De SHD Studio met 2 DAC's klinkt als een goede oplossing, maar de vraag is wat er dan overblijft van mijn mooie Aries G1 streamer / Audio-GD R8 DAC comboPjotr schreef: ↑di 10 mei 2022, 10:18Als je dat doortrekt Jan, heb je aan een paar oordopjes genoeg... Naar mijn idee is de DSP mogelijkheid van de Aries toch een stuk beperkter dan van de SHD. Niet alleen kwalitatief, ook zeker qua instelmogelijkheden. Het kan best dat je daaraan in dit geval genoeg hebt met een primitief X-over voor de sub en de C1. Het is dus niet alleen ruimte aanpassing! Wil je het echt goed doen, dan wat Joram zegt: SHD-Studio met 2x goede DAC er achter. Volgens mij heeft Holco de SHD met analoog in en uit. Dus i.d.d. de C1 ongefilterd op de ander uitgang.
Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Alleen een streamer... Maar ik dacht eigenlijk dat de Aries G1 geen digitale uitgangen heeft
Of heb jij een versie die dat wel heeft? Anders houdt het sowieso op.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik denk dat je de Altair verward met de Aries, de Aries is een dedicated streamer.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja klopt, je hebt gelijk. Ik haalde die twee even door elkaar. Maar feit blijft wel dat de ingebouwde DAC's van de meeste streamers en AV processors e.d. nou niet van topkwaliteit zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
En dus…
Leeuwarden schreef: ↑di 10 mei 2022, 8:34Gewoon eens een keer stoppen met al die overbodige electronica...
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Doel je hier op de SHD Studio?
Ik vermoed ook dat je eerder doelde op de SHD Studio als zijnde de preamp, maar ik zag/zie het meer als een digitale DSP oplossing tussen de streamer en de huidige DAC en dan naar de Hattor preamp.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik zie die Studio als combi van een geavanceerde DSP waar je alles mee kunt, van X-over filter, sub-tuning tot Dirac en als vv. Dat er ook nog Volumio in zit is meer een bonus. Zelf zou ik hem niet inzetten voor roomcorectie in midden/hoog, alleen voor de sub. Maar primair toch wel als DSP voor het (sub)laag en als X-over in dat gebied.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Feit blijft dat je moet weten wat je doet dus met dit soort apparatuur.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja, beslist! Het is behoorlijk krachtig gereedschap en om die potentie er uit te halen moet je er wel wat voor doen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mario ervaar je nu in de praktijk ook echt een groot verschil nu zegge je woofers niet meer 8 mtr naar achtere staan ?
Volgens mij was je best tevreden ,natuurlijk snap ik dat je het nu weet dan …………….
!
Moet het ook anders ,maar is het ook echt nodig ?
Volgens mij was je best tevreden ,natuurlijk snap ik dat je het nu weet dan …………….
Moet het ook anders ,maar is het ook echt nodig ?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Rik,
Wat ik nu voornamelijk ervaar is dat het laag nu opener klinkt met meer detail en coherentie, zoals jullie het gehoord hebben was het laag wel weer strakker dan nu maar lang niet zo lekker klinkend, en dat het laag qua timing voorheen far off was heb ik niet echt zo ervaren eerlijk gezegd.
Wel weer een ervaring rijker dat DSP nog steeds geen free lunch is, zelfs niet enkel onder de 400hz.
Wat ik nu voornamelijk ervaar is dat het laag nu opener klinkt met meer detail en coherentie, zoals jullie het gehoord hebben was het laag wel weer strakker dan nu maar lang niet zo lekker klinkend, en dat het laag qua timing voorheen far off was heb ik niet echt zo ervaren eerlijk gezegd.
Wel weer een ervaring rijker dat DSP nog steeds geen free lunch is, zelfs niet enkel onder de 400hz.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik zou de streamer direct in de SHD pluggen, daarmee de 2 eindversterkers in?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kan mij niet voorstellen dat je daar zoveel mee verliest ik ken dat mini dsp dan wel niet maarholco schreef: ↑di 10 mei 2022, 22:04Rik,
Wat ik nu voornamelijk ervaar is dat het laag nu opener klinkt met meer detail en coherentie, zoals jullie het gehoord hebben was het laag wel weer strakker dan nu maar lang niet zo lekker klinkend, en dat het laag qua timing voorheen far off was heb ik niet echt zo ervaren eerlijk gezegd.
Wel weer een ervaring rijker dat DSP nog steeds geen free lunch is, zelfs niet enkel onder de 400hz.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
DSP zeker in een analoge keten opnemen kost altijd wat.
Ik heb een actief systeem wat in eerste instantie met de DLCP van Hypex was ingericht en dat heb ik nu vervangen met een analoog actief filter.
Dat verschil is best wel groot en had ik niet verwacht.
Rob
Ik heb een actief systeem wat in eerste instantie met de DLCP van Hypex was ingericht en dat heb ik nu vervangen met een analoog actief filter.
Dat verschil is best wel groot en had ik niet verwacht.
Rob
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Het kost i.i.g. centen!
Tenzij je nog naar schellak platen luistert of direct vinyl/tape van voor 1970, zit er wel ergens een stukje digitale processing in je audioketen. 'Tis maar net waar en hoe en wat e.e.a. geïmplementeerd is wat het resultaat uiteindelijk is. Hypex is daarbij beslist niet de norm. Die DLCP is nooit volwassen geworden.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Luister inderdaad ook nog naar LP's.
Heb overigens ook een mini dsp 10x10 hd daar word het ook niet echt beter mee.
Wat is volgens jou de standaard dan?
Rob
Heb overigens ook een mini dsp 10x10 hd daar word het ook niet echt beter mee.
Wat is volgens jou de standaard dan?
Rob
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Denk niet niet dat er een standaard is. Gewoon het beste bij elkaar zoeken. En dat heeft een kwaliteits/effort balans. Maar vrijwel alle ingeblikte audio van na halverwege 'jaren '70 en jaren '80 is wel digitaal vervoerd en geprocessed. Ik ben persoonlijk ook helemaal niet zo tevreden over de gangbare verkrijgbare audiospullen. M.i. ligt dat niet zozeer aan digitaal versus analoog, maar aan de implementatie van e.e.a. Commercieel gezien is audio ook gewoon geld verdienen aan een behoefte tegen zo min mogelijk inspanning.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Het is mijn inziens de mindere extra AD/DA conversie die roet in het eten gooit, MiniDSP maakt zeker mooi spul (voor het geld), maar de aandacht qua componenten keuze, meerdere voedingen en jitter bestrijding die bv in mijn Audio-GD R8 DAC verwerkt zijn ga je echt niet vinden in een MiniDSP of soortgelijk geprijsd apparaat (kan natuurlijk ook niet!!), mooiste zou zijn als er DSP geïmplementeerd was in mijn R8 DAC, en dan liefst 2x4 / in/out 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Als het geld mag kosten; de oplossing die Peter aandroeg zou mijn voorkeur hebben. (SHD studio en 2x Topping D30 Pro)
Re: Daudio C1kit "net even anders"
En als dat dan ook nog via I2S aan elkaar te knopen zou zijn zou het helemaal mooi zijn. Ok, via coax zoals nu, is ook al heel mooi. Al met al ben je dan niet eens veel duurder uit dan de SHD met analoog in en uit.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik voorspel dat de Topping niet zo goed klinkt als de DAC die hij nu heeft.
Heb hier een Topping D90 liggen ben ik ook niet van onder de indruk.
Rob
Heb hier een Topping D90 liggen ben ik ook niet van onder de indruk.
Rob
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dat is op dit niveau puur een smaakkwestie Rob. Niet meer van goed en niet zo goed.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10519/Rob Dingen schreef: ↑wo 11 mei 2022, 14:46Ik voorspel dat de Topping niet zo goed klinkt als de DAC die hij nu heeft.
Heb hier een Topping D90 liggen ben ik ook niet van onder de indruk.
Rob
Review is goed hoor, maar zoals Peter aan geeft, op dat niveau is er niks mee, het kan gewoon je smaak niet zijn.
Misschien een ESS of Burr Brown meer je ding?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mogelijk ook een verschil tussen de D90/D90SE ?
Er is wel iets verschil in de opzet. AK of ESS.
https://apos.audio/products/topping-d90-dac
https://apos.audio/collections/top-sell ... -d90se-dac
Er is wel iets verschil in de opzet. AK of ESS.
https://apos.audio/products/topping-d90-dac
https://apos.audio/collections/top-sell ... -d90se-dac
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ervaring idem. MiniDSP SHD is iets beter dan DLCP. Beide zijn op zich uitstekende producten. Maar niet voor de echte high end.Rob Dingen schreef: ↑wo 11 mei 2022, 12:39DSP zeker in een analoge keten opnemen kost altijd wat.
Ik heb een actief systeem wat in eerste instantie met de DLCP van Hypex was ingericht en dat heb ik nu vervangen met een analoog actief filter.
Dat verschil is best wel groot en had ik niet verwacht.
Rob
Met wat ik tot nu toe ervaren heb met DSP producten voor high end zijn die van Lyngdorf erg goed (MP50 getest, zeer hoog niveau ook de DAC, zit zeer dicht aan tegen de studiokwaliteit van Merging). Wel heel duur natuurlijk.
DEXQ HDP-4 ook duur maar niet mijn ding. Is gediscontinueerd, de nieuwe versie heb ik niet gehoord.
DSP in de Merging Anubis: ook uitzonderlijk goed. En die is wel degelijk betaalbaar voor als een paar duizend euro niet teveel is.
Uiteindelijk verlies je het minst als je DSP bij de bron doet, zoals bij Roon en Jriver. Nadeel natuurlijk dat het dan alleen met die bron werkt voor ruimtecorrectie.
