Daudio gaat 'live'

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Welk type draad gebruiken jullie voor de bekabeling? Tevens krijgt deze versie ook het luxe filter met de S/G/O condensatoren?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

We gebruiken zilver/teflon litze voor de midwoofer en de tweeter. Voor de woofer massief 2 mm koperdraad. Deze versie krijgt het luxe 'upgrade' filter en ik heb ook nog de 10uF 'silver/oil' liggen als parallelcap voor de midwoofer. Ik ga ook nog de Mundorf EVO oils testen als goedkoop alternatief en als dat bevalt daarmee een kant-en-klaar 'standaard' filter bouwen zodat een snel vergelijk mogelijk is.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Waarschijnlijk is dit dat verzilverd koper in een teflon omhulsel, zuiver zilver lijkt me (haast) onbetaalbaar.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

Daudio schreef:
Ik ga ook nog de Mundorf EVO oils testen als goedkoop alternatief en als dat bevalt daarmee een kant-en-klaar 'standaard' filter bouwen zodat een snel vergelijk mogelijk is.
Ik ben beniewd naar jullie bevindingen m.b.t. deze Evo oil. Ik gebruik hem nu in de sperkring in Hen Jan's mini TL met Alpair 5 en ik vind het uitstekend klinken! Ik heb nog geen direct vergelijk gedaan, maar ik heb nu niet echt de behoefte te upgraden aangezien het al erg lekker klinkt. Tony Gee heeft hem ook getest en is positief, ben benieuwd wat jullie vinden O:)
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Hallo Jeroen,

Waarschijnlijk is dit dat verzilverd koper in een teflon omhulsel, zuiver zilver lijkt me (haast) onbetaalbaar.

Groetjes Walter
Zuiver zilver is best betaalbaar, alles is relatief. Maar dit is inderdaad verzilverd koper met een blanke doorzichtige teflon isolatie, destijds ook gekozen vanwege het uiterlijk. Als klanten de speaker nog luxer en duurder willen, dan kan hij natuurlijk met Mundorf teflon/SilverGold-wire worden uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Ik zou die optie zelf dan alleen aanbieden samen met zilverfolie spoelen, anders is het ook weer zo karig... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

avdboom schreef:
Daudio schreef:
Ik ga ook nog de Mundorf EVO oils testen als goedkoop alternatief en als dat bevalt daarmee een kant-en-klaar 'standaard' filter bouwen zodat een snel vergelijk mogelijk is.
Ik ben beniewd naar jullie bevindingen m.b.t. deze Evo oil. Ik gebruik hem nu in de sperkring in Hen Jan's mini TL met Alpair 5 en ik vind het uitstekend klinken! Ik heb nog geen direct vergelijk gedaan, maar ik heb nu niet echt de behoefte te upgraden aangezien het al erg lekker klinkt. Tony Gee heeft hem ook getest en is positief, ben benieuwd wat jullie vinden O:)
De testen van Tony zijn best betrouwbaar. Hij categoriseert de EVO oil als een van zijn favorieten. Vooral het middengebied met stemmen is mooi en hij schijnt ook veel diepte in het geluid te geven. Dat zou heel goed met onze speaker moeten combineren. Maar, hij zit niet op het niveau van de Supremes die substantieel duurder zijn. Ik denk, dat als je eenmaal in onze speaker hebt geinvesteerd, of wil investeren, dat je met het instapfilter heel goed weg komt maar dat uiteindelijk iedere klant over zal gaan op het luxe filter. Dat is dan ook helemaal geen probleem, want de EVO oils zijn zo gunstig geprijst dat je nauwelijks van kapitaalvernietiging kunt spreken. Voor de spoelen gebruiken we in alle gevallen de Jantzen wax coils, het is eigenlijk onzin om voor minder te gaan, je bespaart relatief gezien te weinig geld, dus voor de spoelen raden we iedereen aan om het meteen goed te doen met spoelen die een leven lang mee gaan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen, Hans,

Is er eigenlijk al een foto beschikbaar van hoe de uiteindelijke filterkast eruit gaat zien? Wordt deze qua afmeting 1 standaard of komt er een apart kastje voor het goedkope en voor het dure filter?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Ik zou die optie zelf dan alleen aanbieden samen met zilverfolie spoelen, anders is het ook weer zo karig... :mrgreen:

Groetjes Walter
Grapjas. Dan kost een paar passieve filters alleen aan spoelen al meer dan 10.000,-
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Hallo Jeroen, Hans,

Is er eigenlijk al een foto beschikbaar van hoe de uiteindelijke filterkast eruit gaat zien? Wordt deze qua afmeting 1 standaard of komt er een apart kastje voor het goedkope en voor het dure filter?

Groetjes Walter
Hans zou een foto kunnen plaatsen van hoe hij nu is uitgevoerd met speakon terminals. Qua uitvoering natuurlijk in dezelfde kast, dat maakt upgraden wel zo gemakkelijk.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Daudio schreef:
Walt schreef:
Hallo Jeroen, Hans,

Is er eigenlijk al een foto beschikbaar van hoe de uiteindelijke filterkast eruit gaat zien? Wordt deze qua afmeting 1 standaard of komt er een apart kastje voor het goedkope en voor het dure filter?

Groetjes Walter
Hans zou een foto kunnen plaatsen van hoe hij nu is uitgevoerd met speakon terminals. Qua uitvoering natuurlijk in dezelfde kast, dat maakt upgraden wel zo gemakkelijk.
Hierbij een foto van de filterkast

Groet, Hans
Bijlagen
passief filterkast.jpeg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Zou het nog een idee zijn hier ook 8 polige Speakons op te zetten, de kabels voor het laag gaan dan door het filterkastje zonder dat hier iets mee gebeurd. Ziet er dan mogelijk iets strakker uit, hoewel de huidige oplossing met de t-splitsing natuurlijk wel creatief is bedacht.

Groetjes Walter
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Martijn M »

Jeroen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Dankjewel!
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Walt schreef:
Zou het nog een idee zijn hier ook 8 polige Speakons op te zetten, de kabels voor het laag gaan dan door het filterkastje zonder dat hier iets mee gebeurd. Ziet er dan mogelijk iets strakker uit, hoewel de huidige oplossing met de t-splitsing natuurlijk wel creatief is bedacht.

Groetjes Walter
Tuurlijk, dan krijg je 4-polig in en 8-polig uit. Dat is ook een foolproof oplossing en wellicht nog wat netter en gemakkelijker te maken.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Leobus »

Martijn M schreef:
Jeroen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Ook van mij!

Groet,

Leo
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

Daudio schreef:
De testen van Tony zijn best betrouwbaar. Hij categoriseert de EVO oil als een van zijn favorieten. Vooral het middengebied met stemmen is mooi en hij schijnt ook veel diepte in het geluid te geven. Dat zou heel goed met onze speaker moeten combineren. Maar, hij zit niet op het niveau van de Supremes die substantieel duurder zijn. Ik denk, dat als je eenmaal in onze speaker hebt geinvesteerd, of wil investeren, dat je met het instapfilter heel goed weg komt maar dat uiteindelijk iedere klant over zal gaan op het luxe filter. Dat is dan ook helemaal geen probleem, want de EVO oils zijn zo gunstig geprijst dat je nauwelijks van kapitaalvernietiging kunt spreken. Voor de spoelen gebruiken we in alle gevallen de Jantzen wax coils, het is eigenlijk onzin om voor minder te gaan, je bespaart relatief gezien te weinig geld, dus voor de spoelen raden we iedereen aan om het meteen goed te doen met spoelen die een leven lang mee gaan.
Hier ook gefeliciteerd :proost:

Zou mooi zijn als de Evo oil goed uitpakt, bij mij klinkt het in ieder geval uitstekend! Ik denk dat je wat betreft de spoelen gelijk hebt, en wat betreft de kosten van de Evo ook. Hij heeft een mooie prijs!

Qua updrade denk ik nog aan een Superior Z, die ook een all-time favoriet van Tony is. Als ik dat doe en ik echt het idee heb dat dit het geld meer dan waard is in wat het me opleverd aan klank wil ik misschien ook nog wel eens een Rike Audio-S proberen :-$ , de nieuwste "ontdekking" van Tony. Hij gebruikt ze ook in zijn nieuwe L'Orfeo. Ik weet niet hoe jullie tewerk gaan of wat voor stategie jullie hebben met het testen, maar misschien ook het testen waard in de W1? Als je Tony zijn bevindingen leest zijn dit juweeltjes voor het geld...
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Voor wat betreft de Superior Z ben ik het niet eens met Tony. Hij is misschien neutraler dan een Audyn Cap Plus, maar ik vind hem niet muzikaal. Warm, maar dat is dan meer dat je geen scherp hoog hebt. Je krijgt daar geen mooier midden voor terug. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan meer van de Jantzen caps na ze uitgebreid met andere mogelijkheden te hebben vergeleken. Nu zou ik in die prijsklasse liever voor een Audyn Cap Plus of ClarityCap SA kiezen, in plaats van voor de saaie Superior Z.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8113
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Kappa7 »

Als eerste natuurlijk even Jeroen feliciteren.
Met zijn verjaardag natuurlijk maar ook zeker met de producten die zij in de markt gezet hebben.

Ik ben gister dus wezen luisteren bij Hans en het was niet alleen erg gezellig maar ook nog eens erg goed.
Na binnen komst eerst mijn eigen versterker aan de spanning gehangen zo dat deze vast op temperatuur kon komen.
Na een bak koffie muziek op gezet in de set zo als deze standaard bij Hans staat.
Dit was al erg goed.
Met name de plaatsing was erg nauwkeurig en alles was aanwezig.
Wel vond ik het laag een beetje erg pittig, super strak maar voor het geen ik gewent ben een beetje teveel van het goede.
Daar wil ik wel bij aantekenen dat ik met maggies speel en deze onder de 45 Hz al niet veel meer doen. niet vreemd dat het in eerste instantie nog al aangezet over kwam, daar het systeem in de ruimte van Hans gemeten recht is tot 20 Hz is dit gewoon een extra octaaf wat nu er bij komt.
Ik kan wel zeggen dat je daar snel aan gewent raakt en het wel lekker is om een systeem te hebben dat zo ver zo mooi door loopt.
Na een aantal nummers hebben we mijn eigen Assisted Triode versterker aangesloten op de top. De midden toner en de tweeter werden dus aangestuurd door de buis en het laag tot 150Hz door daudio's eigen versterker.
Het volume van de versterker op het laag werd iets aangepast om dat de gain van mijn eindtrap iets hoger lag en het feest kon weer beginnen.
Eerst was het de beurt aan Hans om in de sweetspot te horen wat dit deed en dat viel tegen.
Met het wisselen van de versterker was ook de interlink gewisseld voor een iets langer exemplaar maar dan van JK Reference, Alles was er wel maar er miste iets.
Na wat geschoven te hebben met de apparaten bleek het toch mogelijk om de zelfde interlink te gebruiken die ook in het eerste deel van de luister sessie zat. Dit gaf direct een verbetering en alles bleek op zijn plaats te vallen.
Er werden nog een aantal fragmenten beluisterd en daarna van plaats gewisseld.
Het verschil in versterkers was goed waar te nemen. Het punt dat hier van profiteerde waas met name de ruimte deze werd nu ook buiten de speakers getrokken en deze verdwenen nu geheel in de ruimte. Het was gewoon niet meer mogelijk om blind de plaats van de speaker aan te wijzen. Verder kwam er een soort van natuurlijkheid over het geluid dat het erg prettig maakte om naar te luisteren. Nergens scherp of irritant maar gewoon goed in balans. Normaal als je met twee verschillende versterkers speelt dan loop je het risico dat deze bij de overgang niet mooi op elkaar aansluiten. Om dat de overname frequentie al laag ligt bij de daudio is dit geen probleem gebleken.
Geen moment had ik het idee dat het laag niet aansloot bij de rest.
Verder heb ik weer mooie nieuwe muziek gehoord met name het stuk met de enorme xylofoon, deze moest zeker 4M lang geweest zijn, leuk om dit zo duidelijk te horen.

Hans bedankt om dit moois eens goed te kunnen beluisteren.
Ik heb de speaker nu een keer of 4 gehoord en kan echt zeggen dat van af de lancering in Enschede het systeem nu echt volwassen geworden is.

Groetjes George
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

Daudio schreef:
Voor wat betreft de Superior Z ben ik het niet eens met Tony. Hij is misschien neutraler dan een Audyn Cap Plus, maar ik vind hem niet muzikaal. Warm, maar dat is dan meer dat je geen scherp hoog hebt. Je krijgt daar geen mooier midden voor terug. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan meer van de Jantzen caps na ze uitgebreid met andere mogelijkheden te hebben vergeleken. Nu zou ik in die prijsklasse liever voor een Audyn Cap Plus of ClarityCap SA kiezen, in plaats van voor de saaie Superior Z.
Mmm, interessant :-k , vloeien deze conclusies voort uit testen met de W1? Niet dat het heel relevant is, maar maakt wel het niveau waar we over praten duidelijk.

Het is lastig dit voor een ander te zeggen, maar zoals ik het lees zijn jullie observeringen zo ongeveerhet zelfde, maar verschillen de conclussies die jullie aan de Superior Z verbinden (mooi/niet mooi). Dat maakt meteen het lastige aan dit soort dingen duidelijk, het is altijd ook een kwestie van smaak, en misschien ook wel de combinatie waarin hij toegepast wordt. Dat was dan ook eigenlijk het doel van de testen met de Alpair 5, met en betaalbare waarde (3,3uF) mijn eigen conclusies trekken m.b.t. verschillende cap's. Het mooiste zou naturlijk zijn als het een bevestiging van de algemene consensus is, maar met zulke wisselende ervaringen kan je je afvragen wat die is :-s haha. Maar misschien moet ik een test met een mooiere mundorf dan ook maar overwegen... lastig....
Naja, belangrijkste is dat ik er zo ook al van kan genieten :D

Met me DD8 heb ik ongeveer 90% ClarityCap SA en 10% SuperiorZ, wat dat betreft zit is dan goed :lol: haha... En het klinkt voor mij uitstekend. Een upgrade hier denk ik momenteel ook niet aan met 15uF en 22 uF :-# . Behalve voor de parallel caps misschien, nu CrossCaps, dacht er aan daar misschien ook SA of Evo oil van te maken. Vraag is of de DD8 daar echt van zou profiteren of alleen mijn onbewuste voorkeur?

Maar misschien dat ik nu wel een beetje met me voeten weer op de aarde gezet ben. Voor mijn gevoel heb ik de SA als primaire Cap misschien een beetje ondergewaardeerd, en kwaliteiten er van toegewezen aan de by-pass SuperiorZ, tewijl de SA ook gewoon prima klinkt... Je bent niet de eerste die dat nog eens bevestigd. Deze eens als alternatief voor de Evo oil in 3,3uF testen is wel betaalbaar.

Daar komt het weer, ik zal het toch zelf moeten horen om echt te kunnen oordelen...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Walt »

Als je in duurdere condensators gaat investeren is het wellicht een goede tip om meerdere kleine waarden te kopen i.p.v. 1 grote en die dan te combineren. De allereerste 2.2uF S/G/O die ik gekocht had heb ik daarna in bijna elk volgend filter weer kunnen inzetten.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

avdboom schreef:
Mmm, interessant :-k , vloeien deze conclusies voort uit testen met de W1? Niet dat het heel relevant is, maar maakt wel het niveau waar we over praten duidelijk.
Klopt, de combi is belangrijk. En de kwaliteit van de units speelt ook een rol, bij de Daudio W1 profiteren zowel de Mundorf AMT als de Audio Technology C-Quenze van een Mundorf Silver/Gold/Oil condensator. Ik heb niet zoals Tony dat heeft gedaan deze condensators op verschillende speakers getest. Bij de schaarse gelegenheden dat Tony en ik naar dezelfde apparatuur/speakers/kabels hebben geluisterd kwamen we wel tot dezelfde conclusies qua klank en ruimtelijke afbeelding. Dus ondanks dat we verschillend onze systemen afstemmen horen we behoorlijk goed dezelfde dingen en de verschillen in afstemming ontstaan dan vooral uit persoonlijke voorkeur.
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door Daudio »

Kappa7 schreef:
Als eerste natuurlijk even Jeroen feliciteren.
Met zijn verjaardag natuurlijk maar ook zeker met de producten die zij in de markt gezet hebben.

Ik ben gister dus wezen luisteren bij Hans en het was niet alleen erg gezellig maar ook nog eens erg goed.
Na binnen komst eerst mijn eigen versterker aan de spanning gehangen zo dat deze vast op temperatuur kon komen.
Na een bak koffie muziek op gezet in de set zo als deze standaard bij Hans staat.
Dit was al erg goed.
Met name de plaatsing was erg nauwkeurig en alles was aanwezig.
Wel vond ik het laag een beetje erg pittig, super strak maar voor het geen ik gewent ben een beetje teveel van het goede.
Daar wil ik wel bij aantekenen dat ik met maggies speel en deze onder de 45 Hz al niet veel meer doen. niet vreemd dat het in eerste instantie nog al aangezet over kwam, daar het systeem in de ruimte van Hans gemeten recht is tot 20 Hz is dit gewoon een extra octaaf wat nu er bij komt.
Ik kan wel zeggen dat je daar snel aan gewent raakt en het wel lekker is om een systeem te hebben dat zo ver zo mooi door loopt.
Na een aantal nummers hebben we mijn eigen Assisted Triode versterker aangesloten op de top. De midden toner en de tweeter werden dus aangestuurd door de buis en het laag tot 150Hz door daudio's eigen versterker.
Het volume van de versterker op het laag werd iets aangepast om dat de gain van mijn eindtrap iets hoger lag en het feest kon weer beginnen.
Eerst was het de beurt aan Hans om in de sweetspot te horen wat dit deed en dat viel tegen.
Met het wisselen van de versterker was ook de interlink gewisseld voor een iets langer exemplaar maar dan van JK Reference, Alles was er wel maar er miste iets.
Na wat geschoven te hebben met de apparaten bleek het toch mogelijk om de zelfde interlink te gebruiken die ook in het eerste deel van de luister sessie zat. Dit gaf direct een verbetering en alles bleek op zijn plaats te vallen.
Er werden nog een aantal fragmenten beluisterd en daarna van plaats gewisseld.
Het verschil in versterkers was goed waar te nemen. Het punt dat hier van profiteerde waas met name de ruimte deze werd nu ook buiten de speakers getrokken en deze verdwenen nu geheel in de ruimte. Het was gewoon niet meer mogelijk om blind de plaats van de speaker aan te wijzen. Verder kwam er een soort van natuurlijkheid over het geluid dat het erg prettig maakte om naar te luisteren. Nergens scherp of irritant maar gewoon goed in balans. Normaal als je met twee verschillende versterkers speelt dan loop je het risico dat deze bij de overgang niet mooi op elkaar aansluiten. Om dat de overname frequentie al laag ligt bij de daudio is dit geen probleem gebleken.
Geen moment had ik het idee dat het laag niet aansloot bij de rest.
Verder heb ik weer mooie nieuwe muziek gehoord met name het stuk met de enorme xylofoon, deze moest zeker 4M lang geweest zijn, leuk om dit zo duidelijk te horen.

Hans bedankt om dit moois eens goed te kunnen beluisteren.
Ik heb de speaker nu een keer of 4 gehoord en kan echt zeggen dat van af de lancering in Enschede het systeem nu echt volwassen geworden is.

Groetjes George
Dankjewel voor de mooie review George!

Goed om te horen dat een buizenversterker nog meer uit het systeem kan halen, waar houdt het op ga je denken.

Ook dat van die interlink is opvallend. Dat is een nieuwe interlink die ikzelf in elkaar had gezet en aan Hans meegegeven om te testen. Die gaat er dus niet meer uit voorlopig, zo begrijp ik, want die kan ik voor een heel gunstige prijs/kwaliteit verhouding maken.

Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

Walt schreef:
Als je in duurdere condensators gaat investeren is het wellicht een goede tip om meerdere kleine waarden te kopen i.p.v. 1 grote en die dan te combineren. De allereerste 2.2uF S/G/O die ik gekocht had heb ik daarna in bijna elk volgend filter weer kunnen inzetten.

Groetjes Walter
Dat is een goede tip!

Echter in dit geval gebruikt de sperkring van de Alpair 5 mini TL een 3,3uF, en de prijs tussen zeg een 1uF en 3,3 uF is niet immens groot, en dat wordt alleen maar kleiner richting 3,3uF. Dus is het vaak zinvoller meteen voor de 3,3uF te gaan.
Dit wel met in het achterhoofd deze later te kunnen gebruiken om te blenden, omdat in de meeste 2-weg / FAST systemen de gebruikte waarde 3,3uF wel oversteigt. Wat dat betref zaten we al on the same page O:)
Gebruikersavatar
avdboom
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daudio gaat 'live'

Bericht door avdboom »

Daudio schreef:
avdboom schreef:
Mmm, interessant :-k , vloeien deze conclusies voort uit testen met de W1? Niet dat het heel relevant is, maar maakt wel het niveau waar we over praten duidelijk.
Klopt, de combi is belangrijk. En de kwaliteit van de units speelt ook een rol, bij de Daudio W1 profiteren zowel de Mundorf AMT als de Audio Technology C-Quenze van een Mundorf Silver/Gold/Oil condensator. Ik heb niet zoals Tony dat heeft gedaan deze condensators op verschillende speakers getest. Bij de schaarse gelegenheden dat Tony en ik naar dezelfde apparatuur/speakers/kabels hebben geluisterd kwamen we wel tot dezelfde conclusies qua klank en ruimtelijke afbeelding. Dus ondanks dat we verschillend onze systemen afstemmen horen we behoorlijk goed dezelfde dingen en de verschillen in afstemming ontstaan dan vooral uit persoonlijke voorkeur.
Dan heb ik het goed geintepreteerd :) . En zelf testen en een smaak ontwikkelen lijkt de enige echte manier om de vragen te beantwoorden...
Is de vraag nog tot welk punt de DD8 verschillen kan laten horen?

En naast de condensators kijk ik momenteel ook naar mijn interlinks. Dit kan vergelijkbare effecten tot stand brengen (zoals de sessie met George maar weer aantoonde) tegen een relatief lage investering. Ik heb nu e.e.a. in elkaar gezet met VAN DAMME kabel en dat klinkt prima voor zover ik het nu getest heb. Maar eens me in-line subsoon/100Hz filter (DD8/Alpair 5) operationeel hebben en dan misschien eens voorzichtig de quest naar een "geweldige" diy interlink starten :lol: , wordt steeds gecomliceerder zo...

Maar weer on topic nu? :roll:
Gesloten