3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het kan allemaal wel wat aardiger
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Investeren is juist niet nodig, testen is gratis, gewoon downloaden, kan allemaal vanuit de luie stoel, een zekering testen is meer werk…
Jeroen was al een tijdje bezig met HQ player, ik dacht eerst, zal wel geneuzel in de marge zijn, want Roon doet het DSD omzetten al geweldig. Fout gedacht, blijkbaar kon het nog veel beter, bij terug schakelen naar Roon is het verschil heel duidelijk. OK, gratis is het niet, maar 275 euro is m.i. nette prijs voor dit stukje software, deze geluidsverbetering haal je niet met setje nieuwe interlinks van 2K euro.
Maar ik wil niemand iets opdwingen, HQ player is er over een paar jaar vast nog wel, geen haast de hobby is een traject, geen verplichting.
Groetjes Walter
Jeroen was al een tijdje bezig met HQ player, ik dacht eerst, zal wel geneuzel in de marge zijn, want Roon doet het DSD omzetten al geweldig. Fout gedacht, blijkbaar kon het nog veel beter, bij terug schakelen naar Roon is het verschil heel duidelijk. OK, gratis is het niet, maar 275 euro is m.i. nette prijs voor dit stukje software, deze geluidsverbetering haal je niet met setje nieuwe interlinks van 2K euro.
Maar ik wil niemand iets opdwingen, HQ player is er over een paar jaar vast nog wel, geen haast de hobby is een traject, geen verplichting.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
I vrees dat Peter geen DSD dac heeft, dan kun je dat deel niet proberen natuurlijk. Ook al heeft HQPlayer een volledig functionerende probeerversie.
Dan nog Peter kun je het proberen als upsampling tool. Wat ik aangaf, upsamplen met het default aanbevolen filter naar PCM 174.6 of 192 en dan naar je DAC toe. Leuk toch om te proberen? Is gratis. Je kan natuurlijk ook ergens een Grimm MU1 proberen te lenen...andere implementatie maar in de basis hetzelfde idee.
Dan nog Peter kun je het proberen als upsampling tool. Wat ik aangaf, upsamplen met het default aanbevolen filter naar PCM 174.6 of 192 en dan naar je DAC toe. Leuk toch om te proberen? Is gratis. Je kan natuurlijk ook ergens een Grimm MU1 proberen te lenen...andere implementatie maar in de basis hetzelfde idee.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Peter heeft DSD256?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Even terug lezen, het gaat niet om het formaat van het bron materiaal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat bedoel je dan met je vraag: ‘Peter heeft DSD256?’
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb het geprobeerd met een Sabre dac, door HQPlayer naar DSD geupsampelde PCM-audio klinkt hier wel degelijk beter. Is door iedereen met een Amanero en een Sabre dac (ik gebruik de AFDAC-2) met de gratis probeerversie van HQPlayer uit te proberen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ben ook op een dergelijke manier aan het testen geweest maar kreeg het onder linux nog niet aan de praat.
De player startte wel maar de server niet.
De player startte wel maar de server niet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je een DAC hebt die DSD aankan, is het leuk om te testen in ieder geval.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dank je Knuis. Zal eens zien komende tijd. Overigens of ik wel of geen DSD zou hebben doet er helemaal niet toe. Ik stel het gewoon op prijs wat meer info over het hoe en wat van dat converteren van PCM naar DSD te krijgen.
B.t.w.: Dus bespaar mij uw suggestieve opmerkingen en ongevraagde wijze raad verder.
B.t.w.: Dus bespaar mij uw suggestieve opmerkingen en ongevraagde wijze raad verder.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eerst zeiken dat je het de investering niet waard vind, het niks kan zijn en dan zagen dat je het wel hebt maar gewoon te lui bent het uit te proberen? Mijn hemel ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Denk dat we beetje langs elkaar heen praten, Peter vroeg gewoon om meer technische achtergrond hoe het werkt. Vrees dat ik daar niet bij kan helpen, er zijn echter hele fora over vol geschreven, de maker is ook volop op fora aktief dus genoeg te lezen erover.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt i.d.d. Walt. Er is best wel veel meer over te vinden en een paar linkjes heb je ook al wel gegeven. Wat HQ-player doet bij de omzetting is niet het het zelfde als Roon en al helemaal niet wat J.River doet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gisteren nog een mooie tip van Jeroen gehad, op grond van zijn vervormings metingen, wat optimaal meet, lijkt ook qua klank optimaal uit te pakken. Komende week wordt de baby verwacht, zou al eerder kunnen komen natuurlijk, nu nog maar ff van de set genieten, zal ff afkicken worden de komende maanden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat genieten is ineens flink minder nu, geluid trok erg naar links, de rechter AT mid blijkt compleet dood, losgehaald met batterij erop, nada. Heel gek, spul heeft niet hard gestaan, geen ploppen etc.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Oei dat is balen als dat gebeurt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Draad los? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ergens intern wellicht, aan de buitenkant is er niks te zien.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als ik de foto zo bekijk heb je visite gehad...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Haha, ff eruit gehaald om in goed licht te kijken, maar alles ziet er normaal uit, geen gekke corrosie of iets dergelijks. Gevalletje pech.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb het eens met Focal mids gehad en daar was het toen de litzedraad naar de conus die geen contact meer maakte bij de aansluiting met de spreekspoel. Heb ik toen wel kunnen repareren.
