3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Bij 2L is wel wat te vinden, en NativeDSD kan ook wel wat leveren.
dsd3.jpg
Zal eens gaan luisteren wat dit voor effecten geeft.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

flacdsd.jpg
Wel grappig, rechts zie je het oorspronkelijke flac formaat, en dan nu naar DSD omgezet.

Dat klopt dus niet, vergissing is zo gemaakt.
Telegraph Road is DSD.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Zet de volume normalisering uit. Nu doe je een dsp bewerking waardoor Roon de dsd file moet remoduleren
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Pjotr schreef: za 03 dec 2022, 22:52
Vast niet de Jazzy Club variant van Walt :sure: :mrgreen:

B.t.w. waar haal je DSD256 files muziek vandaan?
Je hebt toch wel door dat Walter met HQPlayer alles aan het upsamplen is naar DSD? Geen behoefte dus aan het downloaden van dure DSD256 files.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Maar wordt het daar dan beter van het bronmateriaal veranderd immers niet ?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Ja je keten om de da omzetting te doen wordt compleet anders.

Er is heel veel informatie over HQPlayer te vinden om te beginnen met de eigen website van HQPlayer en op verschillende computer streaming forums.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Precies, merendeel van mijn bronbestanden zijn gewoon de klassieke 44.1 kHz cd kwaliteit, en wat Tidal levert.

HQ player is ongetwijfeld 1 van mijn beste aanschaffen ooit op hifi gebied. Door met dit programma de 44.1 kHz om te zetten naar DSD, en dan pas de DAC in te sturen, is de geluidskwaliteit heel erg verbeterd. In ieder geval met de Merging DAC’s is dit een gouden combinatie, maar lees de forums er maar op na, heel veel positieve ervaringen.

Enige nadeel is dat de beter klinkende instellingen in HQ player, veel meer rekenkracht vragen, mijn i3 NUC is hier de beperkende factor, maar toch ben ik onder de indruk wat dit kleine kastje voor elkaar weet te boksen. Door in de windows taskmanager te kijken naar de bezetting van de processor, kun je mooi zien wat elke instelling in HQ player vraagt, ik probeer hem onder de 75% te houden, dan heb je geen dropouts als Roon of ander programma incidenteel wat meer vraagt.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

rikpost schreef: zo 04 dec 2022, 2:24
Maar wordt het daar dan beter van het bronmateriaal veranderd immers niet ?
Ja, lijkt mij ook. "Beter" is in deze dan een erg relatief begrip.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Je hebt gewoon meer controle hoe het materiaal wordt omgezet.
Een beetje DAC chip die native DSD aankan zet als laatste stap ook alles om naar DSD en daar heb je het te doen met wat de chip bakker heeft bedacht.
Nu kan je het onderste uit de kan halen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Wat controle? Je hebt het te doen met HQ-Player er van bakt en je voorschotelt. Bij Walt is dat een Jazzy Club sound. Dat wil ik helemaal niet bij de 5e van Beethoven........ =;
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Nou ja misschien kan ik het vergelijk ooit ergens horen bij mij gaat dat sowieso niet werken met de digitale filters ,die kunnen niet met dsd overweg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Zo als ik het begrepen heb kan je met HQ player juist wel een digitale correctie toepassen voor dat het wordt omgezet naar DSD.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Ik vraag me alleen af of het ook zin heeft als je geen echte DSD dac hebt en bvb met de DOP dac aan de gang bent.
lijkt me dat een ladder dac daar minder of eigenlijk geen voordeel van hebt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

jeroen_d schreef: zo 04 dec 2022, 2:04
Zet de volume normalisering uit. Nu doe je een dsp bewerking waardoor Roon de dsd file moet remoduleren
Gedaan, ben gewoon aan het zoeken naar wat er gebeurt, en het stond nog aan voor het comfort, om niet iedere keer de volume nivo's aan te hoeven passen.
dsd4.jpg
Maar standaard zijn er al aardig wat truukjes mogelijk, je kunt je zelf hier helemaal in verliezen, lijkt mij.

@ George, De Soekris zou via het FPGA dan DSD moeten accepteren, maar die die zal er naar ik had begrepen dan er PCM van maken, Het is dan ook n.a.v. de zuivere DSD DAC, die mij dan nieuwsgierig maakte.
Er staat dat wat via de I²S binnenkomt wordt omgezet naar DoP.
soe.jpg
Een beetje bezig zijn in het :kwijl: weekeinde, :lol:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Pjotr schreef: zo 04 dec 2022, 10:11
Wat controle? Je hebt het te doen met HQ-Player er van bakt en je voorschotelt. Bij Walt is dat een Jazzy Club sound. Dat wil ik helemaal niet bij de 5e van Beethoven........ =;
Probeer het zelf voordat je oordeelt. Je kan dertig dagen gratis proberen, volle functionaliteit gedurende 30 minuten waarna je het programma gewoon opnieuw start.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Kappa7 schreef: zo 04 dec 2022, 10:47
Ik vraag me alleen af of het ook zin heeft als je geen echte DSD dac hebt en bvb met de DOP dac aan de gang bent.
lijkt me dat een ladder dac daar minder of eigenlijk geen voordeel van hebt.
Kan ook. Je blijft de kracht van het upsampling algoritme gebruiken. Ook als je geen DSD gebruikt maar 'gewoon' PCM. Dan is het een goedkope versie van de Grimm MU1.

Het klinkt iig stukken beter dan de eigen Roon upsampling, die maakt het geluid wat vaag. Het is dan de vraag of het beter is dan zonder upsampling. Bij HQPlayer is dat niet de vraag, klinkt altijd uitstekend.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

jeroen_d schreef: zo 04 dec 2022, 14:24
Pjotr schreef: zo 04 dec 2022, 10:11
Wat controle? Je hebt het te doen met HQ-Player er van bakt en je voorschotelt. Bij Walt is dat een Jazzy Club sound. Dat wil ik helemaal niet bij de 5e van Beethoven........ =;
Probeer het zelf voordat je oordeelt. Je kan dertig dagen gratis proberen, volle functionaliteit gedurende 30 minuten waarna je het programma gewoon opnieuw start.
Waarom? Altijd die eeuwige dooddoener van "zelf proberen". Zo kun je ook nooit een inhoudelijke discussie voeren en glijdt het weer af naar een smaak dan wel meningkwestie, jammer weer...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Je zou het ook gewoon kunnen proberen he Peter?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Waar wil je inhoudelijk over praten dan. Iedereen die het gebruikt geeft aan dat HQ player top is, en dit is zelf gratis te testen, wat Jeroen zegt, 30 minuten volledig functioneel, programma opnieuw starten en weer 30 minuten spelen, dit een maand lang. Als je hier geen zin in hebt, prima natuurlijk, maar wat je dan verder kan bijdragen aan de HQ player discussie vraag ik me dan wel af…. Wel draagt je bij aan de post count, richting pagina 400, dat zal een mijlpaal zijn in dit topic.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef: zo 04 dec 2022, 14:42
jeroen_d schreef: zo 04 dec 2022, 14:24
Pjotr schreef: zo 04 dec 2022, 10:11
Wat controle? Je hebt het te doen met HQ-Player er van bakt en je voorschotelt. Bij Walt is dat een Jazzy Club sound. Dat wil ik helemaal niet bij de 5e van Beethoven........ =;
Probeer het zelf voordat je oordeelt. Je kan dertig dagen gratis proberen, volle functionaliteit gedurende 30 minuten waarna je het programma gewoon opnieuw start.
Waarom? Altijd die eeuwige dooddoener van "zelf proberen". Zo kun je ook nooit een inhoudelijke discussie voeren en glijdt het weer af naar een smaak dan wel meningkwestie, jammer weer...
hmm, volgens mij kan het geen inhoudelijke discussie worden als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Het wordt dan alleen een theoretisch verhaal waar je geen waarde aankunt hechten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Het kan wel, maar dan moet je precies op de hoogte zijn van de ins en outs van het programma, de achterliggende code, het hele DSD gebeuren, filters, modulators etc, wat weer niet zo aannemelijk is als je HQ player zelf niet gebruikt of gebruikt hebt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Ik ga wel even in de ROON topic door, lijkt mij wat frisser. :twisted:
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 04 dec 2022, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Duurt het wel langer voor dat Walt aan de 400 pagina's komt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef: zo 04 dec 2022, 15:46
Je zou het ook gewoon kunnen proberen he Peter?
Hoe vind jij dan die HQ naar DSD conversie klinken Joram? Ik ben niet zo voor het lukraak proberen. Voor ik daarvoor ga investeren zou ik toch graag wat meer willen weten. Daarvoor is dit tenslotte een forum. Maar als er je inhoudelijke vragen stelt worden die eigenlijk bij voortduring ontweken. Nodigt niet zo uit tot zelf proberen. Ga wel weer muziek luisteren, dit gaat nergens heen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Die heb ik niet Peter, dus ik hou m'n mening voor me voor ik het zelf gehoord heb, zou je ook eens kunnen proberen...
Gesloten