Aah fijn, dat komt mooi uit. Ik wou net een vragentopic over de AS2.100 openen toen ik jouw post zag

.
MichaelB schreef:
Ruis of stilte
Vandaag heb ik ze voor het eerst aangesloten en wat me meteen opvalt is dat ze beiden een lichte ruis hebben. Ook is een hoogfrequente piep te horen. Beide zijn goed te horen op zo'n 50cm afstand. Dit zal niet storend zijn, maar is meer een observatie (ik was er temeer in geïnteresseerd, omdat tot nog toe al mijn UCD180ST's ook ruisen).
Ik weet niet echt hoe jouw situatie eruit ziet, maar de modules die ik heb ruisen in ieder geval minder dan de Philips FR975 (instapklasse 5.1 AC3/DTS receiver) die ik daarvoor had.
Zowel volledig open- als dichtgedraaid.
Lichte ruis heb je altijd aanwezig bij eindversterkers, omdat de ruisvloer in je keten pakweg met 20-26dB of meer wordt opgetild. Gekoppeld met wat hoogrendement luidsprekers en je kunt dat dan heel duidelijk horen (ervan uitgaande dat de gem. ruisvloer op ca. -90dB ligt).
Ik heb trouwens heel goed geluisterd, maar ik kan geen enkel spoortje van een hoogfrequente piep horen.
Dat zou eigenlijk ook niet hoorbaar moeten zijn omdat de modules ongeacht van de belasting op 100kHz schakelen als ik mij niet vergis.
Aan/uit zetten:
Wat ik niet uit de manual kan halen en ook niet op de site zie staan is of deze modules "altijd-aan" kunnen of dat deze met het losse aan-uit/volume paneeltje bedient moeten worden. Indien dat zo is, dan zou dat voor mij een GROTE teleurstelling zijn, aangezien je deze modules dan niet kan wegwerken (ergens uit het zicht/achter/"onbereikbaar" en automatisch (middels een master/slave stopcontact o.i.d.) aan kan laten gaan...
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het gewoon de bedoeling de modules via de remote aan/uit te zetten, bij de optionele AB zit namelijk een aan/uit knopje.
Ook omdat de standbystroom vrijwel nihil is

.
Maar mocht je het toch compleet uit willen zetten dan kan je eventueel een netschakelaar nemen en die ergens plaatsen waar je makkelijk bij kan.
Het enige is dan wel dat je het eerst op standby moet zetten anders hoor je duidelijk de inschakelplop/tik.
Het button paneeltje:
Het aan/uit ledje ligt een stuk lager als de knopjes. Ik vraag me af hoe je deze dan kan zien als je dit netjes ingebouwd wil hebben.
Deze is sowieso niet geschikt om in een standaard baffle te verwerken, hier moet je eigenlijk een klein doosje voor maken welke je dan weer inbouwd (da's puur cosmetisch).
Ik vind hem ook niet echt mooi moet ik zeggen, maar dat is voor mij een beetje bijzaak omdat ik later alles met de optionele AB ga bedienen.
Wat ik vermoed is dat je het gedeelte van de led/sensor achter wat plexiglas o.i.d. moet verwerken.
Zelf zat ik te denken om voor als nog een flens van alu te maken en voor het ledje+ infrarood sensor een plexiglas verloopje te maken (L-vorm).
De software:
- Als deze enige tijd openstaat dan wordt mijn systeem heeeel langzaam (XP SP3 in een Vmware). Onwerkbaar langzaam.
- Zodra je de AS2.100 aansluit, verdwijnt het "Force input / Active input" deel. Dit kan ik dan niet meer wijzigen. Foutje in de software?
Control Panel.jpg
Hmm vreemd met Win XP64 heb ik nergens last van, misschien een probleem van Win7/Vista?
Idle/Standby verbruik:
Idle: die is netjes, zo'n 9,5Watt

Standby: mijn meter geeft 0,00Watt aan. Laten we het houden op verwaarloosbaar!

Ook even gemeten (beide modules):
Idle: 9-11W (6-7.5W werkelijk verbruik)
Standby: 2W (1.4W werkelijk verbruik)
Punten van verbetering liggen bij mij vooral aan:
- het filtersoftware die geen .txt bestanden vinden en geen 'help' handleiding bevat.
- de handleiding die soms wel erg Nederlands-Engels geschreven is en over het links en rechts omdraaien van de cinch aansluitingen (om de master rechts te maken) tot 4 a 5 keer achter elkaar in de herhaling valt.
Puntje 2 vind ik persoonlijk helemaal niet belangerijk, ik heb liever dat ze goede producten maken dan goede handleidingen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor de internationele consumenten nogal slordig kan overkomen.