3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bij 2L is wel wat te vinden, en NativeDSD kan ook wel wat leveren.
Zal eens gaan luisteren wat dit voor effecten geeft.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wel grappig, rechts zie je het oorspronkelijke flac formaat, en dan nu naar DSD omgezet.
Dat klopt dus niet, vergissing is zo gemaakt.
Telegraph Road is DSD.
Dat klopt dus niet, vergissing is zo gemaakt.
Telegraph Road is DSD.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zet de volume normalisering uit. Nu doe je een dsp bewerking waardoor Roon de dsd file moet remoduleren
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar wordt het daar dan beter van het bronmateriaal veranderd immers niet ?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja je keten om de da omzetting te doen wordt compleet anders.
Er is heel veel informatie over HQPlayer te vinden om te beginnen met de eigen website van HQPlayer en op verschillende computer streaming forums.
Er is heel veel informatie over HQPlayer te vinden om te beginnen met de eigen website van HQPlayer en op verschillende computer streaming forums.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Precies, merendeel van mijn bronbestanden zijn gewoon de klassieke 44.1 kHz cd kwaliteit, en wat Tidal levert.
HQ player is ongetwijfeld 1 van mijn beste aanschaffen ooit op hifi gebied. Door met dit programma de 44.1 kHz om te zetten naar DSD, en dan pas de DAC in te sturen, is de geluidskwaliteit heel erg verbeterd. In ieder geval met de Merging DAC’s is dit een gouden combinatie, maar lees de forums er maar op na, heel veel positieve ervaringen.
Enige nadeel is dat de beter klinkende instellingen in HQ player, veel meer rekenkracht vragen, mijn i3 NUC is hier de beperkende factor, maar toch ben ik onder de indruk wat dit kleine kastje voor elkaar weet te boksen. Door in de windows taskmanager te kijken naar de bezetting van de processor, kun je mooi zien wat elke instelling in HQ player vraagt, ik probeer hem onder de 75% te houden, dan heb je geen dropouts als Roon of ander programma incidenteel wat meer vraagt.
Groetjes Walter
HQ player is ongetwijfeld 1 van mijn beste aanschaffen ooit op hifi gebied. Door met dit programma de 44.1 kHz om te zetten naar DSD, en dan pas de DAC in te sturen, is de geluidskwaliteit heel erg verbeterd. In ieder geval met de Merging DAC’s is dit een gouden combinatie, maar lees de forums er maar op na, heel veel positieve ervaringen.
Enige nadeel is dat de beter klinkende instellingen in HQ player, veel meer rekenkracht vragen, mijn i3 NUC is hier de beperkende factor, maar toch ben ik onder de indruk wat dit kleine kastje voor elkaar weet te boksen. Door in de windows taskmanager te kijken naar de bezetting van de processor, kun je mooi zien wat elke instelling in HQ player vraagt, ik probeer hem onder de 75% te houden, dan heb je geen dropouts als Roon of ander programma incidenteel wat meer vraagt.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je hebt gewoon meer controle hoe het materiaal wordt omgezet.
Een beetje DAC chip die native DSD aankan zet als laatste stap ook alles om naar DSD en daar heb je het te doen met wat de chip bakker heeft bedacht.
Nu kan je het onderste uit de kan halen.
Een beetje DAC chip die native DSD aankan zet als laatste stap ook alles om naar DSD en daar heb je het te doen met wat de chip bakker heeft bedacht.
Nu kan je het onderste uit de kan halen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat controle? Je hebt het te doen met HQ-Player er van bakt en je voorschotelt. Bij Walt is dat een Jazzy Club sound. Dat wil ik helemaal niet bij de 5e van Beethoven........ 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou ja misschien kan ik het vergelijk ooit ergens horen bij mij gaat dat sowieso niet werken met de digitale filters ,die kunnen niet met dsd overweg
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo als ik het begrepen heb kan je met HQ player juist wel een digitale correctie toepassen voor dat het wordt omgezet naar DSD.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vraag me alleen af of het ook zin heeft als je geen echte DSD dac hebt en bvb met de DOP dac aan de gang bent.
lijkt me dat een ladder dac daar minder of eigenlijk geen voordeel van hebt.
lijkt me dat een ladder dac daar minder of eigenlijk geen voordeel van hebt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gedaan, ben gewoon aan het zoeken naar wat er gebeurt, en het stond nog aan voor het comfort, om niet iedere keer de volume nivo's aan te hoeven passen. Maar standaard zijn er al aardig wat truukjes mogelijk, je kunt je zelf hier helemaal in verliezen, lijkt mij.
@ George, De Soekris zou via het FPGA dan DSD moeten accepteren, maar die die zal er naar ik had begrepen dan er PCM van maken, Het is dan ook n.a.v. de zuivere DSD DAC, die mij dan nieuwsgierig maakte.
Er staat dat wat via de I²S binnenkomt wordt omgezet naar DoP.
Een beetje bezig zijn in het
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Probeer het zelf voordat je oordeelt. Je kan dertig dagen gratis proberen, volle functionaliteit gedurende 30 minuten waarna je het programma gewoon opnieuw start.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kan ook. Je blijft de kracht van het upsampling algoritme gebruiken. Ook als je geen DSD gebruikt maar 'gewoon' PCM. Dan is het een goedkope versie van de Grimm MU1.
Het klinkt iig stukken beter dan de eigen Roon upsampling, die maakt het geluid wat vaag. Het is dan de vraag of het beter is dan zonder upsampling. Bij HQPlayer is dat niet de vraag, klinkt altijd uitstekend.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waarom? Altijd die eeuwige dooddoener van "zelf proberen". Zo kun je ook nooit een inhoudelijke discussie voeren en glijdt het weer af naar een smaak dan wel meningkwestie, jammer weer...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je zou het ook gewoon kunnen proberen he Peter?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waar wil je inhoudelijk over praten dan. Iedereen die het gebruikt geeft aan dat HQ player top is, en dit is zelf gratis te testen, wat Jeroen zegt, 30 minuten volledig functioneel, programma opnieuw starten en weer 30 minuten spelen, dit een maand lang. Als je hier geen zin in hebt, prima natuurlijk, maar wat je dan verder kan bijdragen aan de HQ player discussie vraag ik me dan wel af…. Wel draagt je bij aan de post count, richting pagina 400, dat zal een mijlpaal zijn in dit topic.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
hmm, volgens mij kan het geen inhoudelijke discussie worden als je er zelf geen ervaring mee hebt.Pjotr schreef: ↑zo 04 dec 2022, 14:42Waarom? Altijd die eeuwige dooddoener van "zelf proberen". Zo kun je ook nooit een inhoudelijke discussie voeren en glijdt het weer af naar een smaak dan wel meningkwestie, jammer weer...
Het wordt dan alleen een theoretisch verhaal waar je geen waarde aankunt hechten.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het kan wel, maar dan moet je precies op de hoogte zijn van de ins en outs van het programma, de achterliggende code, het hele DSD gebeuren, filters, modulators etc, wat weer niet zo aannemelijk is als je HQ player zelf niet gebruikt of gebruikt hebt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ga wel even in de ROON topic door, lijkt mij wat frisser. 
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 04 dec 2022, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Duurt het wel langer voor dat Walt aan de 400 pagina's komt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoe vind jij dan die HQ naar DSD conversie klinken Joram? Ik ben niet zo voor het lukraak proberen. Voor ik daarvoor ga investeren zou ik toch graag wat meer willen weten. Daarvoor is dit tenslotte een forum. Maar als er je inhoudelijke vragen stelt worden die eigenlijk bij voortduring ontweken. Nodigt niet zo uit tot zelf proberen. Ga wel weer muziek luisteren, dit gaat nergens heen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die heb ik niet Peter, dus ik hou m'n mening voor me voor ik het zelf gehoord heb, zou je ook eens kunnen proberen...
