3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo te zien voorziet die via een paar mysterie zakjes en een baaibee een stoeptegel van stroom...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die door TVW geschoonde en behandelde variac met daaronder een door TVW gebouwde gelijkrichter met daarin een kleine audiotegel, stuurt de audiolamp aan.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja, de mijne was ook nogal vies. heb hem flink met Dasty uitgesopt.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk dat walt niet meer tevreden naar z'n open baffles kon luisteren
omdat er door die draden chaos nogal wat 50Hz hoorbaar was.
Je kunt dat oplossen door er een in tegen fase 50Hz signaal aan toe te voegen.
Maar om daarvan nou de amplitude te gaan regelen met een variac
is wel een beetje overdreven en ook nogal gevaarlijk.
Normaal gebruik je in de audio een variac om je audiolamp te regelen.
omdat er door die draden chaos nogal wat 50Hz hoorbaar was.
Je kunt dat oplossen door er een in tegen fase 50Hz signaal aan toe te voegen.
Maar om daarvan nou de amplitude te gaan regelen met een variac
is wel een beetje overdreven en ook nogal gevaarlijk.
Normaal gebruik je in de audio een variac om je audiolamp te regelen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Totaal geen 50Hz ellende hier, dus die Variac mag gewoon de audiolamp aansturen inderdaad.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat regel je dan met zo'n audiolamp? Meer of minder audiolicht? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er is een heel groot topic over de audiolamp op het audiofreaks forum, lees dat eens grondig door.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Om terug te komen op de vraag van Dre, ik hoor weinig verschil tussen de TvW cd-104 en de Hapi/Grimm combinatie. Ik heb net Melody Gardot zitten A/B-en met gelijkgetrokken volume, ik hou het niet echt uit elkaar…. Voor mij een mooie uitkomst, kan ik beide inzetten…
EDIT:
Denk wel dat de streamer setup meer speeluren nodig heeft om weer op volle klankpotentieel te komen, nu na uurtje luisteren klinkt het beter dan net na het aanzetten, moet weer stabiel worden.
EDIT:
Denk wel dat de streamer setup meer speeluren nodig heeft om weer op volle klankpotentieel te komen, nu na uurtje luisteren klinkt het beter dan net na het aanzetten, moet weer stabiel worden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Walt, heb je wel eens een Chaos versterker van TvW beluisterd? Best mooi gebouwde versterker en die ik heb beluisterd was klankmatig ook helemaal niks mis mee.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zeker, bij TvW thuis en een ander audiofreaks forum lid. Niks mis mee is understatement, zeer fraai.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik moet zeggen, het gemak van een streamer went snel, en het grotere muziek aanbod is een flink voordeel, de Roon software werkt erg plezierig.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Weg met die gehaktballen! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dan is het wel helemaal anders met een draaitafel, die zwarte dingen moet dan weer omdraaien als ze op z'n einde zijn.
Helemaal hard werken voor wat herrie in de tent.
Maar die platen hoef dan weer niet in te spelen, die doen het gelijk.!!
Helemaal hard werken voor wat herrie in de tent.
Maar die platen hoef dan weer niet in te spelen, die doen het gelijk.!!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dankzij Jeroen is de Merging driver weer up to date. Tevens wat andere instellingen, Roon sampelt het signaal nu op naar DSD 256, waardoor de DAC minder hoeft te doen, wat klankmatig een voordeel oplevert.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een tijdje terug had ik een 4.7uF parallel gezet aan de serie cap van de AMT tweeter om het tophoog te liften. Met de speakers nu weer meer ingedraaid is het wat teveel tophoog. Daarom nu een 2.2 ohm weerstand in serie met de 4,7 uF gezet:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nu maar weer eens een poos gaan luisteren, nu Melanie de Blasio, album No Deal:
- Bijlagen
-
- EF9314AA-3BA5-4308-9300-1E41797A12EE.jpeg (12.17 KiB) 198 keer bekeken
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Oeps typefout, ik bedoelde parallel aan de serie weerstand van de AMT.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dan vind ik het nog veel. Wat is de waarde van die weerstand (en is de impedantie van je tweeter 4 of 8 ohm)?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die weerstands waarde kan ik helaas niet vrijgegeven, is ontwerp van Daudio.
Maar Jeroen heeft het gesimuleerd, geeft circa 2db extra bij 10khz, en dat is inderdaad best veel, vandaar nu de aanpassing.
Wel een makkelijke tweak als je wat meer tophoog uit je speaker wilt halen.
Maar Jeroen heeft het gesimuleerd, geeft circa 2db extra bij 10khz, en dat is inderdaad best veel, vandaar nu de aanpassing.
Wel een makkelijke tweak als je wat meer tophoog uit je speaker wilt halen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
2db lijkt veel,maar hij valt onder een hoek behoorlijk af.
Ikheb ook een oplopend hoog,maar op de luisterplaats meet het kaarsrecht.
Ikheb ook een oplopend hoog,maar op de luisterplaats meet het kaarsrecht.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik begreep van Jeroen dat het waarschijnlijk beter is om een 2.2uF te nemen ipv 4,7uF, misschien later nog eens aanpassen dus.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat ligt meer in de lijn. Overigens is dat ding van jou toch geen officieel daudio ontwerp?
En bovendien: Als jij zegt dat die weerstand 3R9 is bijvoorbeeld, dan ren ik echt niet gelijk naar de schuur om ook een paar sets OB te maken om die commercieel aan te bieden.
En bovendien: Als jij zegt dat die weerstand 3R9 is bijvoorbeeld, dan ren ik echt niet gelijk naar de schuur om ook een paar sets OB te maken om die commercieel aan te bieden.
