

:oops: ook nog ff die kolom met de tijd weghalen.. ik wist dat er een reden was die ik vergat te vertellen waarom ik t naar excel haalde :oops:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wacht even. Wat heb je nu aan amplitude data als er geen tijd referentie bij staat voor een impuls responsie?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dat kan Matthijs vast wel beantwoorden 8-[
Plaats reactie